Simonini pro line 50cc

Home Forums Techniek Motorisch Simonini pro line 50cc

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door petrolhead 3 weken, 6 dagen geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

petrolhead
    Topic starter

Binnekort gaat mijn ciao px uit 81 eindelijk de baan op . Voor de betrouwbaarheid zit er deze blok setup onder

C24 elektronisch blok gereviseerd
    12/12

Nuloop ik vast op een uitlaat keuze. Heb vroeger een technigas proma gehad maar ben er huiverig van want was gammel en veel kabaal . Dus ik was aan het kijken naar een simonini pro line of zijn er beter geschikte (nieuwe) uitlaten voor 50cc?

VespaCiao1970
    Bijdrager

Als je verder standaard blijft rijden zou ik een Gianelli Ori Power kiezen icm een polini luchtfilter, sproeier 54 met grijze polini koppelingsveertjes, dat loopt heel mooi en maakt alles behalve kabaal.

petrolhead
    Topic starter

Ja heb nu twee uitlaten liggen

Faco superbravo stijl (Polini country achtig)
    Onbekende citypower heb die al jaren

Met de faco presteert hij stuk minder dan met die citypower maar die laatste is in slechte staat . Dus dacht misschien aan een expansie uitlaat omdat die toch nog altijd meer kracht geven ?

VespaCiao1970
    Bijdrager

De meeste expansie uitlaten presteren vooral goed bij de aanvoer van aanzienlijk meer mengsel en grotere cilinderinhoud. De Gianelli Ori Power is een citypower uitlaat qua uiterlijk, maar als je hem openmaakt is het gewoon een vermomde expansiepijp omdat deze met conussen werkt. Had deze op een standaard cilinder, 50cc DR en 65cc Polini en deed t op al deze cilinders echt voortreffelijk. Veel koppel en vooral breed bruikbaar vermogen. Op 50cc doet een Simonini Proline het ook niet slecht mocht je er toch graag een leuk uitziende expansiepijp onder willen

petrolhead
    Topic starter

Ja momenteel is het niet ideaal . Veel overtoeren met snorklok . Heb ook een bromklok maar dan haalt die zijn toeren veel moeilijker (85 snor poulie ) dus dacht met een deftige uitlaat met meer vermogen  zo ook een ideale verhouding te krijgen . Met bromklok gaat hij snel voor een 50cc cilinder maar is heel laagtoerig dan

VespaCiao1970
    Bijdrager

Wat je zou kunnen doen is n maatje poelie kleiner monteren op de snorklok, dan ben je van de overtoeren af. Bij montage van de bromklok zou je naast een goede citypower een polini cilinderkop kunnen monteren, die is wat vlakker en geeft wat meer compressie waardoor t optrekken vanuit stilstand wat zal verbeteren

petrolhead
    Topic starter

Bedankt voor de tips ga er zeker mee aan de slag! Ja ik had de begrensde carters uitgeschuurd zodat ik een gewone cilinder kon steken . Pastte perfect maar eenmaal blok met krukas in elkaar zat pastte het niet meer.  Dus heb noodgedwongen de smal hemd cilinder met aangepaste uitlaatflens moeten steken . Anders was ik voor een dr 50 gegaan . Resultaat is nu dat hij das weinig toeren kan halen

petrolhead
    Topic starter

Eerste grote testrit is gemaakt met huidige setup

Std 50 met imitatie zuiger
    C24 carters met std groot inlaatvlak
    Onbekende citypower
    12/12 std filter sproeier 52
    Standaard Trekveren
    Poulie 70 / snorklok

Op zich rijd die heel goed maar verslikt zich soms wel bij gas geven en komt bij de minste wind niet meer op toeren . Blok mist dus wel wat kracht in mijn ogen . Moet ik het dan eerder zoeken richting de uitlaat of beter een iets krachtigere cilinder steken (dr50 of iets in die aard .

Wilk1985
    Moderator

Een standaard Ciao moet prima op kunnen trekken, ook met tegenwind.

Maar poelie 70 is wel erg klein, zeker op een Ciao die door de grote wielen van zichzelf al niet heel veel trekkracht heeft.

Ik heb geen ervaring met die Proline, maar veel snelle uitlaten hebben wat hulp nodig in de lage toeren als je ze op een zwakke setup zet. En die hulp kun je makkelijk geven door een paar sterkere trekveren.

Ik zou er ook wel een wat grotere poelie op zetten trouwens, dit is ook wel afhankelijk van onder andere je eigen gewicht. Als jij 60 kilo weegt heeft hij een stuk minder moeite met op toeren komen dan met een berijder die de 100 wel aantikt.

petrolhead
    Topic starter

De standaard filter zat een barst in verklaart ook veel denk ik . Nu heb ik

Groene trekveren Polini

Malossi filter / grotere sproeier
    Poulie 84 std snor maat .

De gasreactie en afstelling van de carburateur is volledig perfect nu. Trekt nu ook heel goed op . Bedankt voor de tips !

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.