This topic contains 13 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
6 februari 2021 om 17:17 #806852
goeie dag,
ik heb een vraagje. ik krijg mijn ciao maar niet echt goed lopend.
ik heb laatst deze carters gekocht en alles van me oude overgezet op deze nieuwe.
daarbij heb ik alleen de contactpunten vernieuwd.
mijn vorige blokje was een snor helemaal standaard met dat stalen buisje er nog in en een standaard uitlaat.
ik heb mijn uitlaat nu vervangen voor een snelle uitlaat. er zit een 13/13 dellorto carb op met sproeier 46 erin met een polini luchtfilter. de inlaat heb ik opgemeten en de binnen diameter is 11mm. de cilinder is gewoon nog de standaard50cc(38,2mm) orgineel van piaggio net zoals de krukas.
bij volgas met de choke in slaat ie uit eindelijk wel aan maar zodra ik gas loslaat en weer gas wil geven valt ie helemaal uit.
ik heb van alles geprobeerd en kom er gewoon niet meer uit en krijg het idee dat de cc van de cilinder gewoon te klein/weinig is? wat moet ik doen? een grotere cilinder of is het toch puur een afstelling?hoop dat iemand me hier kan helpen?
mvg sebas
6 februari 2021 om 18:05 #806854Zo te zien heb je nieuwe imitatie carters… deze zijn niet van goede kwaliteit en lekken bijna allemaal op de inlaat.
Sproeier mag ook wel richting 54 a 56
6 februari 2021 om 18:29 #806856oke bedankt voor de info. het lekprobleem waar je het over hebt heb ik niet. ik vind het voor de rest prima carters en vroeg verder ook niet op de kwaliteit. 54 zat erin en is mij toen hier ook geadviseerd om er een 44 a 48 sproeier in te doen omdat het een 13/13 carb is en nu krijg ik weer ander info??
net wat ik zeg/denk volgens mij ligt het aan de cc’s van de cilinder.6 februari 2021 om 18:38 #806857Al onze brommers zijn begonnen met 50cc voordat ze al dan niet opgevoerd werden.
Al die blokjes hebben het ook gedaan met 50cc dus de theorie dat het aan te weinig cc’s ligt kan je wel vergeten.
Welke “snelle” uitlaat heb je gekocht?Ben het ook met citta1987 eens.
Verhoog je sproeier eens en kijk wat er gebeurd.
Ik rijd met bijna dezelfde setup met een sproeier 50 namelijk6 februari 2021 om 18:44 #806859Ik heb een jaar gereden met een volledige std setup met 13/13 en een citypower en malossi luchtfilter. Dit reed ik met sproeier 58. Aangezien je een polini luchtfilter hebt zal je rond de 54 a 56 zitten omdat deze minder lucht doorlaat.
ook het wel willen aanslaan op de choke is een directe indicatie dat de sproeier gewoon veel te klein is.
Dat andere mensen iets zeggen hoeft niet perse waarheid te zijn. Zo heb ik meerdere vrienden die allemaal met sproeier 64/66 op een redelijk std setup rijden. Zij proberen mij wijs te maken dat sproeier 66 op een 65cc DR cilinder met bewerkte carters en al, veel te klein is. Ik weet wel beter en dat is dat zij voetpakkingen etc meerdere keren gebruiken en gewoon ziek veel valse lucht trekken. Als ik ze vervolgens daar op wijs luisteren zij andersom ook niet naar mij.🤣
Nu nog 1 ding, wat voor carb zat er op je snorblok, ook een 13/13?
6 februari 2021 om 21:12 #806864Eens.
Sproeier moet naar 52-54-56
En het ontstekingstijdstip moet natuurlijk perfect zijn afgesteld.
Welke uitlaat heb je?Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 februari 2021 om 21:52 #806866Kijk Hier kan ik tenmminste wat mee 🙂 Op het oude snorblok zat een 13/13 met sproeier 54 daar deed de brommer het zelfde mee. Ik heb nu zo’n tecno circuit uitlaatje er onder en Cp zijn goed afgesteld op 0.45 en vonkt ook gewoon goed.
Allemaal bedankt voor de info. 😁7 februari 2021 om 10:29 #806871I hope you can translate this, that you can understand:
Kontrolliere ob der Pfeil auf dem Kolben Richtung Auslass zeigt. Wenn der Kolben um 180 Grad verkehrt montiert wurde, entstehen die gleichen Symptome.
Ich würde auch auf eine 52 bis 56 Düse probieren. 46 ist bestimmt zu klein.
Falls der Kolben richtig eingebaut ist und mit einer ~52er Düse nicht besser läuft, würde ich mir das Gehäuse genauer anschauen. Ein undichtes Einlassfenster ist bei diesen Gehäusen offt ein Problem.7 februari 2021 om 10:40 #806872Kontrolliere ob der Pfeil auf dem Kolben Richtung Auslass zeigt. Wenn der Kolben um 180 Grad verkehrt montiert wurde, entstehen die gleichen Symptome. Ich würde auch auf eine 52 bis 56 Düse probieren. 46 ist bestimmt zu klein. Falls der Kolben richtig eingebaut ist und mit einer ~52er Düse nicht besser läuft, würde ich mir das Gehäuse genauer anschauen. Ein undichtes Einlassfenster ist bei diesen Gehäusen offt ein Problem.
Via google vertaal:
Controleer of de pijl op de zuiger naar de uitlaat wijst. Als de zuiger 180 graden ondersteboven wordt gemonteerd, treden dezelfde symptomen op.
Ik zou ook een sproeier van 52 tot 56 proberen. 46 is beslist te klein.
Als de zuiger correct is geïnstalleerd en niet beter loopt met een 52 sproeier, zou ik de behuizing van dichterbij bekijken. Een lekkende inlaat is bij deze behuizingen vaak een probleem.
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 februari 2021 om 10:57 #806874I hope you can translate this, that you can understand:
Weshalb übersetzen?
Deutsch oder Englisch ist mir gleich!8 februari 2021 om 00:00 #806892Mijn Duits is redelijk goed 😁 alweer alle bedankt voor de info. Ik ben er inmiddels nu zeker wel uit. Heb een aantal sproeiers besteld en heb nog ff gekeken naar valse lucht of iets maar dat is niet het geval. Zuiger zit ook gewoon goed dat kan je niet missen he😉 en wat betreft de valse lucht zit het zeker wel goed. Ik had nog een compressie tester thuis liggen en heb dat ff geprobeerd. Druk bleef gelijk dus valse lucht zal het niet zijn dan 😁
8 februari 2021 om 00:00 #806893Yes I understand 👍thanks 👍
8 februari 2021 om 00:10 #806895En mocht dit niet werken dan verkoop ik de boel. Ik heb het overgenomen als projectje/tijdvulling.
Wil der verder niet echt veel meer aan uitgeven. Zeker leuk voor iemand die meer in het opknappen van ciao brommertjes zit.
Fijne avond. Mvg sebas8 februari 2021 om 15:17 #806906Compressie heeft weinig te maken met valse lucht.
Compressie meet de druk in je cilinderkop die word opgebouwd met behulp van je zuigerveren.Valse lucht word veroorzaakt door lekke pakkingen, carterhelften die niet matchen, versleten inlaat busjes.
Noem maar op. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.