Vespa ciao Achterwiel

Home Forums Algemeen Overige algemeen Vespa ciao Achterwiel

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 6 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #802250

    Emiel0403
    Topic starter
    Berichten: 2

    Ik heb een Vespa Ciao en een van mijn tandwielen is kapot. Maar ik heb geen idee waar ik een nieuwe kan halen of de naam van het onderdeel zou een van jullie mij kunnen helpen.351e8165-a928-44ba-8ff1-6b70f2a29fe283a00e35-c97d-42d8-84ec-a070fa8a310a.

    Beste antwoord
    1
    #802251

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hallo Emiel0403, Welkom op het forum.

    Dat onderdeel heet een klok, je hebt snor klokken en bromklokken.
    Die van jouw is een snorklok. En hoogst waarschijnlijk is het een 1:10,75 overbrengings verhouding.
    Maar dat kan je even controleren. Er zijn ook snorklokken met een verhouding van1:8,5

    Een brom klok past er ook in.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door zevenenergie.
    #802255

    Emiel0403
    Topic starter
    Berichten: 2

    Dankje zevenenergie voor een snelle reactie.
    Ik zal direct kijken wat ik kan vinden online.

    #802259

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik noem dit onderdeel een naaf, een klok hangt bij mij aan de muur. Evengoed zal ik de tandwielasjes er even uit halen en het aantal tandjes tellen plus de diameter doorsnee van de tandwielen. Aan de hand daarvan kan je dan opzoek naar een vervangend tandwielasje.

    – Ik tel 37 tandjes grote tandwiel.
    – 11 tandjes minus 1 welke afgebroken, deze heeft nog een tweede tandwiel van rond de 30    tandjes?(Deze dien je dus te vervangen.)
    -22 of 23 tandjes bij het volgende tandwielasje
    – Je ingaande as zal vast nog in je naafdeksel zitten, maar deze telt ook nog 10 of 11 tandjes?

    #802266

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Het wordt inderdaad door sommige ook wel naaf genoemd maar op de marktplaats vind je op die zoek term niets. Voer je snorklok in of bromklok, dan lukt het wel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.