Vespa si?si mix V snaar of koppeling loopt aan

Home Forums Techniek Mechanisch Vespa si?si mix V snaar of koppeling loopt aan

This topic contains 9 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Vespa Si/ si mix v s 4 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #779813

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    Hallo ik heb een net een Vespa si of si mix gekocht.
    Als ik gas geef terwijl ik er opzit. draait de koppeling wel maar de v snaar draait pas mee als je dat een tijd je vol houd. Maakt dan ook een aanlopend geluid.

    I heb een vespa si
    #779816

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Segmenten op?

    #779831

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    wat bedoel je met segenmenten op?

    I heb een vespa si
    #779833

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    Hallo ik heb een net een Vespa si of si mix gekocht.
    Als ik gas geef terwijl ik er opzit. draait de koppeling wel maar de v snaar draait pas mee als je dat een tijd je vol houd. Maakt dan ook een aanlopend geluid.

    V snaar moet volgens mij ook vervangen wordenWhatsApp Image 2018-10-24 at 17.10.10WhatsApp Image 2018-10-03 at 16.52.20

    I heb een vespa si
    #779854

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Ik heb je twee topics samengevoegd. Twee keer dezelfde vraag stellen is natuurlijk niet nodig.

    Er zitten 3 segmenten in je koppeling met een soort remvoering. Als die versleten is kan de kracht niet meer (goed) overgebracht worden. Het zorgt er ook voor dat je koppeling snel verslijt, vandaar het aanlopende geluid.

    Koppelingsegmentset Citta/Ciao

    Als je daar een foto van maakt kunnen we het met zekerheid zeggen. Maak ook even een foto van de binnenkant van je koppeling (waar de segmenten aanlopen), deze is mogelijk ook versleten als je er te lang mee doorgereden hebt.

    #779865

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    Okee maar als ik gas geef draait de koppeling gewoon goed alleen, de v snaar draait niet goed mee. vanaf het begin daar loop die aan volgens mij. de poelie achter de koppeling.

    I heb een vespa si
    #779866

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Blok opspannen en V-snaar strakker zetten, Kijk ook even of het achterwiel nog goed vast zit !

    TICKLING BARN
    #779869

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    Blok opspannen heb ik gedaan, heeft al een stuk geholpen. Waar kan ik zien of mijn achter wiel goed vast zit, dan.
    Trouwens Mijn v snaar is ook versleten.

    I heb een vespa si
    #779882

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Gezien de symptomen dacht ik dat wellicht alleen het binnenwerk van de koppeling draaide. Maar goed het betreft dus echt de snaar..

    Vettigheid van de snaar/koppeling/poelie kan er ook voor zorgen dat de snaar doorslipt. Alles even goed ontvetten dus.
    Een gespleten poelie wil ook wel eens gek doen.
    Aan de andere kant van de brommer zit het achterwiel (de naaf) vast in de velg met een grote moer (wel of niet voorzien van een freewheel). Verder natuurlijk met de 4 bouten die je waarschijnlijk al wel had gevonden.

    1
    #787967

    Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter
    Berichten: 16

    Beetje late Reactie maar is opgelost. Ik heb de v snaar en poelie vervangen, en de v snaar gesteld.

    I heb een vespa si
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.