start sigmenten pakken koppelingshuis niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen start sigmenten pakken koppelingshuis niet

This topic contains 17 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #806338

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    Eindelijk heb ik mijn speed engine 65cc contactpunt blokje kunnen starten, maar helaas lukt dus nu nog alleen met de accu boor. als ik hem probeer aan te rennen draait het koppelhuis wel maar het lijkt alsof de start segmenten niet grijpen. de veertjes zijn er al uit en ook als ik de brommer schuin naar links houd draait de krukas gewoon niet rond.
    heb al alles geschuurd en ontvet en segmenten en koppelhuis zijn nieuw.

    #806340

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Gebruik  je wel je decompressie hendel?

    #806346

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Zitten de starts segmenten Goed gemonteerd en dus niet andersom, heb je de afstand ring tussen vliegwiel en koppeling met de opstaande rand naar de koppeling toe gemonteerd.
    2 kleine dingetjes die veel fout gaan 😛

    TICKLING BARN
    #806349

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ze moeten er zo in zitten:
    Screenshot_2021-01-25 Dondersteen Citta - Vespa-Ciao nl

    #806389

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    @supersi ja die gebruik ik maar zelfs dan draait die niet. lijkt niet genoeg centrifugeer kracht te zijn om ze naar buiten te gooien.
    @crullie de segmenten zijn gemonteerd zoals @zevenenergie ze ook heeft. en de ring zit inderdaad met de opstaande rand naar de koppeling toe

    #806390

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    lijkt niet genoeg centrifugeer kracht te zijn om ze naar buiten te gooien.

    Liggen de start segmenten mooi vrij en kunnen ze soepel bewegen ?
    Trek de veertjes er even uit dus zonder veertjes even starten, wat doet die dan ?
    Niet genoeg centrifugeer kracht ligt aan de motor zelf. geen power genoeg, heb je geen lekke pakkingen voet of koppakking ? ook kan de keerring achter het vliegwiel lekken.
    Check it Out 😉

    TICKLING BARN
    #806393

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Als je de brommer naar links houd draait je krukas niet rond?
    Kan je die kan ook niet draaien met de hand?

    Staat je v snaar goed op spanning?

    Heb je al harder gerend? haha 😆

    #806394

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    De motor startte wel gewoon lees ik(met boormachine) dus de motor is in orde en loopt.
    Dan zij daar de problemen uitgesloten.

    Ik begrijp dat de startsegmenten het huis niet mee willen nemen.
    Als je aanrent hoor je wel de geluiden van de startsegmenten tegen de trommel?
    (het bekende belachtige geluid)

    Ze zijn goed om gemonteerd lees ik.
    Ik ga er vanuit dat ze ook vrij en soepel bewegen. Ze zitten niet steeds vastgeplakt met dat oude rubbertje? Omdat ie ook niet wil zonder veertjes las ik.

    Nog wel belangrijk!
    Je gebruikt hoop ik wel de decompresseur, het kleine handeltje aan de linker stuurhelft?
    Die het kleine klepje bedient in de cilinderkop om de compressie even weg te nemen
    zodat ie makkelijker start, en is ook om de motor uit te zetten.
    Anders gebeurt er inderdaad niets.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806413

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    @crullie zo ver ik kan zien bewegen ze vrij, de veertjes zijn er uit en als ik de koppeling gewoon verticaal in mijn handen draai dan zie ik ze naar buiten vallen. het blok is pas opgebouwd en voorheen kreeg ik hem niet gestart (bleek een massa probleem) maar toen heb ik het blokje meerdere malen na gekeken op lekke pakkingen (remreiniger test en compressor) dus dat zou het probleem niet mogen zijn

    @supersi als ik hem naar link draai ook niet, krijg hem met de hand niet rond omdat ik zoveel compressie heb 😛  maar ik heb een bergje voor de garage in te komen en als ik hier af rol dan start hij wel. maar als ik de longen uit mijn lijf ren start die nog niet haha

    @semmad ja ik hoor ze start segmenten als ik langzaam loop zelfs vallen. en uiteraard gebruik ik de decompressie

    #806414

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Als je zo veel compressie hebt dat je hem met de hand niet rond krijgt, en je gebruikt je decompressie tijdens het aanlopen, zou ik toch eens gaan kijken om je decompressie wel goed werkt.
    Kijk of de kanalen goed zijn in je cilinderkop of het kanaal in je cilinder vrij is, desnoods even een boortje er doorheen halen.

    Draai je bougie er uit, en ren dan eens. Draait je krukas dan wel mee?

    #806438

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    @supersi als ik de decompressie gebruik kan ik hem wel met de hand draaien

    #806439

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    makkelijk?

    #806441

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Het is de bedoeling dat je rent met de decompreseur ingeknepen om de motor op gang te brengen, als je dan de decompreseur los laat tijdens het rennen zou die aan moeten slaan. Ik heb het nu twee keer gehad met een a kwaliteit imitatie koppeling dat je hem bijna niet gestart krijgt. ging na een paar keer rijden wel beter..

    #806444

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik had op mijn si een zware overbrenging en dan draait de koppeling vrij langzaam als je hem aanduwt.
    Dus startte die vrij lastig, ik moest de startsegmenten goed schoon houden. Uiteindelijk heb ik er een trekstart op gemaakt om van het probleem af te komen.De startsegmenten liggen nu in de prullenbak. en daar liggen ze prima 😎

    #806446

    calvin492
    Topic starter
    Berichten: 41

    @supersi ja bijna het zelfde als zonder bougie

    @smallride het is inderdaad een a kwaliteit imitatie.

    @zevenenergie ik had voorheen een getuned blokje met dezelfde overbrenging als nu. (poulie 70) toen deed hij wel starten. nu op de speed wilt hij niet, maar zoals Smallride zei ligt het denk ik inderdaad aan de imitatie.
    ik zat ook te denken aan een trekstart of kick, maar het blokje heeft tot nu toe nog niet eens gereden maar alleen op de plek gedraaid om af te stellen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.