telleraandrijving

Home Forums Algemeen Brommers algemeen telleraandrijving

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by niek1992 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

TomCiao05
    Topic starter

hallo allemaal,
    ik heb een Piaggio Ciao uit 2005, een 5 spaak. ik heb hem gekocht zonder kilometerteller, die heb ik nu wel een. ik loop vast met het instaleren van de telleraandrijver (volgorde van bout, revet etc) is er iemand die me hiermee kan helpen? ook weet ik niet of het normaal is dat de telleraandrijver zo uit elkaar ligt.
    IMG-1198IMG-1200ik hoor graag!

Semmad
    Bijdrager

Je hebt toch wel een gat in de naaf voor de meenemer?

Krijg het idee dat je deze niet hebt?
    ciao

Telleraandrijver Vespa Ciao als Origineel (jmpbonderdelen.nl)

https://www.jmpbonderdelen.nl/telleraandrijver-vespa-ciao-als-origineel.html

Hij moet hol zijn van binnen om die platte borg/contramoer te kunnen herbergen.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1

Semmad
    Bijdrager

Die jij hebt lijkt voor een Ciao/Si Mix wiel(volgens jmpb want ik ken de ciao mix verder niet)

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

niek1992
    Bijdrager

De Kilometerteller aandrijver moet op de plek komen waar nu het platte ringetje zit, achter de 6-kant moer en voor de conische moer. Daarnaast lijkt het op een aftermarket wormwiel (wat opzich geen probleem is) maar je moet even controleren of de cijfers 17 of 16 op het messing gedeelte gestanst staan. Het kan namelijk zijn dat deze voor een Ciao Mix is (16″ velgen) jij hebt een Ciao met 17″ velgen, dus dan heb je wel een afwijking in de teller.

En zoals de anderen zeggen of dat stofkap vast zit of niet. Hij moet inderdaad hol zijn wil het allemaal passen.

Daarnaast nooit zo vastdraaien met dat zelf centrerend ringetje aan de buitenkant. Je drukt dan het aluminium stuk wat resulteert in een telleraandrijving uit twee delen (da moe nie).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.