Vespa ciao valt uit na 100 meter

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao valt uit na 100 meter

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 8 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #211846

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Ik heb een vespa ciao gekocht. Toen ik hem net had gekocht zei de verkoper dat ik niet vol gas kon rijden want dan viel die uit. Toen heb ik de carberateur schoongemaakt en viel die nog eerder uit. Daarna hele vespa uit elkaar gehaald om te spuiten. Nu zit die weer in elkaar en valt die al na 100 meter uit.

    De bougie is zwart en ik heb al een kleinere sproeier gemonteerd (maat 46). Dit had geen effect. Ook blijft de bougie zwart maar ik had in het kleine vragen topic al gehoord dat de bougie niet verkleurd na 100 meter en verder kan ik nit rijden want dan valt die uit.

    Ik heb de benzinekraan en de benzineslang ook al vervangen. De ciao is origineel vgm en heeft alleen een 13/13 carb. Iemand hulp??

    Gr

    #241741

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Heb je ook het filter in de banjo schoongemaakt?

    #241742

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Ja @guido

    #241743

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Met de sproeier zit je in ieder geval in de goede richting, wellicht dat je om het perfect te maken een 44 of 48 nodig hebt maar dit is zeker niet de oorzaak van je problemen.

    Het lijkt erop dat de benzine niet goed doorstroomt naar je vlotterbak, dit is makkelijk te controleren. Haal je vlotterbak eruit, ze eveniets van een opvangbakje onder je brommer en draai de benzinekraan open. De brandstof moet er vloeiend uitlopen, en niet druppelen.

    Als het wel druppelt kan je het gat tussen de banjo en vlotter nog eens goed schoonmaken, en controleer ook goed of je nieuwe benzineslang niet ergens klem zit.

    #241744

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Als je carburateur echt schoon gemaakt is zit daar het probleem niet in, dus ik ga er even van uit dat je weet wat je doet.
    Controleer of je benzine goed door loopt zoals wilk 1985 dat zegt, dit is namelijk het meest voor de hand liggende oorzaak. Als dat wel doorstroomt kan je het benzine gedeelte los laten.

    Ik denk dat je uitlaat dicht zit en dat dat de oorzaak kan zijn van je zwarte bougie.
    Je kan dit controleren door je uitlaat er helemaal van af te halen….. maar je kan ook je bougie er uithalen,je zuiger in het onderste dode punt te zetten en aan de achterkant blazen. de lucht zou er met een heel lichte weerstand door heen moeten stromen.
    Als je kracht moet zetten is het fout.

    #241747

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Bedankt voor jullie reactie. Uitlaat eraf gehaald en werkte niet. Het verhaal van wilk snap ik niet helemaal . Ik heb de carberateur eraf gehaald en toen de vlotterbak. Daarna carb aan benzineslamg en de benzinekraan open gedaan. Er kwam alleen geen straaltje benzine uit de carb? Zou dit wel moeten ?

    Gr

    #241748

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Je hebt me goed begrepen, dat was wat ik bedoelde. Als de carb aan de benzineslang zit en je draait de benzineslang open hoort de benzine uit de carburateur te lopen.

    Als dat niet gebeurt zit hij wellicht verstopt, of je tank zuigt vacuum omdat je tankdop geen lucht doorlaat. Het laatste is makkelijk te controleren, haal even je tankdop eraf en dan zuigt de tank geen vacuum meer.

    #241749

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo wilk,

    Hoe kan ik dat schoonmaken want het is een heel klein gaatje vgm. Hij zuigt niet vacuum ik heb dat met de tankdop geprobeerd maarhielp niet.
    Gr

    #241750

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Doorprikken met iets duns, een paperclip, een speld of een draadje van een oude remkabel of iets dergelijks.

    #240576

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo allemaal,

    Wilk je had inderdaad gelijk hij doet et nu weer. Heel erg bedankt en de anderen ook voor het meedenken.

    Gr

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.