Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Wanhopig.
This topic contains 24 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 19 years geleden.
-
Gebruiker
-
20 april 2005 om 20:40 #166385
Mensen.
Ik ben wanhopig.
Sinds vanmorgen deed hij al vaag, starte niet meer zoals hij altijd deed. toen hij t eenmaal deed deed hij t gewoon goed.
nou was ik vrij van school (2,5 uurtjes later) ik wou m starten, ging weeeer moeilijk. nou hard rennen en langer stuk en hij starte weer..ik ree richting huis (nog geen 1 km) en hij viel uit toen ik m stil liet staan (zag wat kamaraden), geen warmloper! dat weet ik cker op dat moment.
daarna starte hij weer moeilijk en begon hij wat te stotteren enzo.
Dus ik dacht, blok gereviceerd maar behalve de CP en Condensator vervangen, dus ik gehaald (Orgineel piaggio) erin gezet alles goed etc etc.
start hij weer niet!, als ik bougie eraf draaide was hij helemaal zwart en nat. dus ik droogmaken etc doe m erin. start m 2 plofjes (dat hij wil starten zegmaar en weer uit, daarna weer zwart en nat)
dus ik helemaal gek etc, cp afgesteld op 0.5 en 0.4 van alles geprobeert. maar nee hoor.
dus ik haal me cilinder eraf, zitten er weer 2 krassen in de zuiger (zuiger nog geen 2 maand oud) niet veel krassen ofzo maar gewoon erg.
Hoe kan ik nou steeds van die vage warmlopertjes hebben, ik rij bijna nooooit op top en doe er rustig meej en ik heb er altijd last van.
Toch vind ik t raar dat hij met deze zuiger nog steeds niet loopt.
ik weet nog niet of ik een nieuwe zuiger (9 euro, echte DR) ga kopen of een oude 2e van mij erin doe.
maar ik word er gewoon gek van, dit word dan al me 3e zuiger in nog geen 4-5 maand ofzo.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 april 2005 om 20:48 #169708Like i said by MSN, probeer een std. cylinder….
Kijke wattie daarme doet!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!20 april 2005 om 20:52 #169709heb je wel benzinefilter/goeie luchtfilter etc. En heb je geen warmloopverschijnsels op je zuiger, dus alleen krassen? Dan zou ik zeggen dat er dus gewoon troep in gekomen is op de een of andere manier. Ik zie ook dat je een 66 sproeier hebt dit is ook niet te klein volgens mij…
ps. je hebt nog “mazzel” 9 euro voor een zuiger, ik was voor me polini zuiger 45 euries kwijt!
20 april 2005 om 21:05 #169710Ciaofrank :
heb je wel benzinefilter/goeie luchtfilter etc. En heb je geen warmloopverschijnsels op je zuiger, dus alleen krassen? Dan zou ik zeggen dat er dus gewoon troep in gekomen is op de een of andere manier. Ik zie ook dat je een 66 sproeier hebt dit is ook niet te klein volgens mij…ps. je hebt nog “mazzel” 9 euro voor een zuiger, ik was voor me polini zuiger 45 euries kwijt!
Ik rijd opzich met 61 sproeier met me 60dr en ik heb nooit soortgelijke problemen gehad…Ik vind het maar ene heel vaag verhaal…. Er zal toch zeker ergens een fout moeten zitten; dit is niet normaal….Maar jij hebt meerdere vage problemen…Heb ej je carb es geschecked??Dat wat je nu hebt lijkt me egt ene ontstekingsprobleem; dat had ik ook!!! Hij wil soms wel maar word na 2 a 3 x aanslaan pikzwart en zeikenat…. Ik heb er toen sparcon op gegooid en hij deed het meteen…Miss es van iemand ontsteking lenen???(elek v mij die tonni heeft bijv?) Kan nooit kwaad toch?
20 april 2005 om 21:06 #169711ik heb net nieuwe onsteking, condensator
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 april 2005 om 21:29 #169713dat d8 ik ook allemaal; geloof me je vespa kan rare kuren vertonen; proberen kan tog geen kwaad?????ALs je ontsteking et deed was je bougie niet zwart
20 april 2005 om 22:01 #169714kijk je krukas eens mischien dat die in de karters ergens tegenaan schuurt en daar door stukjes uit je karter haalt ook kan het zijn dat hij stukjes via je decompresie pennetje aanzuigt
20 april 2005 om 23:46 #169715Ik denk nog steeds (heb ik al eerder gezegd volgens mij) dat je gewoon even een andere Bobine moet proberen. Je Warmtegraad van de bougie is goed, je verbrandingskleur is (tenminste de laatste keer dat ik heb gekeken) goed, hij start goed, en nu heb je dan (eindelijk) zelfs nieuwe punten en cond. Als het nu nog allemaal niet gaat zo als het moet, dan verdenk ik die bobine alleen nog maar sterker… Ik heb er zat liggen, kan je zo es proberen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 april 2005 om 07:50 #169716Ja moet ik echt maar eens proberen, heb jij misschien dit weekend tijd Tonni. Voor t geval dat dat niet werkt weet jij misschien nog een oplossing ?
T Blok zit er onder alleen cilinder en kop eraf etc..
Anders kom even op msn, ben er na t eten altijd wel
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 13:50 #169717Laat eens een foto zien van je zuiger!!
21 april 2005 om 14:17 #169718ok maak ik
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 14:25 #169719[thumb=datas/thumbs/1-dr zuiger thomas.jpg]1-dr zuiger thomas.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/1-dr zuiger thomas2.jpg]1-dr zuiger thomas2.jpg[/thumb]
hier zijn ze
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 14:43 #169720als de krasse nie heel erg diep zijn kun je eventueel met scheurpapier korel 1000 op schure tot het weer wat glad is en ongeveer gelijk met de rest dan scheelt het een nieuwe zuiger kopen dit ook met je cilinder doen als er krasse in staan…
enigste probleem is als je dit doet is dat je wat compresse/druk verliest…
21 april 2005 om 14:46 #169721Maar daar gaat het eigenlijk toch niet om! toch?
Het gaat er toch om hoe dit elke keer gebeurd!
Kun je ook niet ff een foto van je cilinder maken? binnen kant he.
21 april 2005 om 15:21 #169722ThieskeCiao :
als de krasse nie heel erg diep zijn kun je eventueel met scheurpapier korel 1000 op schure tot het weer wat glad is en ongeveer gelijk met de rest dan scheelt het een nieuwe zuiger kopen dit ook met je cilinder doen als er krasse in staan…enigste probleem is als je dit doet is dat je wat compresse/druk verliest…
Wat heb je daar aan?? Dan ZIET je zuiger er wel goed uit, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
Maar zoals je ziet, zijn ze diep genoeg om een nieuwe zuiger te moeten kopen. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.