tim’s evolution fabrizi ciao

Home Forums Perso’s Projecten tim’s evolution fabrizi ciao

This topic contains 338 reacties, has 45 deelnemers, and was last updated by TimoO_ 16 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #283821

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    net een ciaotje gekocht.
    zitten zelfs 5 spaaks stervelgen, nieuw model kappen, alles van het nieuwe model, elec blok alleen een

    hier wat foto’s :

    nadelen :

    – er zitten schokbrekers op :?.. het ziet er niet uit! dus ik zoek nu van die stalen dingetjes, gewoon de orginele. hier in het dorp hebben ze het niet, ik zag ze alleen op easyparts staan.

    – zadel veer kapot gegaan toen ik er even mee ging rijden.

    – is een brom 🙁 had liever een snor.

    – dat kapje op het balhoofd zoek ik, maar niemand heeft het! hier in het dorp niet, en op internet nergens zien staan. heel gek. iemand een idee waar ze te koop zijn? ze stonden zelfs niet op easyparts, volgens mij

    – standaart werkt niet goed, die klapt een beetje door, dus hij staat op de wielen, en staat dus niet stevig. wat kan ik hier aan doen?

    – lekt benzine? en wat kan ik hier aan doen:P

    voordelen :

    – ding trekt eenorm goed op! had ik niet verwacht van een brom met 17 inch verlgen. het zijn toch 17 inch velgen?

    – 5 spaaks velgen, is geweldig mooi!

    – nieuw model kappen

    – elec blok

    plannen :

    – de gepolijste vario gaat er op, moet alleen nog even beter polijsten. had het even een weekje laten rusten en nu is dat ding verroest :boos

    – speedengine (done)

    – 70cctje zoeken (done)

    – kleine kickarter erop doen (to do)

    – leuk uitlaatje zoeken (done)

    onderin staat de nieuwe setup

    komt wel goed he? maar als iemand antwoord op de vragen heeft, hoor ik het graag =).

    groetjes uit het brabantse budel

    foto’s kickstart blok en vario :

    vario, links zie je de vario+klok zonder schaal, recht zie je de bijna gepolijste schaal, maar na een weekje pauze zitten er al roest plekken op:(.

    de half gepolijste/verroeste schaal

    kickstart

    nog een keer kickstart

    nieuwe setup :
    – 70cc polini w-poort (done)
    – speedengine (done)
    – kleine kickstart carter helft, aangepast op cilinder (to do, in de zomervakantie)
    – kickstart krukas std. ( to do, in de zomervakantie)
    – proma badsnake (done)
    – 13/13 (done)
    – malossi filter (done)
    – vario 100mm ( to do, over een paar weken)
    – std voorvario, maar mischien ga ik met poulie rijden, omdat std voorvario kut is ( to do, over een paar weken)

    update :
    speedengine



    update :
    cilinder ( 70cc polini w-poort)

    foto’s proma badsnake


    foto’s met polini top one

    setup op dit moment :
    speedengine.
    70cc polini w-poort.
    13/13 spaco.
    malossi filter.
    proma badsnake.
    cp ontsteking.
    poulie 80

    setup als die klaar is :
    speedengine grote carter.
    kickstart kleine carter.
    70cc polini.
    malo filter.
    13/13 spaco.
    cp ontsteking.
    poulie 80.
    blauwe trekveren.

    to do :
    kickstart monteren.
    proma badsnake opknappen.
    licht blauw metallic spuiten en velgen zwart metallic.
    perfeckt laten lopen.

    update 30-06-06

    de kleine kickstart carter zit op de speedengine , de kick kruk is gefreesd en 2 poortjes zijn doorgetrokken in de kleine kick carter.

    hier foto’s :

    Update 07-10-06

    nou het heeft een tijd geduurd, maar weer eens een kleine update.

    Leovinci handmade.

    foto’s

    mooi ding toch?

