Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Start alleen met boormachine en is
This topic contains 49 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by ultrabanaan 3 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
16 maart 2020 om 18:43 #794532
Toen mijn brommer niet startte had ik een nieuwe sproeier en koppelingsegmenten eronder gelegd nubstart hij heel langzaam en moet echt een halve minuut draaien met de boor voor hij aanslaat, hij loopt alleen volgas en stopt als ik een beetje loslaat. Wat is hier mis??
Brommers kiek’n?16 maart 2020 om 19:46 #794535Als ik je setup mag geloven is je sproeier veel te klein denk ik.
Ik gok dat je meer richting de 60-64 zit16 maart 2020 om 23:34 #794541Ik heb nu 64 en eerst voor de warmloper had ik precies de zelfde setup en liwp hij redelijk met sproeier 56
Brommers kiek’n?28 maart 2020 om 11:18 #794935Trekt hij mischien valse lucht want als hij start loopt hij alleen volgas en rijd maximaal 10kmh
Brommers kiek’n?29 maart 2020 om 08:56 #794954Heb je nu een mooie staande compressie?
Mischien is de krukas keuring er uit gekomen.29 maart 2020 om 10:29 #794956Ja compressie is goed want zonder decompressie slipt het wiel een beetje
Brommers kiek’n?29 maart 2020 om 10:36 #794957Waarom ga je als hij met .56 best redelijk reed in één klap naar .64?
Nu viertakt hij zeker als een malle?
Veel rook?
Is de bougie na een stuk rijden (met 10km/u, dan maar) zwart en zeiknat?Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 4 years geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.30 maart 2020 om 00:32 #794994Rook wel (heeft 5 weken stilgestaan) bougie was al zwart maar na het rijden droger dan voor het proberen starten
Brommers kiek’n?30 maart 2020 om 07:41 #794998vraag 1 en 2 vergeten te beantwoorden.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.30 maart 2020 om 15:26 #7950041. Hij liep heel lui en sloom maar op hogere snelheid had ik een warnloper gekregen hij rookte niet veel maar na lange tijd starten wel
Brommers kiek’n?30 maart 2020 om 16:54 #795006In mijn ervaring was dat de onderdruk die te laag was altijd of de contactpunten. Ben er al 20 jaar uit, maar hoe staat het met die onderdruk?
Dat is moeilijk testen maar misschien carberateur eraf, slang erop en bougie eruit en dan blazen terwijl je rustig aan het vliegwiel draait. Hij moet écht afsluiten.
Als dat ok is, dan kan het ook nog de contactpunten zijn. 0.45 mm uit elkaar op hoogste punt natuurlijk en dan kun je nog spelen met 0.05 hoger of lager.
Die krukas keerring is ook een goed idee idd om de checken. kun je dan ook bekijken met een lampje misschien of het nat is daar.
Ff ander uitlaatje proberen. Misschien zit die dicht??
Wel vreemd dat je setup een sproeier 53 heeft!
13\13 en een 43mm cilinder met snelle uitlaat das sowieso een 64-66 sproeier toch??- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 12 months geleden door Peppie1980.
30 maart 2020 om 21:06 #795024Moet ik nog aanpassen heb idd 64 maar zou even kijken
Brommers kiek’n?30 maart 2020 om 22:27 #795028Ben benieuwd. Ook naar de contactpunten afstand.
31 maart 2020 om 13:36 #795061Het lijkt alsof hij ergens valse lucht trekt want als ik duw zonder decompressie dan lijkt het alsof hij ergens blaast
Brommers kiek’n?31 maart 2020 om 13:41 #795064Hoe is de zuiger/veren/cilinder na de warmloper?
Die heb je toch wel eerst gedemonteerd en bekeken?Zit de keerring er nog goed in?
Of monteer liever een nieuwe.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.