Startsegmenten Simonini koppeling

Home Forums Techniek Motorisch Startsegmenten Simonini koppeling

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Mr. Martin 2 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #809880

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Hallo,
    gisteren de Simonini koppeling op mijn Citta gebouwd. Het viel mij al op de de startsegmenten verder van de buitenkant verwijderd zijn dan bij een orginele schaal. De schaal is ook groter. Na lang fietsen(ben nu nog buiten adem) hebben de startsegmenten niet aangegrepen. De afstand lijkt mij ook te groot vergeleken met de orginele. Iemand hier bekend mee?
    Groet,
    Martin

    1
    #809882

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    De schaal is groter dat klopt. Maar de startsegmenten grijpen niet aan in de schaal maar in de koppeling.

    Een klein beetje vet is voldoende om te zorgen dat die niet aangrijpt, dus zorgvuldig ontvetten en eventueel opruwen met schuurpapier. Zorg ook dat je decompressie goed werkt.

    1
    #809884

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Kan ook nog zijn dat je de startsegmenten verkeerd om gemonteerd hebt, dan doen ze ook helemaal niks.

    TICKLING BARN
    1
    #809887

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dit is een kwaaltje van de Simonini koppeling. De pennen waar je de start segmenten/schoentjes opzet zijn soms iets te lang. Hierdoor klemt bij montage de boel vast en daardoor steekt het ook wat uit naar buiten toe tov een normale koppeling. Advies is de pennen bij slijpen waardoor ze de juiste lengte krijgen en de boel niet meer afklemt tijdens montage.

    #809889

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Bedankt voor het meedenken.
    Ik ga ermee aan de slag.

    #809920

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Ik had ze inderdaad verkeerd om.
    Hij slipt nog enorm. Maar dat komt waarschijnlijk vanwege Malossi(lichtere) koppelingsegmenten met strakke veertjes. Van het weekend even proberen met minder strakke veertjes. De top is aanzienlijk toegenomen. En bij 40 á  50 heerlijk rustig in de toeren.
    Bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.