    Update 18-11-06

    foto’s van mijn ciao gemaakt met de Leovinci Handmade eronder. en eindelijk de vario erop gezet.

    heel de ciao :

    de leo hm en het krome verzekeringsplaatje :

    jaja, kickstart speedengine :

    het blokje :

    en hier, de vario :

    foto’s zijn niet geweldig, zijn met de telefoon gemaakt.

    hij trekt als een monster. verzekeringsplaatje van 2004 is nu wel krom. een keer aan het gas trekken en het voorwiel hangt al in de lucht.
    rijd nu wel al niet meer want de bougie is weer fucked, ga maandag de 356ste bougie maar weer eens halen.

    volgende week komt de 42mm polini alu evo binnen:D:D.
    die gaat er natuurlijk meteen op, en dan even kijken hoe die dan loopt.

    enige wat ik nog wil gaan kopen is een multivar en dan is hij motorisch zo goed als klaar.

    Update 24-11-06 polini 42mm alu

    nieuwe cilinder binnen:D
    en ook niet de minste , de polini 42mm alu evo.
    foto’s :


    leuk die tekst op de door hierboven:con

    geen krassen, geen stootrand, geen gekke vlekken van de nyscasil wand, ziet er gewoon goed uit.
    alleen mist een zuigerveer. heb ik net bij jmpb besteld. van de week ermaar een keer opbouwen;)

    Update 8-12-06 Malossi Multivar :

    jaja, hij is binnen!:D de malossi multivar. ziet er goed uit, hoeft niet meer afgewerkt te worden.
    ook meteen test rollen bij gepakt (6.6 g – 9.5g)
    ook stuurschuim en een nieuwe tankdop, en natuurlijk 2 polini 42mm alu zuigerveren:D
    heb het allemaal inelkaar gezet en na 3 keer kicken liep hij:D. erg mooi stationair. terwijl hij met originele voorvario en originele drukveer heel erg hoogstationair liep.
    ik heb er nu de 1 na zwaarste rol in gedaan, de zwaarste was 9.5 g. deze weet ik niet, want heb geen weegschaal maar zal wel rond de 8.5 g zitten. deze gebruik ik voor het inrijden. maar ik vind dat hij slechter trekt dan met originele voorvario! moet er nu lichter in of moeten ze nog zwaarder(gele drukveer zit erin)?

    foto’s :


    de ciao.


    van de voorkant.


    de vario+multivar:D:D


    de multivar.


    de 42mm polini alu:D


    nieuw stuurschuim

    wat vinden jullie ervan? kwa setup dan. in de kerstvakantie word hij gespoten. ik zit te twijfelen tussen bourdeux rood metallic of paars metallic.
    paars metallic hebben we liggen, ook bourdeux rood maar daarvan geen metallic.

    Update 19-12-06 Filmpje

    net filmpje gemaakt met de ciao :
    http://media.putfile.com/Tims-Vespa-Ciao-vario-a-72kmh

    ik reed 72km/h. je kan doorspoelen tot 4/5 van het filmje, dan kom ik langs. daartussen is niks behalve weilanden.

    rijd wel lekker vind ik zelf

    Update 29-12-06 spuitbeurt

    jaja, het heeft me dan wel heel de week gekost maar mijn ciao heeft nu wel een ander kleurtje:D
    frame en spadborden enzovoort zijn diep metallic rood.
    velgen hebben een erg apart kleurtje gekregen. is een beetje grijs/zwart metallic. erg mooi.
    kappen enzo opnieuw matzwart gespoten.

    hier foto’s :

    Update 3-01-2007 Ciao helemaal klaar :

    heb net foto’s gemaakt van de ciao helemaal inelkaar.

    hier foto’s :

    ziet er netjes uit of niet:D

    UPDATE : michelin bandjes

    heb nieuwe bandjes gekocht, staat zeer goed, weet alleen niet of ik ze er goed op heb gedaan:P

    ook heb ik de gele drukveer en gele trekveren erin gezet, en iets lichtere rollen, rijd wel lekker, geluid is ook erg veranderd

    update 1-09-07 (fabrizi+evolution):

    2 nieuwe aanwinsten, fabrizi en evolution engine+19mm dellorto+malossi vollebillen.

    #441013

    ThieskeCiao
    Bijdrager
    Berichten: 181

    mischien da ik wel zon voorkapje over heb van ons projektje want die gooiede we er mss aaf ma da week zo nie zou ik moeten overleggen me die maat van mij…. alleen k weet nie wa opsturen kost…

    #441014

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    70 euro voor zo’n brommer in die staat en het ook nog goed doet?!:O

    wauw.. dan heb je egt mazzel man:D!! ik zou als ik jou wel ff checken oftie wel egt zuiver is..

    veel succes ermee man!

