Start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start niet

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by FL4WLESS 4 years, 5 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #791160

    Sjoerd Promper
    Topic starter
    Berichten: 1

    Ik zit met een probleem. Ik heb enkele weken geleden een citta heel goedkoop kunnen overnemen. Hij deed het namelijk helemaal niet. Ik heb er een gereviseerd (helemaal standaard) blokje voor gekocht, nieuwe carb nieuw luchtfilter. Alles gewoon standaard. Nu wil ik hem voor de eerste keer starten, ik heb een goede vonk maar de bougie blijft kurk droog. Het vlotterbakje loopt gewoon helemaal vol maar de benzine komt dus niet in de cilinder. Nu heb ik al gelezen dat de reden kan zijn dat de carb vies of vervuild is maar die is gloednieuw dus lijkt mij van niet. Heb al van alles geprobeerd maar heb er helaas niet zo mega veel verstand van. Iemand tips?

    #791214

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Sjoerd!

    Als je zeker weet dat er wel brandstof door je carburateur komt zou het kunnen dat je blokje ergens valse lucht zuigt of om een andere reden geen compressie heeft.

    Een blok met weinig compressie zuigt de brandstof niet uit de carburateur naar de cilinder en dan gebeurt er dus niets.

    Sluit de keerring goed af? Zijn de goede pakkingen gebruikt? Zijn de goede zuiger en zuiger gemonteerd?

    Ik zou het overigens ook eens horen bij diegene die gereviseerd heeft want als diegene weet wat hij doet zou het blokje gewoon in een paar stappen moeten starten.

    #791216

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Kan ook zijn dat je sproeier helemaal verstopt is, heb er hier ook een liggen ergens waar het vuil met geen mogelijkheid er meer uit wou.

    #791260

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Vlotternaaldje misschien?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.