Verzopen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Verzopen?

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by pieckmeister 9 years, 3 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #211743

    pieckmeister
    Topic starter
    Berichten: 44

    Hoi,

    Na een tijdje problemen gehad te hebben met mijn ontsteking, reed ik alweer ff fijn rond met mijn Citta.
    Wat ik enkel had is dat hij na zo nu en dan bij volgas rijden toch ff inhield en dan soms plofte uit de uitlaat.
    Nu reed ik van de week snachts terug van mijn werk en toen hield hij er compleet mee op.
    Kon ik snachts dus mooi ff 8 kilometer lopen met mn Citta aan mn zijde.

    Volgende dag de bougie bekeken en die was zeiknat.
    Nieuwe bougie erin gedraaid, carb schoongemaakt en toch ff een kleinere sproeier.
    Zat 66 in en nu 64. Hij startte daarna vrijwel gelijk maar ik kom niet verder dan stationair.
    Klein beetje gas en hij verzuipt alweer.

    Dus wat zou ik hier nu aan kunnen doen?

    Mijn setup:
    65cc Malossi
    13/13
    Vario
    Leovince SP uitlaat
    Carters getuned en het betreft een CP blok.

    Die contactpunten en condensator zijn zo’n zes weken geleden vernieuwd en ook is alle electra opnieuw aangelegd door een brommerboer.

    Greetz

    #241069

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Beetje vreemd allemaal, mijn ervaring met de 65cc Malossi op een bewerkt carter en 13/13 carb, is dat de sproeier maat tussen de 68 en 72 zit.
    En omdat de ploffen in de uitlaat meestal aan een slecht werkende ontsteking ligt of een bougie met een verkeerde hittegraad denk ik toch dat de bromboer niet goed de contactpunten heeft vastgezet of geen vet heeft gebruikt voor het nokje dat dus nu je contact punten weer te nauw staan.

    Dat je brommer toch verzuipt met een relatief kleine sproeier kan aan een loszittende sproeier liggen of een vlotter die lek is en dus de benzine toevoer niet meer afsluit.

    Controleren of de contactpunten op 0,45mm staan en of er vloeistof in je vlotter zit.

    TICKLING BARN
    #241032

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    kijk even in je vliegwiel of je nok van de contact punt niet is gebroken, dan kan je terug naar e fietsen boer en hem dat vertellen en dan mag je hopen dat je garantie krijgt.

    mja het probleem blijft dan bestaan omdat die nieuwe punt ook weer afbreekt, dit heeft mij toen gedwongen om naar elec over te gaan

    gr ritz

    p.s. je zou de nok kunnen inkorten waardoor er minder kracht op komt te staan, of dit goed werkt weet ik niet maar zou een oplossing kunnen zijn

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #241138

    pieckmeister
    Topic starter
    Berichten: 44

    Ok, ik had de bromboer gebeld omdat ik toch ergens vond dat hij er maar naar moest kijken.
    Temeer omdat ze hier nog maar net aan gewerkt hadden viel het dus nog onder garantie.
    Vond ik wel tof van hem.

    Maar ze hebben hem nagekeken en de condensator bleek stuk. Hij rijdt nu weer goed alleen heb ik hem op de lange stukken en hoogtoerig nog niet uit kunnen proberen.

    Vwb bovenstaande reactie;
    Is het met zulke opgevoerde setups gewoon beter om electrisch te gaan? Of heb ik gewoon pech gehad?
    En zijn cp vervangers nog een beetje goed bruikbaar of niet?

    Greetz

    #241139

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Is gewoon pech, met contactpunten heb je geluk of pech. In de tijd dat ik elke dag met de citta naar school ging kapte hij ermee na 1 druppel regen. Toen uiteindelijk overgegaan op elektronische ontsteking.

    Nu, tegenwoordig en in het heden rijdt ik op een oldtimer Bravo met een 43DR met contactpunten. En die heeft nergens last van.
    Ik heb ook een hoogtoerig blokje die de 10.000RPM aantikt (ooit overgenomen van ArvidW) en die had ook contactpunten. Daar was de nokvolger uiteindelijk van afgebroken maar dat heeft wel lang geduurd.

    Rijden met contactpunten vind ik dus geen probleem maar als ik moet kiezen tussen contactpunten, elektronisch of contactpuntvervanger dan gaat mijn keuze uit naar de cp-vervanger. Elektronische ontsteking komt samen met een smerig zwaar vliegwiel en dat vind ik poep. Monteer je cp-vervanger wel gewoon ergens op de achterbrug zodat je hem makkelijk kunt vervangen als de cp-vervanger het begeeft.

    #241143

    pieckmeister
    Topic starter
    Berichten: 44

    Ok thanks, heb inmiddels twee Nova CPvv’s besteld..
    Na de feestdagen maar kijken..

    Bedankt voor je advies!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.