Variespa :)

Home Forums Perso’s Projecten Variespa :)

This topic contains 26 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by hansieb 18 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • #283756

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Heey mensen,

    Ik ben blij dat ik dat dit forumpje gevonden heb. Zo te zien een aantal variorijders en dat komt goed van pas. Want op mijn vespa moet ook een vario komen πŸ™‚

    Ik ben Tom, 17 jaartjes jong en ben nog bezig aan mavo 4. Hierna ga ik naar MBO in Roermond voor de opleiding TIND (techniek in nieuwe dimensies) en daar ga ik de richting autotechniek in kiezen. Mja, nu genoeg over mezelf πŸ˜€ De vespa:

    [url]http://ehchaan.demon.nl/patserwilly/tltuning/piczhtml/27122004.htm[/url]

    Zo zag het er voor de winter uit. Omdat de garage helemaal vol stond kon ik er niet in werken dus nu heb ik moeten wachten op beter weer. In de zomer moet hij in 3 weken afgemaakt worden. Ik heb een paar straten verder een goede spuiter gevonden voor de brommer πŸ™‚ De kleur moet Lamborghini Mica Orange worden met zwart. De velgen zwart en een paar kleine dingen en de rest dat oranje πŸ™‚

    Wat wil ik er aan tuningspul onder hebben?

    70cc Polini
    Polini Top One Uiltaat
    MHR Voorvario en de rest weet ik nog niet precies van hoe dat heet wat betreft het variogedeelte, dat hoop ik hier bij te leren πŸ™‚
    13/13 Carb van dell’orto
    Ehm verder weet ik nog niet. Als jullie nog wat weten wat erbij kan laat maar weten πŸ™‚

    GreetZzZz Tom

    #440427

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    zo netjes hoor =)

    mag ik je vragen hoe je deze site hebt gevonden dan ?

    Ennuh je hebt alles wel goed geschuurd zo te zien, boormachine ? hand?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #440428

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Herr FlicK :
    zo netjes hoor =)

    mag ik je vragen hoe je deze site hebt gevonden dan ?

    Ennuh je hebt alles wel goed geschuurd zo te zien, boormachine ? hand?

    Deze stond toevallig op ehm http://www.epcsittard.nl meen ik.

    Yep met boormachine πŸ™‚ Gaat best wel lekker πŸ˜€

    Kan je me nog goede krukaslagers aanraden?

    Waar kan ik trouwens zo variosysteem vandaan halen? Daar ben ik nog niet achter…en wat kost zoiets ongeveer?

    GreetZzZz Tom

    #440429

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    nou nieuw kun je zo’n vario setje wel vergeten, dan ben je voor een beetje getunede vario (wat nog niet egt veel voorstelt ) 200 euro kwijt op http://www.50cc.nl
    *en dan heb je de achterklok er ook nog niet eens bij! dan ben je ook wel 50 euro kwijt ofzo nieuw of 2de hands.

    duss je kunt het beste een 2de hands vario setje kopen. Tonni, Frans op dit forum hebben allebij een vario setje te koop. Tonni heeft gewone vario setjes en met een andere voorvario (duits model) die wat sneller is als een std vario. dus je moet hem even een mailtje/pm/in zijn topic reageren om zo’n setje te kopen.

    denk dat je rond de 100 euro 2de hands zit, helemaal compleet.

    Je hebt gewoon 2 soorten krukaslagers. C3 en C4 van SKF. meestal is C3 wel gewoon goed genoeg. als je egt superdupersnel gaat ofzo kun je C4 nemen.
    maar naar mijn weten heeft dit geen nut, en heeft ook bijna niemand dit.

    revisie setje kost ongeveer 10-15 euro (krukaslagers 2x, 1 olie keering, spietje, pakking ) dat zit er meestal in.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #440430

    Frans
    Bijdrager
    Berichten: 42

    ik heb nog wel een variosetje voor je….
    met malossi voorvario…
    Zeg maar wat je er voor over hebt….

    Gr Frans.

    #440431

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    SKF C3 gewoon nemen. C4 is nergens goed voor. Misschien op een Simonini 100cc kitje.

    Nice schuurwerk trouwens πŸ˜‰

    #440432

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Frans :
    ik heb nog wel een variosetje voor je….
    met malossi voorvario…
    Zeg maar wat je er voor over hebt….

    Gr Frans.

    Heb momenteel nog ff geen geld. Kan je het miss nog vasthouden πŸ˜€ Dan zou ik je zeeer dankbaar zijn. Ik heb over een eeehm maand of 2 3 geld. Dit moet allemaal van de zomer afgemaakt worden. Dan heb ik me vakantiebaantje en dus ook genoeg geld πŸ˜€

    Als ik tussendoor geld bij elkaar krijg laat k het meteen weten!

