Setup citta (?)

Home Forums Mening & ervaring Overige mening & ervaring Setup citta (?)

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 3 maanden, 1 week geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Citta-1997
    Topic starter

Goedenavond allemaal,

Ik ben vorig weekend eigenaar geworden van een gilera, ik vraag me alleen af of de setup wel klopt aangezien die rond de 35 op de teller rijdt en voor geen meter optrekt.
    Iemand die mij kan vertellen wat ik moet kunnen verwachten met deze setup en/of beter het een en ander moet aanpassen?

Setup:
    13/13 dellorto sproeier 66
    Poulie 80
    Luchtfilter standaard (3 gaten)
    Uitlaat (??)

IMG-20190714-WA0003

Magnus01
    Bijdrager

Die sproeier is echt te groot, ik rij met een uitgevijld 62cc blok met een sproeier 68 en die is al iets te groot. Volgens de sproeier database moet je tussen de 42 en 46 hebben. Dat Citta’s sloom optrekken is normaal, wil je sneller optrekken kan je bijvoorbeeld groene polini trekveren in de koppeling doen.

FL4WLESS
    Bijdrager

Je uitlaat is zo te zien een standaard Citta uitlaat

Citta-1997
    Topic starter

Bedankt voor je reactie, zijn er kenmerken om te zien of mijn uitlaat wel of niet origineel is?

Martino
    Bijdrager

De uitlaat onder jou Citta is wel degelijk een sneller type en dus niet origineel.
    De carburateur is ook niet origineel wanneer er een 13/13 onder hangt. Standaard komt deze met een sproeier 66 en icm een wat meer open filter zal deze voor een 43mm cilinder prima zijn. Alleen gok ik dat je nog een originele cilinder hebt?

Ik weet niet hoe jou sleutelmotivatie is, maar ik zal je blokje eronder vandaan halen en reviseren. Hierbij kan je tevens goed kijken welke onderdelen je hebt en welke wellicht versleten zijn en vervangen of bewerkt kunnen worden. Ook is het handig te weten welke rf je naaf heeft. De poeliemaat heb je alvast genoteerd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.