Welke cilinder en uitlaat?

Home Forums Techniek Opvoeren Welke cilinder en uitlaat?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door VespaCiao1970 5 dagen, 22 uur geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Mika Leinders
    Topic starter

Ik heb nu een standaard piaggio brom. Maar wil ik heb een beetje opvoeren 😀  zolang ik onder 250,- vind ik het goed. Het gene wat ik er uit wil halen is meer en meer trek kracht, de top boeit me niet zo veel (minimum 60).

Was aan het denk om sws de inlaat uit te veilen, groene trekveertjes.

Maar nu zit ik bij het punt waar ik een andere cilinder en uitlaat nodig heb. De proma cc is te weinig trekkracht. maar de sigaar is te moeilijk te krijgen ivm dat ik de onderdelen binnnen 7 dagen binnen wil hebben. Nu kwam ik laats een 70cc cilinder tegen die blijkbaar een flinke trekkracht had maar ik kan hem nergen meer vinden… Hebben jullie suggeties voor uitlaat en cilinder?

IJskonijn
    Bijdrager

Qua cilinder kun je denken aan een DR EVO of misschien de chinese 70cc van onze sponsor.
    Dat rijd in combinatie met een Gianelli Original Power altijd wel fijn vind ik zelf.
    Als je echt hard wil optrekken, dan moet je er een vario setje bij kopen.

No replacement for displacement

Dustin
    Bijdrager

Zoals Ijskonijn zegt, de chinese cilinders zijn zeker interessant! (ik dacht dat de chinese tot 65cc gingen?) Voor een uitlaat met goede trekkracht is een citypower / gianelli original power uitlaatje een erg goedkope en goede oplossing. Als je je inlaat uitveilt, een 13/13 haalt, sneller filtertje, bijv. de 65cc chinese cilinder, en een citypower, denk ik dat je de 60 met prima trekkracht zeker wel kan halen, en dit valt prima binnen je budget. Wil je echt hard optrekken, zal je denk ik een grotere poelie moeten nemen en inleveren op top, of zoals ijskonijn al zegt, een vario setje kopen, maar hierbij denk je al gauw aan de 150-200 euro.

1

ritze
    Bijdrager

China cilinder is leuk maar hebben wel wat werk nodig wil het een beetje fatsoenlijk draaien
    https://vespa-ciao.nl/forums/topic/nieuw-43mm-merkloze-cilinder/

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door ritze.
    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

VespaCiao1970
    Bijdrager

Hoe hard wil je uiteindelijk gaan? Wil je trekkracht zou ik voor een Polini Sport 43mm gaan icm een Gianelli Ori Power, Malossi filter, 60 sproeier in 12/10 carb, groene polini trekveertjes en poelie 80. Dat loopt prachtig, wil je meer kun je nog altijd je inlaat vergroten en een 13/13 nemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.