Radar TV NED1 20.35 bio-ethanol

Home Forums Algemeen Nieuws Radar TV NED1 20.35 bio-ethanol

This topic contains 5 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by SuperSi 4 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #792370

    gileracitta.com
    Topic starter
    Berichten: 443
    • E5 en E10 zijn de nieuwe benzinesoorten met bio-ethanol en zijn sinds oktober op de markt. Nu we drie maanden onderweg zijn met E10- en E5-benzine is het tijd eens wat zaken op een rijtje te zetten. We deden een oproep en we werden overspoeld met reacties.

    Video: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/e10-goed-voor-het-milieu-maar-ook-voor-je-motor/
    https://www.tvgids.nl/tv/radar/79383571

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door gileracitta.com.
    #792371

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ga het een keertje terug kijken. Ik blijf gewoon euro 98 tanken. Veel beter voor mijn fiesta st.  Dus ik rijd ook altijd 98 in mijn brommers.

    maar ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

    #792372

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik gooi ook alleen 98 in me citta, het schijnt dat onze blokjes zeer slecht lopen op e10 maar dat ga ik zelf maar niet proberen 😉

    #792373

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mijn zus heeft een tijdje heel met 95 doorgereden in haar Si. Resultaat compleet vervormde brandstofleidingen en brandstoffilter. Het brandstoffilter was zo erg vervormd dat het was gaan lekken, toen ging ze bellen.

    Dit was overigens gewoon het filter zoals wij ze overal kopen, ik schat zo’n 2 jaar oud.

    #792377

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 186

    Ook hier word gewoon V -power van de Shell getankt .
    Voor zowel de auto als de brommer .

    #792389

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ik rijd zelf op e10 met castrol RS.
    Ik heb werkelijk nergens last van met mijn SI.
    Niet bij koude starts, niet bij warme starts, niet na een tijdje stilgestaan te hebben.

    Enige E10 probleem wat ik tot nu toe gehad heb is een verstopte carb van de buitenboord motor nadat die uit de winterstalling kwam. Deze winter op het laatst een liter Aspen4 gedraaid, als het goed is nergens last van aankomende zomer.

    Voor diegene die hun brommer echt minimaal gebruiken adviseer ik om eens te kijken naar Ecomaxx brandstoffen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.