Rollerbank-onderzoek

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Rollerbank-onderzoek

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by cittadriver 1 year, 3 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

gilera-citta.com
    Topic starter

Wat zijn nu eigenlijk de regels van het testen..
    Met persoon er op en aantal minuten testen ? Kan je nergens vinden op het internet vroeg mij dit of…. Iemand een idee 🙂

Wordt schade door rollerbank vergoed?
    https://www.vraaghetdepolitie.nl/

Schade aan voertuigen door onderzoek wordt alleen vergoed als je kunt aantonen dat dit door het onderzoek veroorzaakt is.

Als een rollerbank-onderzoek volgens de voorschriften is gedaan en het voertuig kapot gaat, dan is de kans groot dat dit niet vergoed wordt.

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

jeffreykruize
    Bijdrager

Tegenwoordig zonder persoon.
    Qua tijdsduur toen ik wok kreeg een paar jaar geleden met een Zundapp stond die er op tot de snelheid 3seconde niet meer steeg.
    Dit moet je blokje prima kunnen hebben en motorische schade hierdoor ga je hoogstwaarschijnlijk niet vergoed krijgen.
    Cosmetische schade zou je nog kunnen proberen als het goed duidelijk is

zevenenergie
    Forum Goeroe

Een filmpje is natuurlijk prima bewijs mariaal.
    Kijk maar deze schade:

Ik vraag me af wie daarvoor moet opdraaien.

Tim_vr6
    Bijdrager

Lees:
    Titel 3. Motor en brandstofsystemen (artikel 28)
    https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2020-01-01#BijlageVIII

Dus met andere woorden, zodra jouw brommer op de rollerbank gaat, maak een foto van het merk en type rollerbank die men gebruikt, en film de wijze van uitvoering vd vermogenstest.(hoe zet men de brommer op de bank enz)
    In de handleiding vd vermogensbank fabrikant, staat beschreven hoe een vermogenstest MOET afgenomen worden.

Neemt men verkeerd een vermogenstest af die niet volgens regels fabrikant gelden, dan heb je een punt als je schade mocht oplopen.

In bovenstaande filmpje gaat het dus fout, want men had het voorwiel tegen de steun moeten plaatsen, zodat de brommer zich niet kan verplaatsen, dit is wel gebeurd waardoor op hoge toeren het achterwiel ineens op de grond kwam waardoor motorblok het begeven heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 3 months geleden door Tim_vr6.

Semmad
    Bijdrager

Als de politie een motorvoertuig met kenteken aan een test onderwerpt en de huidige eigenaar rijdt met spul er aangeschroefd dat er niet aan hoort te zitten, dus andere dan de onderdelen als waarmee het voertuig in de tijd door de rdw/tno is goedgekeurd voor de openbare weg, en er ontstaat schade, dan is dat voor de rekening van de kentekenhouder.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 3 months geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

cittadriver
    Donateur

Dus met andere woorden als er een helm koffer op zit en er gebeurt iets heb je pech? Beetje krom. Denk als hun de procedure/gebruiksaanwijzing niet volgen en je kan het bewijzen, dat de politie toch echt aan het kortste eind trekt. Of het nu mag of niet dat 180cc blok daar is de wok status toch voor. Dat ding hadden ze niet eens hoeven testen als ze hun verstand hadden gebruikt.

SuperSi
    Bijdrager

@cittadriver
    Ik denk dat semmad het heeft over de zogenoemde technische staat van een voertuig.
    Een helmkoffer is een accessoire.
    Maar misschien kan Semmad een bron bij zijn verhaal aanleveren.

cittadriver
    Donateur

Dat vermoed ik ook, echter heeft die zo geen type goedkeuring gekregen. Laten we het anders zeggen zoals jongens hier schijfremmen hebben gemaakt, dit maakt wel deel uit van hoe je bromfiets gekeurd is. Als het deugdelijk is prima toch. Als het blok kapot loopt, had je hem niet moeten opvoeren. Als die van even op de bank kapot gaat zat er waarschijnlijk toch al niet veel leven meer in. Maar als die opgevoerd is en hun maken een fout lijkt me dat niet acceptabel. Dus ook ik zou bron heel graag willen weten. Aangezien ik een paar weken geleden met een steekproef controleur gesproken heb over het om keuren van mijn CITTA naar bromfiets met een speedengine. Dit was geen enkel probleem zolang ik het aankoopbewijs maar kon overleggen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 3 months geleden door cittadriver.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.