Wat is jullie verbruik?

Home Forums Techniek Overige techniek Wat is jullie verbruik?

This topic contains 4 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by niek1992 3 years, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #804475

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Aangezien de meeste topics over dit onderwerp sterk verouderd zijn en weinig nuttige antwoorden bevatten, open ik dit topic.

    Wat verbruiken jullie gemiddeld en met welke setup??

    Ikzelf rijd ongeveer 1/20 á 1/25 met een 50cc athena op bewerkte carters met 13/13 @62, leovinci handmade. Mijn rijstijl is trouwens wel bijna altijd volgas als dat kan.

    In een paar oude topics zag dat mensen zeiden dat ze 1/35 reden met speedengine en 65cc’s

    #804476

    Jenoah
    Bijdrager
    Berichten: 67

    Ik heb het niet direct gemeten maar vermoed dat ik zo rond de 1/35 – 1/40 rijdt.

    Mijn Vespa Si heeft een 13/13 carb (sproeier 47), standaard 50cc en een Giannelli Original Power uitlaat met 80 poelie. Voor de rest is ie volgens mij standaard. Ik heb trouwens wel een vermoeden dat mijn carberateur heel licht wat benzine lekt als het kraantje open staat omdat het schroefdraad ervan niet meer heel strak de banjo op zijn plek houdt, maar wel strak genoeg om het niet eruit laten te zuipen.

    Ik rij zelf eigenlijk ook vaak vol gas (48 km/u) waar toegestaan. Is trouwens wel voornamelijk in de stad, dus er zitten ook wel 30 zones bij…

    #804477

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik weet niet………………??  Zal iets in de buurt van 1:30 zijn.
    Wanneer die op reserve gaat dan heb ik nog 15km.

    Als ik de Ciao uit de schuur trek, dan is dat meestal voor lange ritten.
    Dus geen woon-werk of effe naar de supermarkt.

    Als de tank leeg is gooi ik ‘m gewoon vol. Soms 3x volgooien op 1 dag.
    Maar wat is volgooien? Kan nog geen 3 liter in!

    #804486

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Poeh ik rijd 1:20 denk ik?
    Maar ik rijd wel bijna alleen maar stadsverkeer met een vario.
    Rijstijl, afstanden, binnen of buiten bebouwde kom, poelie of vario, opgevoerd of niet.
    Vele factoren van invloed op je gebruik

    #804488

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Ik heb het volgens mij wel eens uitgerekend. Kon 107km rijden met m’n ciao voordat hij op reserve sprong. Tank was afgetopt, dus benzine stond tot aan de vulhals. Komt ongeveer neer op 1:43, want een ciao tank is ~2.75L en het is 2.5L tot reserve.

    Dat is met vario, citypower en een 41mm Olympia (41mm DR kopie). Rijstijl is in de stad 40 op de teller, buiten de stad is bijna volgas.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.