    Mike
    #441015

    Jelle89

    k kan wel je wel een 60cc Malossi uithalen voor 30 euri inclusief kop…

    #441016

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    nice weer n goedkoop brommertje voor jouw. paar weken trug die sbravo ook al:@
    maar is ie wel eerlijk? zou je niet verw88 voor die prijs.

    wens je veel succes met t kickblok monteren, klote kickveer erin proppen is echt moeilijk. (nog steeds niet gelukt)

    maar wat word je verdere setup? n kickvario ciao hebben met 50cc is n btje zonde
    word tijd dat je n polini alu gaat kopen:D

    #441017

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    @ thieskeciao : ja zal mooi zijn, zou dat kappje in een lucht envalop passen? dan kost het maar 70 cent om te versturen ofzo..

    @ mike : heb net op de rdw gesheckt en hij was niet als gestolen opgegeven, moet dadelijk nog even het type godkeurings nummer zoeken. het mooie is, er zit zelfs verzekering tot mei bij, ja is maar 2 maanden, maar heb wel kij veel papieren gekregen van welke dealer enz. maar weet iemand waar het type goedkeurings nummer zit?

    @ jelle : ik snap je vraag of antwoord niet.

    @ wou : ja tom, ik heb altijd mazzel:P eerst een vespa si met vario voor 20 euro, superbravo met kick en vario voor 25 euro en nu dit, maar voor wat ik wil gaan doen in opvoeren staat bij plannen, ik ben dus opzoek naar een leuk 70cctje. maar dat kan allemaal nog even wachten.

    #441018

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    70cc is toch niks vriend

    een echte man koopt die polini eVo alu ding nieuw:D

    #441019

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    dan heb je zeker mazzel!!

    maar dat type goedkeurings nummer staat bij de frame nummer. als die sticker er nog zit iig.
    daar staat NL met nog wat dingetjes enzo. ern anders ff je balhoofd bekijken he!

    van welk jaar is dit ding eigenlijk?

    Mvg Mike succes!!

    Mike
    #441020

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    frame 1999. kappen, blok, velgen, koplamp, achterlicht en de rest van 2001. dus zeg maar nieuw model is:P

    @ woe : geld is nu weg na deze aanwinst.

    #441021

    Jelle89

    timschilders :

    @ jelle : ik snap je vraag of antwoord niet.

    je zocht een 70cc voor op je blok en ik zei dat ik alleen nog een 60cc malossi kon uithalen voor 30 euro..dus misschien wou je die hebben
    dat is nog al goedkoop daarom..;)..

    #441022

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    Jelle89 :

    timschilders :

    @ jelle : ik snap je vraag of antwoord niet.

    je zocht een 70cc voor op je blok en ik zei dat ik alleen nog een 60cc malossi kon uithalen voor 30 euro..dus misschien wou je die hebben
    dat is nog al goedkoop daarom..;)..

    dat is zeker niet veel, maar je authisa is verkocht?

    —————————————————————————————————————————————–

    ik doe even een update in de begin post van het kickstart blok en de vario.

    hier 2 fototjes voor mensen die te lam zijn om omhoog te scrollen;) :

    het kick blokje. kicken he??

    vario met bijna gepolijste/verroeste schaal

    #441023

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    is ie Belgisch?

    #441024

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Zou me nix verbazen als ’t een gejat ding is geweest met een ander frame ertussen……….

    BOEIE!?

    Nee dus…..:D

    Bagagerekstangetjes heb ik voor je, en een voorkappie van een Grillo ook wel evt.

    Dan moeje d’r alleen ff een “ronding” inmaken voor je tankdop, want die heeft een Grillo niet……..

    Hij is bijna hetzelfde, maar eigenlijk mooier van vorm…..

    Mail me maar als je interesse hebt, we regelen wel wat dan…;)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #441025

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    dit frame wat er nu op zit is niet gestolen, zei de rdw. dus dat zit goed. kan best dat ze een nieuw model gejat hebben en dan een oud frame op hebben gegooit. mij maakt het niet uit, als ik het maar kan schouwen. en japie, ik mail je;)

    #441026

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    coda :
    is ie Belgisch?

    de ciao is een NL’er. het kickstart blok en de vario zijn wel belgiesh

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.