Vliegwiel loopt aan tegen carter

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel loopt aan tegen carter

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by nhybgklu 4 years, 7 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #790297

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Hallo allemaal,

    Ik heb het grote carterdeel van mijn Citta vervangen, en bij het terugplaatsen van het vliegwiel kom ik er achter dat hij aanloopt tegen het carter. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, maar ik kom er maar niet achter wat er mee is.
    Volgens mij was het bij het oude carter ook ooit het geval geweest, alleen is daar zo lijkt het een stukje van af geschuurd/geveild om het te stoppen, wat mij niet geheel de bedoeling lijkt.
    De krukas is nieuw (RMS), alle lagers, pakkingen, keerringen e.d. ook.
    De setup:

    Elektronisch Blok, uitgeveild en wel
    65cc DMP
    RMS Krukas p10
    Nieuwe elektronische ontsteking
    12/12 Carb
    Polini luchtfilter
    Citypower uitlaatje

    Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is?
    Hier onder wat foto’s:
    IMG_20190917_213207IMG_20190917_213142IMG_20190917_213221

    #790303

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    stukje afschuren is wel de makkelijkste optie denk ik.

    Anders ben ik bang dat je conische passing toch anders is van je rms kruk dan bij een originele

    #790320

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Hi SuperSi, bedankt voor je reactie! Ik heb even wat er af gedremeld, en dat heeft wel geholpen. Hoor hem nog zachtjes tikken, maar dat slijt wel weer denk ik 😛

    Denk dat het vliegwiel wat gaar is geworden van al het geklooi van de laatste tijd…

    #790330

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Eigenlijk hoor je ook geen 2 verschillende carterhelften te gebruiken, beide kanten zijn genummerd en die nummers horen overeen te komen.

    Het exacte verhaal erachter weet ik niet, maar het zou wellicht kunnen dat je krukas nu niet recht zit doordat de carters net niet goed op elkaar aansluiten en het vliegwiel daardoor aanloopt.

    Dat het door je vliegwiel zelf komt lijkt me de minst aannemelijke optie, of er moet op 1 of andere manier metaal bij gekomen zijn.

    #790397

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Hi Wilk1985, bedankt voor je reactie!

    Nee het was eerder ook niet de bedoeling om twee verschillende carterhelften te gebruiken, maar mijn oude carter was niet heel netjes meer dus wilde een andere en kon alleen zo even aan een mix carter komen.

    Mijn vorige carter had precies dezelfde sporen van aanlopen, dus ik ging er van uit dat het vliegwiel de boosdoener was… Zal nog wel eens proberen om mijn oude grootcarter weer er op te zetten om te kijken of dat het probleem oplost. Ik zal hier mijn bevindingen dan ook zetten. Ben benieuwd!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.