Start niet drama

Home Forums Techniek Afstellen Start niet drama

This topic contains 12 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Mikey 3 years, 1 month geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #807110

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo alle,

    Lang goed gegaan met mijn vespa, eigenlijk zelfs perfect. Toch besloten om carterpakking en lagers te vervangen. Alles goed verlopen op lagers na maar uiteindelijk ook gelukt.

    Hup alles terug in elkaar, nieuwe keering er in. Spoelen er op en aansluiten op bobine.

    Toen heb ik de bougiedop er uit getrokken ipv te draaien. Klein plofje gehoord maar niet verwacht dat het erg was. Uiteindelijk ging hij niet aan, bougiekabel ingekort en getest. Dikke vonk, vervolgens dop met schroevendraaier tegen blok gehouden. Dikke vonk.

    Uiteindelijk bougie geprobeerd, geen vonk. Nieuwe bougie gehaald, er in gedaan. Verwacht dat het opgelost is, maar gaat niet aan. Wel flinke vonk met nieuwe bougie.

    Ondertussen bout van koppeling dol gedraaid met accuboor en normale bout er op, maar deze laat los. Met accuboor gaat het vliegwiel wel mee, als ik hem aanren blijft het vliegwiel hangen.

    Verschillende dingen gelezen bij zoekfuncties maar geen idee wat het wel en niet is. Ontsteking of iets anders.

    Ook al brandstof slang met kraan open in bougiegat gedaan en daarna proberen starten maar niks.
    Alles heeft het tot voor de revisie 2 dagen geleden perfect gedaan, vandaar dat ik geen idee heb waar te zoeken.

    wie kan helpen?

    #807111

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Setup:
    50cc std snorblok met 11mm inlaat
    Snorklok
    Gianelli citypower
    Std trekveertjes
    80mm pouli met bijpassende snaar
    13/13 carb met 52 of 50?
    malossi kop met 50cc cyl

     

    ook al geprobeerd te starten zonder start veertjes, geen resultaat.

    #807112

    78tijn
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Draait je koppelinghuis wel mee als je m aanloopt?

    #807113

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Moer koppeling is dolgedraaid, dus je hebt ook met de accutol proberen te starten.
    Toen sloeg ie dus ook niet aan.
    Dus aan de koppeling ligt het niet?

    Plofje gehoord zei je?

    Keerring er weer uit?

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807116

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Als je aanrent gaat de krukas ook mee draaien?
    Dus het hart van de koppeling.

    Gebruik je wel de decompressiehendel aan je stuur?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807117

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    ja koppelingsschotel draait mee,
    nu voor 2e x carb schoongemaakt en nu ook sproeier doorgeblazen.

    las bij zoekfunctie het afstellen van ontsteking, zuiger helemaal naar voor gedraaid, op verste punt net voordat die weer terug gaat. En toen bougie er in met extra brandstof. Nog steeds niks daar.

    #807118

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Dit was dan wel heel kort aanlopen maar als ik dit door de straat doe is exact hetzelfde geluid en effect. Ook al is keihard ren en dan decompressiehendel loslaat.

    #807119

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hoi Wim, krukas draait, koppelingsplaten of hoe ie ook noemt. Dus niet de schotel draaien ook mee.

    Plofje kwam van de bougie af voor zover ik hoorde want dat plofje kwam van het lostrekken van de dop. Dacht dat je moest trekken maar het was draaien, misschien elektrisch geladen???

    Maar de bougie vonkt in ieder geval en koppeling draait helemaal goed behalve dat soms de bout los laat als ik accuboor gebruik, heb geen idee hoe dit rijdend is.

    Eerst maar eens aan gaan, kan ik dan altijd nog de moer van koppeling vernieuwen.

    #807120

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Als je aanrent moet de hele koppeling draaien, dus de buitenschaal en de kern, dus ook de schotel!

    Jij legt het erg slecht uit.
    Je zegt krukas draait, schotel niet??
    Dat kan dus niet.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807121

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Oja filmpje zie ik nu pas.
    Ja alles draait dus mee.
    Hij slaat niet aan.

    Ontsteking is elektronisch begreep ik.
    Dus afstellen hoeft niet.

    Zuiger zit goed om?
    Pijltje naar beneden?

    Keerring zit nog goed?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807122

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hoi Wim, dus toch maar weer blok er onder vandaan. Keering zat nog goed en ontsteking zag er prima uit.

    Carters wel niet van elkaar af gehaald op vertrouwen dat t goed is gegaan.

    Dus na paar minuten stom kijken maar weer in elkaar geprutst.
    Uiteindelijk kop nog maar wat strakker aangedraaid op denken van valse lucht? Wel niet meer naar cylinder gekeken.

    Net de koppelingsbout nog maar stuk verder aangedraaid en weer geprobeerd zonder startsegment veertjes.

    Et voila hij sloeg aan, direct stuk gereden en allea klonk goed.

    Dus of het aan de zuiger naar voor zetten en toen bougie er in, kop strakker zetten, vliegwiel er af halen en alles beetje nalopen, koppeling aandraaien heeft gelegen mag Joost weten.

    Bedankt voor het snelle meedenken en voor volgende keer weer ervaring rijker.

    #807123

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Mooi dat t gelukt is.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807124

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ik denk dat het aan je kop heeft gelegen. Op je filmpje hoorde je ook duidelijk een fluitend geluid op het einde wat aangeeft dat je compressie verliest langs je cilinderkop.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.