Simonini zij-inlaat

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Simonini zij-inlaat

This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Edjuh 14 years, 2 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #149121

    gido-vespa

    moi
    geef hier je mening en ervaring over de simonini zij inlaat van 16mm t/m 28mm=)

    #157038

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    supersetje, ideaal om bijv. je speedengine supersnel te maken…

    #157039

    .-{2F4OV}-.

    Zeer handig setje! Hierdoor kan ik tenminste flink wat power uit mn blok persen:thumb
    Dikke 28mm erop en blazen..

    #157040

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Mooi setje :thumb
    – Genoeg vlees om poorten uit te hakken
    – Mooie naar de cilinder gerichte inlaat
    – Handig met afstellen aangezien je goed bij je carburateur kunt

    Een paar kleine minpuntjes:
    – Moet vaak stuk van je cilinderhemd afhalen wil dat niet in de weg zitten
    – Kan door het nieuwe membraam maar 23mm heen, een grotere carb heeft dus niet heel veel zin
    – Spruitstuk waarvan ze zeggen dat het tot 21mm kan is in feite maar 19mm groot

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #157045

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    ik zal maar weer eens ontopic gaan:

    leuk setje, ik heb er twee.
    grote probleem is: de carterhelft ligt niet gelijk met de grote carterhelft en dus heb je een lek tussen de cilindervoet en het carter.
    ik heb dus twee zij-inlaat blokken en ze lekken allebei als een zeef. eentje is met originele electronische grote carterhelft, de andere is met een cp speedengine grote carterhelft.
    om dit te voorkomen, moet je dus meerdere carterhelften hebben en ze allemaal passen om de best passende te kiezen (als je niet de mazzel hebt dat het in 1x goed past).

    #157046

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Enkel het randje van het groot carter,waar het klein carter overgaat,wat afvijlen & het lekkende probleem is opgelost.

    FonS: al gedaan bij de speedengine, speling is van +/- 1,5mm naar een paar tienden gegaan, maar kreeg het niet helemaal goed. onderaan wel, bovenaan niet.

    #157047

    Quest
    Bijdrager
    Berichten: 283

    ArvidW :
    Een paar kleine minpuntjes:
    – Moet vaak stuk van je cilinderhemd afhalen wil dat niet in de weg zitten
    – Kan door het nieuwe membraam maar 23mm heen, een grotere carb heeft dus niet heel veel zin
    – Spruitstuk waarvan ze zeggen dat het tot 21mm kan is in feite maar 19mm groot

    oftewel zonden om er groter dan 19mm op te zetten?!

    scheelt het veel om een Mazzuchelli volwang te gebruiken ipv een standaard krukas?

    dit setje ism met een speedengine groot carter.. past er dan de 46.5mm malossi in?

    en is de zij inlaat ism speedengine sneller dan de reedvalve?

    #157049

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    dat zul je echt zelf moeten uitproberen.

    @quest: Je kunt de inlaat tot 21mm boren. Maar persoonlijk vind ik het niet nuttig om met zo’n idioot grote carburateur te rijden. Groter is niet altijd beter. Kijk barry.. die gebruikt een 16mm voor z’n 46 athena. Voor een DRevo zou ik ook een 16 nemen en voor een 46mm cilinder lijkt me een 19mm persoonlijk beter.

    Sneller dan een reedvalve? Geen idee, een 46,5mm malossi lijkt me wel goed in een reedvalve passen. Dan zou ik deze nemen ipv een speedengine+simo. Voor de DR eerder de speedsimo.

    Een vollewangen krukas doet het volgens mij beter dan een std kruk in een membraamcarter.
    Kijk hier maar even wat edjuh heeft geantwoord op mijn vragen over de reedvalve.

    #157106

    Boelie
    Bijdrager
    Berichten: 236

    waar kan ik ergens een membraam en een spruitstuk vinden voor de simo zijinlaat carter?
    ik heb namelijk zon klein carterhelft geregeld maar zonder membraam en spruitstuk

    en wat is een beetje een goede carburateur kwa mm voor de setup hier links?
    zelf dacht ik aan een 16mm-17,5mm?

    alvast vedankt

    #157105

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1845 πŸ˜‰

    17,5mm is groot genoeg, ik had een 19mm erop maar dat was heel kort en ik heb hem nooit echt goed afgesteld.
    Hoewel, met je grotere uitlaatpoort kun je waarschijnlijk ook wel een 19mm gebruiken.
    17,5mm loopt heel goed met m’n 43mm membraancilinder :thumb

    #157050

    Boelie
    Bijdrager
    Berichten: 236

    FonS :
    http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1845 πŸ˜‰

    17,5mm is groot genoeg, ik had een 19mm erop maar dat was heel kort en ik heb hem nooit echt goed afgesteld.
    Hoewel, met je grotere uitlaatpoort kun je waarschijnlijk ook wel een 19mm gebruiken.
    17,5mm loopt heel goed met m’n 43mm membraancilinder :thumb

    past deze set zo op een simonini zij inlaat ja?
    dat is heel mooi binnenkort maar eens bestellen of zijn ze nog goedkoper te vinden op een puch webshop bijv?

    ik heb ook ergens gelezen dat de membraan/spruitstukken van peugeot 103 erop passen iemand ervaring?

    #157115

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ze worden niet meer gemaakt, simonini maakt alleen 4-taps carters zover ik weet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.