Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Si mix elek. bromblok op citta vragen
This topic contains 26 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Dustin 5 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 november 2018 om 15:55 #780639
Ah thanks fons, zal ik dat proberen te maken 😉 .
Het zit er nu even zo op, omdat ik het eerst wil testen. Ik had met een kop die net niet goed vast zat ivm verkeerde moeren hem soortvan werkend maar hij sloeg ook direct weer af. Nu heb ik de koppakking goed, kop er goed op, met een heel klein beetje vloeibare pakking, en krijg hem nu helemaal niet meer werkend. Hij doet ook niks als ik direct startpiloot of iets via het bougiegat erin doe. Kan dit heel veel valse lucht zijn of moet ik naar de ontsteking kijken?
17 november 2018 om 16:56 #780641Is de boegie nat of droog?
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!17 november 2018 om 18:27 #780643Bougie is nat, heb hem net weer ~30 meter rijdend gehad en toen viel die weg, heel raar. Ik upload zo een filmpje dat hij net wel/net niet aangaat. Als hij rijd gaat het een paar seconden echt goed alsof er niks aan de hand is en dan valt hij ineens helemaal weg.
Details nu:
-goede (imitatie?) cdi van q-parts-13/13 met snorfilter, sproeier 50
-citypower om te testen
-brom elektronische mix carters
-38.4mm dr 50 “snel”
-std kop met pakking en klein beetje vloeibare pakking, zit potdicht
-3 spoels elek ontsteking
-nieuwe mix/kick keerring, nieuwe voetpakking, nieuwe koppakking.
-oliepompje erop en goed afgedicht
-Nieuwe schone carburateur.
Snap er echt niets meer van, heb naar mijn idee alles gedaan om hem goed rijdend te krijgen.
EDIT: beeldmateriaal, je ziet niets maar gaat om het geluid, het extra getik is mn achterklok die gaar is
Zucht
17 november 2018 om 19:31 #780646Eventueel nog wat opties
– te dunne voetpakking , ( had ik ook en trok daar valse lucht )
vervangen door een wat dikkere en probleem was weg
– vind de combinatie van koppakking en vloeibare pakking twijfelachtig
( weet niet of dat wel moet omdat je 50 snel hebt maar heb ik verder geen ervaring mee . ik heb orginele set up en daar hoort fabrieks af geen pakking tussen )
Wel heb ik de kop licht gevlaktProbeer is zonder de benzine filter , misschien dat die niet juist werkt ?
gr Jochem
17 november 2018 om 19:34 #780648Zal ik even naar kijken jochem, ik heb een standaard 50cc karton(of papier, weet ik niet) voetpakking, zal wel goed zijn gok ik. Ik heb geen gevlakte kop en heel erg weinig vloeibare pakking erop zitten.
EDIT: Zonder benzinefilter zal ik ook eens proberen, maar denk niet dat dit het probleem is want er komt goede hoeveelheid schone benzine in de vlotterbak en de sproeier is mooi schoon. Dankje voor je suggesties!!
17 november 2018 om 19:59 #780650Die 13-13 is dat een nieuwe of een oude die er optisch als nieuw er uit ziet ? Misschien zijn daar de pakkingen van slecht ( of uitgedroogd door ouderdom )
wissel eens de carburateur als je een andere bijdehand hebt.Voor zover kan ik niks anders bedenken
gr Jochem
17 november 2018 om 22:28 #780654Weer even bezig geweest. Andere carb geprobeerd, andere bougiekabel, andere bougiedop, andere bougie, tijdelijk beugeltje voor cdi gemaakt, goede massa gemaakt voor cdi, stekkers nagekeken, zonder benzinefilter geprobeerd, slangetjes naar oliepomp gechecked, olieaanvoerslang op oliepomp goed luchtdicht afgedopt.
Alles ook iets meer, poging tot, geordend. Nouja, voor zoverre dat kan met deze spullen en oude brug.
ben niets verder gekomen helaas. Ik vermoed de ontsteking die niet goed werkt.
morgen zal ik even kijken of hij mooi vonkt, heb dit niet visueel gezien.Iemand nog enig idee wat een probleem kan zijn? Veel voorkomende dingen met brom elektrish mixblok? Ik weet het echt niet meer, ben natuurlijk ook net met de hobby begonnen maar het zit niet zo mee 😉
18 november 2018 om 18:09 #780685Gelukt! Nog een keer alles aangesloten en geprobeerd, weer nieuwe benzine, en goed doorgeblazen op de tank en na ff rennen sprong hij aan 😎
Nu nog mooi afstellen etc, af en toe geeft hij ineens niet genoeg benzine, dus ik gok dat mijn kraantje niet meer goed is ofzo.
Thanks voor jullie hulp!
19 november 2018 om 15:21 #780709Klinkt goed! Toch zijn je klopt er iets niet met de trekveren. Die horen pas aan te slaan als je gas geeft en los te lopen als die stationair draait.
Oorzaken:
– Gaatjes in de segmenten te ver uitgesleten
– Veertjes los gekomen
– Zwakke veertjes / verouderdIk zal voor de zilvere Polini veertjes gaan als je al nieuwe koopt. Kijk ook meteen hoeveel “vlees” er nog op de segmentjes zit.
Hoe is de boegie kleur? Hoe rijdt die op de weg? Welke hittegraad boegie heb je?
Gas geven op de standaard is niet zo lekker voor je blok. 😉
Greeetzzzz,
KillerNoway
Noë Coenen4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!19 november 2018 om 16:40 #780717Klopt! De koppeling is een heel oude gare, die zat in die brug en heb ik er tijdelijk op, mijn andere koppeling heeft iets lossere polini veertjes(beetje versleten) dus die zou het wel goed moeten doen.
Benzineprobleem (deels) gefixt, hij staat nogal hoog en om goed druk op ‘t kraantje te krijgen heb ik de tank aardig vol gegooid en nu loopt het perfect.
Heb net toch maar een rondje gedaan, rijd super mooi, bougiekleur check ik zo even, ben ik vergeten te doen. Ik heb voor ‘t testen even snel een br5hs (ontstoorde bougie) gebruikt omdat die nieuw was en mooier vonkte dan mijn b6hs / b7hs, van de week haal ik een br6hs, ook omdat het zo koud is denk ik dat met mijn setup een b7 te koud is.
Had geen idee dat gas geven op het standaard slecht was, jaagde ‘m niet op max toeren maargoed, thanks voor de tip!
Had direct de vorkolie en alles maar gefixt, ook bij een steile helling van een tunnel trekt hij nog mooi op, super blij mee.
Nu nog mijn rijbewijs krijgen 😉
20 november 2018 om 10:57 #780733Ik denk dat en NGK hittegraad 6 wel voldoende is voor jouw setup.
Nu snel dat rijbewijs halen en knallen!
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!20 november 2018 om 11:22 #780734Yes, komt helemaal goed!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.