Vespa ciao hapert

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa ciao hapert

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wiebe 5 dagen, 1 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Wiebe
    Gebruiker

Ik heb pas een Vespa ciao gekocht heb hier eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Nu heb ik af en toe dat hij begint te haperen en dan dus zachter gaat rijden, dat gaat ook af en toe spontaan weer weg. Dit gebeurt vooral als ik bijvoorbeeld hard van een drempel af rijd. Weet iemand waar dit probleem door kan komen?

ritze
    Gebruiker

Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad, naar mijn mening lag dat aan de carburateur. Maar wat er precies mee is weet ik ook niet.

FonS
    Gebruiker

Inderdaad carburateur even schoonmaken en nakijken. Maar ik zou eerst kijken of het stekkertje nog goed (strak) op de bobine zit. Die willen wel eens wat losjes erop zitten en daardoor soms slecht contact maken.

Wiebe
    Gebruiker
    Topic starter

Het stekkertje op de bobine heb ik laatst vervangen dus hier kan het eigenlijk niet aan liggen, ik ga vanmiddag de carburateur schoonmaken hopen dat het dan opgelost is.

zevenenergie
    Gebruiker

Ik heb dat ook wel eens gehad en toen lag het aan mijn keerring.

Elke keer dat ik over een hobbeltje reed of van de stoep af ging liep hij slecht. Hoe ik ook zocht,Ik kon het niet vinden. Bij naderonderzoek bleek dat mijn kering los zat. Hij zat half op zijn plaats maar ik kon hem er zo uittrekken.
    Dit kan eigenlijk alleen bij elektrische ontsteking, met contact punten houd de ontstekings- nok de keerring keurig op zijn plaats.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 3 uur geleden door zevenenergie.
    Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

SuperSi
    Gebruiker

Ik heb dit 1 keer gehad met mijn contact punten blok.

Op die bobine liep er een klein massa draadje aan de buitenkant, deze was toen gebroken.

Wiebe
    Gebruiker
    Topic starter

Heb de carburateur schoongemaakt en tot nog toe doet hij het weer perfect!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.