    @Frenkie: Dank u voor compliment πŸ˜€

    Ben net ff bij EPC geweest voor prijslijstje πŸ™‚

    13/13 29,50
    top one 89
    70cc polini 85 70 DEPS malossi 89. Daar raden ze mij de malossi aan? Wat vinden jullie?
    Speed engine 100
    c3 lagers 5,80 per stuk
    drukveer malossi geel, voor scooter, past dat ook op vespa? 7,80

    GreetZzZz Tom

    #440433

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Turbo Tommy :
    Ben net ff bij EPC geweest voor prijslijstje πŸ™‚

    13/13 29,50
    top one 89
    70cc polini 85 70 DEPS malossi 89. Daar raden ze mij de malossi aan? Wat vinden jullie?
    Speed engine 100
    c3 lagers 5,80 per stuk
    drukveer malossi geel, voor scooter, past dat ook op vespa? 7,80

    GreetZzZz Tom

    Ik zou idd ook de Malossi DEPS pakken. Deze is echt vet snel:P Het enige nadeel is dat je heirvoor je carter MOET aanpassen, omdat die maar 1 centrale poort heeft die niet in je carter zit. Dus als je handig bent met je frees, zou ik wel ff doen. Of laten doen kan ook…

    Drukveer van scooter past niet in een vespa koppeling. EPC krijgt die ook niet, ik heb ze wel eens besteld daar en Marco zei al dat ik ze beter ergens anders kon halen, want hij kreeg ze gewoon niet binnen.
    Bij de Daytona-Shop in Koningsbosch zijn ze wel te krijgen voor 10 euro (dacht ik).

    #440434

    Frans
    Bijdrager
    Berichten: 42

    ik hou hem dan nog wel ff vast of ik moet een goed bod krijgen… succes verder met je project!!:D

    #440435

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Frans :
    ik hou hem dan nog wel ff vast of ik moet een goed bod krijgen… succes verder met je project!!:D

    Alvast bedankt πŸ˜€

    GreetZzZz Tom

    #440438

    Raal
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Turbo Tommy :

    Frans :
    ik heb nog wel een variosetje voor je….
    met malossi voorvario…
    Zeg maar wat je er voor over hebt….

    Gr Frans.

    Heb momenteel nog ff geen geld. Kan je het miss nog vasthouden πŸ˜€ Dan zou ik je zeeer dankbaar zijn. Ik heb over een eeehm maand of 2 3 geld. Dit moet allemaal van de zomer afgemaakt worden. Dan heb ik me vakantiebaantje en dus ook genoeg geld πŸ˜€

    Als ik tussendoor geld bij elkaar krijg laat k het meteen weten!

    @Frenkie: Dank u voor compliment πŸ˜€

    Ben net ff bij EPC geweest voor prijslijstje πŸ™‚

    13/13 29,50
    top one 89
    70cc polini 85 70 DEPS malossi 89. Daar raden ze mij de malossi aan? Wat vinden jullie?
    Speed engine 100
    c3 lagers 5,80 per stuk
    drukveer malossi geel, voor scooter, past dat ook op vespa? 7,80

    GreetZzZz Tom

    als je toch een speedengine koopt zou ik voor de 80 DEPS gaan en daar je carter op aan passen. De drukveer past idd niet en ik heb die ook net zoals frenkie bij daytona shop in koningsbosch gekocht. en wat betreft de carburateur, hier in maasbracht bij de arend zijn de 13/13 in de aanbieding voor 19,95. ook aan te raden op zo’n setup is een race krukas. je hebt al een top racing krukas voor 63 euro bij epc (best mooie en goede krukas, heb hem zelf ook gehad)

    #440439

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Raal :
    “…………13/13 in de aanbieding voor 19,95…………….”

    Da’s echt géén geld!

    Een echte Dell ‘Orto, of zo’n Spaco of Pacco imitatieding??

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wΓ©l dick!
    #440440

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Speed engine is van de baan. Ik haal de 70cc van polini of malossi 70 DEPS πŸ™‚ Op origineel carter. Wel uitfrezen natuurlijk πŸ˜€ En die 13/13 is idd geen geld πŸ˜€ Maar is het zoals iaccaloco al zei geen imitatie?? Top racing krukas wilde ik ook gaan halen bij epc.

    Vario heb ik daarstraks opgehaald bij Vespaflappie πŸ˜€ Met malossi MHR vario :D:D En 100mm schijven πŸ™‚

    GreetZzZz Tom

    #440449

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Turbo Tommy :
    Speed engine is van de baan. Ik haal de 70cc van polini of malossi 70 DEPS πŸ™‚ Op origineel carter. Wel uitfrezen natuurlijk πŸ˜€ En die 13/13 is idd geen geld πŸ˜€ Maar is het zoals iaccaloco al zei geen imitatie?? Top racing krukas wilde ik ook gaan halen bij epc.

    Vario heb ik daarstraks opgehaald bij Vespaflappie πŸ˜€ Met malossi MHR vario :D:D En 100mm schijven πŸ™‚

    GreetZzZz Tom

    Blijf alsjeblieft af van die vieze topracing krukassen…Stront 1e klas op dikke cilinders!!! Ik ken 3 mensen bij wie die is overgebroken en bij mij ook!!:S De echte as brak gewoon over en einde verhaal…Dat mag toch echt niet op een race krukas!! |Leg je er wat bij en haal een goede; Tonni heeft nog ene yasil..Niet echt bekend maar voor scooter maken ze best leuk spul:)

    #440468

    Turbo Tommy
    Topic starter
    Berichten: 50

    Zijn die yasil dingen duur? Ik moet wel wat fatsoenlijks hebben natuurlijk. Er komt 70 deps op.

    En er komt weer schot in de zaak. Komende week wordt de boel gespoten πŸ™‚ Kleur benk nog klein beetje in dubio over. Wil geen mica maar iets anders ermee doen. Blijft iig en verassing πŸ˜‰

    GreetZzZz Tom

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.