Home › Forums › Mening & ervaring › Zij-inlaten › Simonini zij-inlaat
This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Edjuh 14 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 maart 2008 om 06:34 #149121
gido-vespamoi
geef hier je mening en ervaring over de simonini zij inlaat van 16mm t/m 28mm=)25 maart 2008 om 07:22 #157038supersetje, ideaal om bijv. je speedengine supersnel te maken…
25 maart 2008 om 07:26 #157039
.-{2F4OV}-.Zeer handig setje! Hierdoor kan ik tenminste flink wat power uit mn blok persen
Dikke 28mm erop en blazen..25 maart 2008 om 07:45 #157040Mooi setje
– Genoeg vlees om poorten uit te hakken
– Mooie naar de cilinder gerichte inlaat
– Handig met afstellen aangezien je goed bij je carburateur kuntEen paar kleine minpuntjes:
– Moet vaak stuk van je cilinderhemd afhalen wil dat niet in de weg zitten
– Kan door het nieuwe membraam maar 23mm heen, een grotere carb heeft dus niet heel veel zin
– Spruitstuk waarvan ze zeggen dat het tot 21mm kan is in feite maar 19mm grootAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 september 2008 om 18:15 #157045ik zal maar weer eens ontopic gaan:
leuk setje, ik heb er twee.
grote probleem is: de carterhelft ligt niet gelijk met de grote carterhelft en dus heb je een lek tussen de cilindervoet en het carter.
ik heb dus twee zij-inlaat blokken en ze lekken allebei als een zeef. eentje is met originele electronische grote carterhelft, de andere is met een cp speedengine grote carterhelft.
om dit te voorkomen, moet je dus meerdere carterhelften hebben en ze allemaal passen om de best passende te kiezen (als je niet de mazzel hebt dat het in 1x goed past).4 september 2008 om 19:22 #157046Enkel het randje van het groot carter,waar het klein carter overgaat,wat afvijlen & het lekkende probleem is opgelost.
FonS: al gedaan bij de speedengine, speling is van +/- 1,5mm naar een paar tienden gegaan, maar kreeg het niet helemaal goed. onderaan wel, bovenaan niet.
4 september 2008 om 20:58 #157047ArvidW :
Een paar kleine minpuntjes:
– Moet vaak stuk van je cilinderhemd afhalen wil dat niet in de weg zitten
– Kan door het nieuwe membraam maar 23mm heen, een grotere carb heeft dus niet heel veel zin
– Spruitstuk waarvan ze zeggen dat het tot 21mm kan is in feite maar 19mm grootoftewel zonden om er groter dan 19mm op te zetten?!
scheelt het veel om een Mazzuchelli volwang te gebruiken ipv een standaard krukas?
dit setje ism met een speedengine groot carter.. past er dan de 46.5mm malossi in?
en is de zij inlaat ism speedengine sneller dan de reedvalve?
2 december 2008 om 11:53 #157049dat zul je echt zelf moeten uitproberen.
@quest: Je kunt de inlaat tot 21mm boren. Maar persoonlijk vind ik het niet nuttig om met zo’n idioot grote carburateur te rijden. Groter is niet altijd beter. Kijk barry.. die gebruikt een 16mm voor z’n 46 athena. Voor een DRevo zou ik ook een 16 nemen en voor een 46mm cilinder lijkt me een 19mm persoonlijk beter.
Sneller dan een reedvalve? Geen idee, een 46,5mm malossi lijkt me wel goed in een reedvalve passen. Dan zou ik deze nemen ipv een speedengine+simo. Voor de DR eerder de speedsimo.
Een vollewangen krukas doet het volgens mij beter dan een std kruk in een membraamcarter.
Kijk hier maar even wat edjuh heeft geantwoord op mijn vragen over de reedvalve.17 augustus 2009 om 01:26 #157106waar kan ik ergens een membraam en een spruitstuk vinden voor de simo zijinlaat carter?
ik heb namelijk zon klein carterhelft geregeld maar zonder membraam en spruitstuken wat is een beetje een goede carburateur kwa mm voor de setup hier links?
zelf dacht ik aan een 16mm-17,5mm?alvast vedankt
17 augustus 2009 om 06:09 #157105http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1845 π
17,5mm is groot genoeg, ik had een 19mm erop maar dat was heel kort en ik heb hem nooit echt goed afgesteld.
Hoewel, met je grotere uitlaatpoort kun je waarschijnlijk ook wel een 19mm gebruiken.
17,5mm loopt heel goed met m’n 43mm membraancilinder19 augustus 2009 om 16:44 #157050FonS :
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1845 π17,5mm is groot genoeg, ik had een 19mm erop maar dat was heel kort en ik heb hem nooit echt goed afgesteld.
Hoewel, met je grotere uitlaatpoort kun je waarschijnlijk ook wel een 19mm gebruiken.
17,5mm loopt heel goed met m’n 43mm membraancilinderpast deze set zo op een simonini zij inlaat ja?
dat is heel mooi binnenkort maar eens bestellen of zijn ze nog goedkoper te vinden op een puch webshop bijv?ik heb ook ergens gelezen dat de membraan/spruitstukken van peugeot 103 erop passen iemand ervaring?
24 januari 2010 om 13:35 #157115Ze worden niet meer gemaakt, simonini maakt alleen 4-taps carters zover ik weet.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.