Top cilinders..

Home Forums Techniek Opvoeren Top cilinders..

This topic contains 11 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by DarkMagician6 7 years geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #185270

    Frhgk
    Topic starter
    Berichten: 11

    Hallo ik zit te denken aan een nieuwe cilinder, alleen heb ik jullie advies een beetje nodig..

    Ik maak rij ongeveer 15 kilometer per dag met mijn CITTA !

    Ik zoek een betrouwbare cilinder die lang mee gaat !

    En is het echt zo dat gietijzer cilinders veel langer mee gaan ??

    Want natuurlijk zit ik te denken aan de Malossi Deps cilinder 80 cc (75)cc

    Alleen weet ik niet als die wel kilometers kan maken..

    Mijn 65 Dr heeft heerlijke trek kracht van begin tot het einde.. over de hele toerental..

    Heb gehoord en gelezen dat de malossi 65cc iets minder snel trekt maar beetje meer op top heeft..

    De vraag is nu.. Welke cilinder raden jullie aan voor veel trek kracht en ook wat meer op top dan mijn DR ?? Dus over het al geheel beter als mijn DR ! Check ook ff mijn setup !

    Vraag 2 : Is het zo dat gietijzer cilinders langer mee gaan ? Want dan gaat daar mijn voor keur voor uit..

    Vraag 3 : ik rij met leo krul. Zeer tevreden ! Veel trek kracht.. maar zit te denken aan top one met carbon demper.. maar maakt die uitlaat ook veel lawaai ? Meer als de leovinci ?

    #202937

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Hoi Frk,

    In principe kan elke cilinder wel 15km per dag draaien als je deze goed is afgesteld en wordt onderhouden.

    Mocht je nog wat meer willen dan kun je het beste voor de alu 46mm Pinasco Black gaan. Dat is een bijna onverwoestbare cilinder die erg hard kan. Een alu 47mm deps op een speedengine heb ik geen ervaring mee 🙂

    De top one is niet een hele stille uitlaat. Je kunt nog kijken naar een leovinci sp, maar die zijn lastig te vinden.

    #202938

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    43mm DR evo is al een van de snelste cilinders, de 43mm malossi is vele male tammer.
    Mijn ervaring is eigenlijk dat alleen de 46 pinasco black sneller is(nadat de uitlaatpoort is vergroot).

    #202939

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Een goed bewerkte Pinasco 46mm black/silver maakt gehakt van een DR EVO op alle gebieden behalve misschien brandstofverbruik.

    #202940

    Billy
    Donateur
    Berichten: 170

    Dat valt nog te bezien darkmagician6….
    Onderschat een dr evo niet he.
    Meerdere forumleden waaronder ik hebben deze al boven de 90 uit gekregen(de mijne zelfs onbewerkt op een dan wel bewerkt carter.)
    Dus kan je nagaan wat dat doet als je er serieus werk in steekt…

    #202941

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik denk ook dat je het beste dan voor een pinasco kunt gaan.
    alleen denk ik wel dat je nooit de volle mep eruit gaat halen met de leo krul, wellicht dat het niet eens zo veel verschil is met de gianelly city power.

    je zult wel meer trekkracht gaan ervaren met een 46mm cilinder, ik ben zelf eigenlijk wel redelijk tevreden met mijn 46 malossi waarvan toch de meeste mensen zullen zeggen dat het een ruk cilinder is.
    helaas zal deze moeilijk passen op jouw speed engine.
    en dat is omdat de kanalen in de cilinder een andere vorm hebben dan de speed engine.

    de polini 46 , dr evo of de pinasco is de beste keus. (pinasco loopt tot nu toe het snelst voor wat ik zie op het forum)

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #202942

    Frhgk
    Topic starter
    Berichten: 11

    Oke ik zag op deze forum.. dat de cilinders tegen woordig niet meer zwart worden gemaakt.

    Ben 1 tegen gekomen van de 100 cilinders met zwarte cilinder.. 205 euro !!

    Voor de rest prijzen van 120 tot 180..

    Dit is 1 daar van.. kan jij zien of dit een black versie is ? Zie link —–>

    Want wil voor de black versie gaan.. aangezien die hoog toerig is en silver laag..

    Black
    Uitlaatpoort grote 16,8mm
    Totale slag lengte 44,8mm wat hem een deckheigt van 1,8mm zou geven mits de zuiger onderin exact gelijk komt met de uitlaatpoort.
    Spoelers zijn 44mm vanaf de deck.

    Silver
    Uitlaatpoort grote 14mm
    Totale slag 44mm (wat hem dus 0,8 minder deckheight geeft dan de black)
    Spoelers zijn gelijk met 44mm.

    http://m.ebay.nl/itm/GRUPPO-TERMICO-d-46-CILINDRO-IN-ALLUMINIO-PINASCO-75cc-SP-10-PIAGGIO-SI-50-/401269868697?nav=SEARCH

    #202944

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Een 46mm Pinasco is naar mijn mening ook veels te duur en je moet hem tunen om er snel mee te gaan.
    Ik zou gewoon een knappe 2e hands 46mm Polini zien te scoren en deze dan tunen.
    Ga je net zo hard, voor een fractie van de prijs.

    #202945

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Als er een verschil in zit van +- 60,- euro is het dan niet mogelijk om bij een pinasco zilver de uitlaat te vergroten?
    Of zijn de spoelers ook anders getimed.

    Ik bedoel als je toch gaat vijlen om heel snel te gaan.:?
    Of zeg ik nu iets heel geks?

    #202946

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Donkere tovenaar en ik rijden ook met een bewerkte pinasco silver, deze rijden prima!
    Bij mijn weten is de uitlaatpoort het enige verschil.

    Met een 43DR houdt het bij de 90 km/h wel ongeveer op zonder bewerkingen

    #202947

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Vespaatje :
    Bij mijn weten is de uitlaatpoort het enige verschil.

    Deckheight van een silver is 0,8mm minder dan bij de black.
    Dus je hebt wat meer compressie met een silver.

    #202948

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Billy :
    Dat valt nog te bezien darkmagician6….
    Onderschat een dr evo niet he.
    Meerdere forumleden waaronder ik hebben deze al boven de 90 uit gekregen(de mijne zelfs onbewerkt op een dan wel bewerkt carter.)
    Dus kan je nagaan wat dat doet als je er serieus werk in steekt…

    Daar ben ik van op de hoogte Billy, ik heb diezelfde snelheid ook gehaald met mijn DR EVO op volgens mij mijn bewerkte kickblok (Of speedengine, weet het niet meer zeker) met 13mm carb. Maar ik blijf erbij dat een bewerkte Pinasco het wint gezien de DR EVO gewoon niet de trekkracht meer overheeft op die snelheden om veel harder te gaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.