tim’s evolution fabrizi ciao

Home Forums Perso’s Projecten tim’s evolution fabrizi ciao

This topic contains 338 reacties, has 45 deelnemers, and was last updated by TimoO_ 16 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #450272

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Idd grote cilinder en als je er met vario mee wilt gaan rijden MOET je echt malossi vertanding.

    Std vertanding haal je maybe net de 75 -80 mee

    #450273

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    omdat die tyfus duur zijn en daar moet je volgens mij ook de krukas meteen bij kopen

    #450275

    .-{2F4OV}-.

    Hij wil n hoogtoerige 80cc cilinder;) En volges hem is fabrizi laagtoerig.. Klopt opzich owk wel, want als je die 80cc fabrizi kit koopt zit er ook n fabrizi krukas bij. Met een slag van 46mm, en da betekent dus minder toeren;)

    Mja of de pinasco of athena hoogtoerig zijn moet ma blijke. Pinasco (de zwarte althans) is volges mij redelijk hoogtoerig. Ma die zal hij tog wel niet kopen i.v.m. de prijs;)

    Mij lijkt malossi 80 cilindertje t beste. Is geen alu, ma da ding kan wel toeren maken. Heb ik wel ghoord op de vespa meeting in groningen:lol

    #450276

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    de fabrizi niet hoogtoerig..ik kon hem niet eens vullen met me 43 athena.. en die maakt ook behoorlijk toertjes..

    hij is hoogtoerig als de neten 😮

    Mike
    #450286

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    mike , sil bedoeld de 43mm fabrizi laagtoerig is! niet de uitlaat!

    @ hans : jij haalt de 75 daarmee ja:P maar ik blijkbaar zijn er veel meer mensen met orginele vertanding die over de 80 heen gaan,

    @ sil : de pinasco is/was bij jayton wel goedkoop:) maar de malossi 46.5mm lijkt mij ook de beste keus:)

    #450287

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ik zou voor de athena 46mm gaan, lijkt mij een héél goed cilindertje. de pinasco vertelde Reiniero me dat die toch meer beukpower was, laagtoerig dus.

    #450288

    .-{2F4OV}-.

    Die zwarte pinasco is tog hoogtoerig;)

    En die zilveren die ik had is laagtoerig. Verschil zit m in de poorten.. vooral uitlaatpoort.

    #450289

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ja die bedoelt timo ook die zilvere is meer beukpower en laagtoerig maar ding trok wel hard en ging ook erg hard hoor;) maar ik zou zelf ook voor de 46mm athena gaan 80cc en alu mooie combo vind ik:P

    #450292

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik heb beide pinasco,s hier liggen die zwarte 80 en de zwarte 70.
    Maar die zijn op de achterspoelers na helemaal hetzelfde uitlaapoort is even hoog en groot.
    En ik ook totaal niet geschikt voor op een evo omdat het de spoelers heeft van een origineel blokje.
    En ze zijn volgens mij ook totaal niet echt snel.
    De fabrizi is veel hoogtoeriger maar is veel te duur en ook geen 80cc maar gewoon 70.
    En dan kan je net zo goed de 70 simonini pakken want die is haast identiek aan de fabrizi.
    + dat de fabrizi een 27mm uitlaatflens heeft
    Maar foto,s zeggen meer dan 1000 woorden op die gebied.
    Dus hier foto,s
    80cc pinasco

    70cc pinasco

    simo en fabrizi vergelijking
    De fabrizi.

    De simo.

    Ik ben het met arvidw eens of timo, dus of een 46mm athena of een getunde 42mm polini.

    #450293

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    waarom geen malossi 46.5mm?
    kwa poorten vind ik hem er goed uitzien, en de poorten zitten redelijk hoog, en ik zoek een hoogtoerige cilinder.

    de 46mm athena heeft bijna niemand ervaring mee, dus niemand weet precies wat de prestaties zijn van dat ding.

    #450294

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    vraag maar eens aan barry wat hij er van vind hij zei dat hij hem veel beter vond dan de 46,5 malossi of ja veel beter wel beter iig

    #450295

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Athena nemen Tim,stukken beter dan de Malossi.Ik ben er erg over te spreken.
    Anders contacteer Eddi maar even,die heeft hem vorige week zien rijden.

    #450296

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Maar als je nog aan je cilinder een 27mm flens wil zetten kun je beter een gietijzeren nemen…..:con

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #450305

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    of ik hou de 42mm en laat daar een 27mm flens voor draaien.
    barry, ik zal eens met eddi contact opnemen.die heeft toch ook ervaring met de malossi 80cc? en ik probeer morgen de dvd voor je te branden.

    kwafo, beetje onzin, als ik een snelle uitlaat heb waarom dan een laagtoerigere cilinder maar wel van hetzelfde merk kopen. punt 1 : fabrizi cilinder is veels te duur voor een 70cc. punt 2 : wie zegt dat hij snel is? ik denk dat die cilinder mijn uitlaat niet eens goed vult

    #450309

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    De fabrizi cilinder is zeker niet laagtoerig anders is je uitlaat dat ook;)
    Want de foto,s van de fabrizi kit hierboven hoort bij de fabrizi uitlaat.
    Alleen zoals ik zei de fabrizi heeft een 27mm uitlaatflens.
    En is idd super duur en daarbij ook haast onvindbaar.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.