Proma CC

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Proma CC

This topic contains 33 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
  • #152958

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Fijne uitlaat! dat zeker.
    Die boost <3 geweldig gewoon.
    Bij een maat eronder gehad.

    Eerst : 80cc polini mallo vario 90MM met een top-one. Wou op achterzitje op het achterwiel.
    Toen : 80cc polini mallo vario 90MM met een Proma! Autowheelys als een GEK. Kon de afstelling zijn van de vario + topone, maar ging wel ZIEK!!

    Zelf ook lang een proma gereden fijne uitlaat op bijna elke setup mooie boost ook zonder vario.
    Nu sinds 2 dagen een HM, rijd nog fijner dan de proma!!! 😀

    #152960

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    -Rick :
    Ik rijd met ori cilinder en poelie (snor)
    vanaf de 15 a 20 km/h komt de boost pas.
    Zitten zwarte (polini) trekveertjes in.

    Jammer dat de boost pas later komt, iets op verzinnen.

    rijdt dat niet ruk met die trekveren op jou setup?

    @ helios:
    Ik vind de HM ook fijner dan de polini topone of proma cc, (proma cc vond ik weer beter dan topone)

    alleen de proma cc trok veel verder door, op top maakt mn ciao nu met de hm veelste veel touren, (was ook zo met de proma, maar met hm merk je dat veel erger). Dus ik ga met malo vertanding rijden (heb nu nog 1:13) of met poelie 55 of 65 rijden. lekkere top snelheid, en al helemaal met mn proma cc:D

    #152961

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    superindo :
    bij vario leek de boost bij mij eerder te komen, maar dat klopt ook wel want wat diac al zegt, met een vario zit je sneller in touren.

    nja ik doelde er meer op dat ik het raar vind dat allemaal mensen hier over een dikke boost spreken, met vario. eigelijk rij je met vario (als het goed is) haast constant in je powerband. dat is tenminste wel de bedoeling.

    #152962

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    dat bedoelde ik dus 😛

    #152964

    Frenklin
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Dat is ook zeker waar, ik kon niet echt een boost ontdekken met de proma cc en vario.
    Het trekt wel aardig door maar dat is gewoon constant dus geen boost.

    Met een leo krul trok die zelfs harder door(met 50cc dan)

    #152965

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Ja maar dat komt omdat leo krul ook veel meer een 50cc pijp is.
    Ik heb nu de proma op 50cc poeli, dat trekt echt schijt. Bij te lopen gewoon.
    Gaat wel hard na zo’n dikke 10seconden wachten.

    #152966

    Clint
    Bijdrager
    Berichten: 213

    Daan777 :
    Ja maar dat komt omdat leo krul ook veel meer een 50cc pijp is.
    Ik heb nu de proma op 50cc poeli, dat trekt echt schijt. Bij te lopen gewoon.
    Gaat wel hard na zo’n dikke 10seconden wachten.

    Ik zie dat je met poelie 95 rijd met 50cc en proma. Trekt dat helemaal niet goed dan? Want ik wil graag zelfde setup alleen dan poelie 70, maar ben bang dat het helemaal niet goed optrekt.

    #152967

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    ik heb best lang een Proma CC gehad op een std blok met 50cc vroeger. dat op een 80 poulie met gewoon de std trekveren 12/12 carb en std filter Reed gewoon goed en trok gewoon goed op. boost kwam wel idd laat

    was wel een Ciao
    liep ook gewoon 55 echte km’s

    Mike
    #152968

    Clint
    Bijdrager
    Berichten: 213

    Ik heb dan nog een 13/13, inlaat 13 mm en strakkere koppelingsveertjes, dus dat zou dan wel goed moeten optrekken..

    #152975

    demmer
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Heeft iemand al de nieuwe Proma CC gekocht? Zijn de prestaties nog hetzelfde? Lijkt me wel eigenlijk, de uitlaat ziet er nog precies hetzelfde uit, alleen een langere demper.
    Want ik zit er aan te denken om er een te bestellen. 😀

    JMPB (Klik)

    #152976

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    De prestaties zullen gelijk zijn, uitlaten zijn gewoon identiek. Bocht vanaf flens ziet er nog wat netter uit dan bij de proma variant dus misschien presteert hij zelfs nog een tikkeltje beter:)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #152977

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Toch zonde van de demper, ik vind deze demper niet echt bij de uitlaat passen (heb ik het nog niet eens over de schitterende slangeklem waarmee hij vast gedraaid zit..). Ben wel benieuwd naar het geluid.

    De voorpijp ziet er inderdaad een slagje dikker uit, net zoals die Circuit die Speedbuxy heeft.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #152978

    Tom ciao

    Ja klopt, net zo’n puchuitlaatje met die demper :p
    gewoon te lang,
    wel leuk dat ie weer trug is, en ook nog niet duur :thumb

    #152979

    adff
    Bijdrager
    Berichten: 311

    Ik voorspel een prijsdaling van de huidige proma’s en een run op 2de hands dempers :pimp
    Mensen die hem aanschaffen vergeet niet om de verlengbout erbij te kopen!
    Ik vind hem wel kaal, zo zonder merknaam erop.

    #153005

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Hi. I think it’s suited for both.
    Although it doesn’t have the best power on low-end, my experience is that it runs quite well on 60/70 cc cilinders.
    On vario its also a good exhaust becourse of the boost. If you tune your vario to that exact RPM aerea it go’s!

    It’s not really a top RPM exhaust.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.