Restaureren?

Home Forums Algemeen Overige algemeen Restaureren?

Dit onderwerp bevat 14 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 2 weken, 3 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker

RMCiao
    Topic starter

Heren,

Ik heb gisteren (nog) een ciao aangeschaft.
    Deze heeft sinds 1977(!!) stil gestaan.
    Echter tijdens ‘t poetsen kom ik steeds meer dingen tegen.
    Nu is mijn vraag: heeft het zin om deze te restaureren?(Nieuw spuiten verchromen etc)
    In de bijlage een foto

GrtzF22F2C28-DA5D-4345-9F7D-FC7301408C42

Jelle
    Moderator

Leuke C7, is het een Belg? Welk bouwjaar 1970/1971???

Restaureren ja zou ik wel doen, verchromen zou ik niet doen (qua geld dan he)… Dus lekker speuren naar knappe chromen onderdeeltjes

Ik heb zelf deze gehad (zelfde als de jouwe maar dan met starre voorvork en in iets betere staat):

RMCiao
    Topic starter

Is inderdaad een belg.
    Die van jou ziet er goed uit!
    Ik heb zelf ook nog een stel velgen liggen, maar die wat nu op deze zitten zit een bepaalde bolling in.
    Klopt het dat je de c7 niet meer vaak ziet?

FL4WLESS
    Bijdrager

Restaureren sowieso doen! Jammer om zulke mooie brommertjes te laten vergaan.

Heb zelf pas de blauw met grijze variant aangeschaft.  Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken!

Jelle
    Moderator

De oudere ciao’s hadden bolle velgen, over het algemeen werden de vellgen vanaf 1974 plat (model wat ik had was ouder maar had toch origineel platte velgen).
    In jouw geval zou ik nieuwe bolle velgranden aanschaffen.
    http://www.pebro-wheels.com/velgen

Wilk1985
    Moderator

Leuke Ciao, hij lijkt in ieder geval compleet en dat maakt het een mooie basis voor een restauratie!

Mijn zegen heb je en als je tegen technische vragen aanloopt kan je die uiteraard hier stellen.

FL4WLESS
    Bijdrager

@wilk1985 Achterop de bagagedrager hoort nog een verchroomd rekje te zitten volgens mij. Bij mij zat hij er tenminste wel op.

Jelle
    Moderator

De chromen rekjes zijn onderdelen die je er door de bromfietswinkel kon laten opzetten, de brommer zelf is niet met deze poespas geleverd.

Dat je deze vaak op oldtimers ziet zitten komt omdat deze accessoires vaak door oudere vrouwen op hun brommertje gezet werden om boodschappen mee te kunnen doen (en dat volk is ook wat zuiniger op zijn brommer waardoor deze bewaard zijn gebleven)

Ik heb overigens de chromen of rvs spatborden van mijn witte ciao nog ergens liggen… (dus mocht je ze zoeken om te vervangen)

RMCiao
    Topic starter

De chrome spatborden zijn juist de enige chrome/rvs onderdelen die nog vlekkeloos zijn!

FL4WLESS
    Bijdrager

@jelle Stuur je ff een PM over de spatborden.

Wil het rekje samen met de velgen een chroom poedercoating geven, maar ben nog ff aan het kijken waar ik dat het beste kan doen. Geen idee wie daar allemaal ervaring mee hebben.

RMCiao
    Topic starter

Rekje ga ik denk ik ook opnieuw verchromen.
    Kost €125. Echter velgen waren €225 per stuk…

RMCiao
    Topic starter

Meteen even een vraagje.
    Heb “bolle” velgen gevonden. Echter staat in de advertentie si/ciao. Zijn 16 inch velgen, past dit?

FL4WLESS
    Bijdrager

@Rmciao ik hoop dat je de schok sneller dan mij hebt kunnen overkomen. Ik kreeg een spontane zenuwinzinking van die prijzen. Misschien moet je ook ff kijken naar die chroom poedercoating. Dat scheelt je meer dan de helft van het geld. (heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar geeft wel een positieve indruk) en dan heb je je velgen ook weer strak.

RMCiao
    Topic starter

Heb nog een vraagje..
    Wil graag de ciao laten keuren, echter moeten er dan gewoon witte spatborden op zitten, met het oranje plaatje op het voorspatbord?
    Heb gister een zo goed als complete c7(in onderdelen) op de kop getikt. Hier kan ik het stuur en de velgen van gebruiken, zijn roestvrij!

Wilk1985
    Moderator

Mooi dat je hem laat keuren en dat je er zo lekker mee bezig bent!

Witte spatborden of oranje plaatje hoeft niet, dat was in de tijd verplicht maar nu niet meer.

Voor de keuring moet alles gewoon degelijk werken maar het uiterlijk wordt niet echt naar gekeken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.