Vespa Piaggio MADMAX 1985

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Piaggio MADMAX 1985

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Dsp9000 9 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #284524

    Dsp9000
    Topic starter
    Berichten: 6

    Sinds 2 weken ben ik in bezit van een Vespa Rat – MadMax model –
    Bouwjaar 1985

    Gekocht voor een prikkie, maar hij rijdt als een tierelier.
    Er zijn nog genoeg gebreken (achteremmen / voorvorkrubbers / standaard) waar aan gesleuteld moet worden, echter het uiterlijk blijft zoals het is.
    Hij maakt een lekker kentterend lawaai, dus al heel wat mensen zijn bang voor me als ik voorbij kom rijden :-))

    #495118

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hij doet me denken aan mijn Ciao die was ongeveer in dezelfde staat toen ik hem kocht. Het is wel een gaaf model met de 5 spakers, die hebben origineel op deze Ciao P gezeten.

    Het blokkerend achterwiel is waarschijnlijk te wijten aan een slecht driehoekslager of een losgetrilde achterwielmoer. Of de bouten die het wiel vasthouden zitten los maar daar had je waarschijnlijk zelf al naar gekeken.

    #495119

    Dsp9000
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ik ga een aanvraag indienen bij de overheid of hij op de UNESCO-Werelderfgoedlijst mag komen.
    Uiteraard wil dan een mooi subsidiebedrag ontvangen voor het in stand houden van het uiterlijk van de brommer.

    #495120

    Dsp9000
    Topic starter
    Berichten: 6

    Het achterwiel blokkeert niet, wel de de achterrem is geblokkeerd….die doen helemaal niets meer.
    Ik rij dus geheel op de voorrem nu.

    #494079

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    tijd dus om even je schterklok er uit te halen.
    of misschien kanje het heveltje wel bewegen, dan moet je het zoeken in je kabel of rem greep

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.