Vesa ciao mix loopt niet meer lekker help

Home Forums Techniek Motorisch Vesa ciao mix loopt niet meer lekker help

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by basdert 5 years, 5 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #780432

    basdert
    Topic starter
    Berichten: 4

    Goedemorgen,

    Sinds een tijdje loopt mijn Vespa ciao mix niet lekker. Hij komt op de een of andere manier niet op toeren. Hij start wel goed, maar vervolgens rij ik maar 25 ofzo en trekt hij bijna niet op. Toen hij nog lekker liep kon ik de 50 km/h halen.
    Ik weet de oorzaak niet, zover ik weet niks van een warmloper of vastloper gehad.
    Hij maakt een laag, beetje stotterend geluid.

    Ik heb mijn carburateur en luchtfilter al schoongemaakt,
    Koppeling schoentjes vervangen.
    Ik heb de originele luchtfilter er op geprobeerd, het gevolg hiervan was dat ik alleen maar zachter reed (20 km/h)
    Als ik mijn choke indruk gaat hij ook alleen maar zachter en slechter rijden.

    Kwa setup heb ik niks veranderd het was opeens zo…..

    Vespa Ciao mix
    Snelheid was: +/- 50 km/h, nu 25 km/h of minder πŸ™
    – Bromklok
    – Standaard snor cilinder, carters ect.
    – 13/13 carburateur
    – citypower uitlaat
    – Luchtfilter Malossi
    – 80 mm poeli met v-snaar(origineel)

    Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen…… Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??

    Alvast bedankt,

    Bas

    #780447

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Waarschijnlijk je keerring. Een mix heeft er 2.

    #780450

    basdert
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo zevenenergie,

    Bedankt voor je reactie, hoe weet ik zeker of het aan mijn keerring ligt? en hoe vervang ik deze?
    en wat moet ik precies kopen? Mijn brommertje heeft ondertussen 10.000+ km gelopen dus dit zou wel kunnen.

    Ik kan niet echt een how to vinden hierover…

    #780454

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Beste bas ,

    Gezien jouw gemaakte km is dat goed mogelijk.
    ik heb ze nog niet zo lang geleden ook vervangen bij mijn Ciao mix .
    dat valt best mee en is niet moeilijk .
    op deze site staat een how to voor de keering achter het vliegwiel maar het principe geld ook voor de keering aan je oliepomp kant .
    keer ringen haal je bij de bromboer voor een paar euro .
    let wel op het zijn 2 verschillende , heb zo niet de maten bij de hand .
    op jmpb.nl kun je ze ook bestellen .

    mvg Jochem

    #780458

    basdert
    Topic starter
    Berichten: 4

    Sorry ik kan deze how to niet vinden.. Kan er iemand een linkje achterlaten?
    Moet hiervoor het blok er overigens vanonder?

    #780474

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Met 10.000+ km zou ik gelijk het hele blok even reviseren (als dat nog niet is gebeurd). Daarvoor kan je deze how to gebruiken. Het hele stuk over de inlaat opboren en ontsteking afstellen is niet op toepassing van jou en kan je overslaan.

    Complete blok revisie Vespa blok + afstelling ontsteking


    Ongeveer op 2/3e van de pagina wordt min om meer omschreven hoe een keerring gemonteerd wordt. Persoonlijk gebruik ik een dop (van een ratelset) die net over de krukas past en zoveel mogelijk raakvlak heeft met de keerring (maar niet het carter). Met een licht hamertje tik je de keerring er dan vervolgens zo in. Ga rustig te werk en controleer vaak of de keerring nog steeds recht zit.

    Keerring (koppeling-zijde)
    Keering mixpomp-zijde

    Als je voor een volledige revisie gaat kan je een revisieset kopen. De keerring van de koppeling-zijde zit daar al in. Van de mix-zijde niet!

    Een controle van de cilinder, zuiger en zuigerveren zal ook niet misstaan. Redelijke kans dat je de zuigerveren net zo goed gelijk even kan vervangen. Nieuwe bougie zou hij ook vast niet erg vinden.

    #780506

    basdert
    Topic starter
    Berichten: 4

    Bedankt voor jullie reacties!!! Helaas zit ik op dit moment midden in een grote verbouwing van mijn woning en zal dit dus even moeten wachten…… Dan maar tijdelijk op de fiets.
    Nogmaals bedankt, zodra ik tijd heb kan ik hier wat mee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.