Proma CC vs Leo Krul uitlaat.

Home Forums Techniek Opvoeren Proma CC vs Leo Krul uitlaat.

This topic contains 11 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Dustin 1 year, 2 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker

Spartafrank
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede uitlaat. Ik weet al zeker dat ik kies tussen de Proma CC of de Leo Krul. Nou heb ik allemaal reviews gelezen maar zijn die best oud en is er een nieuwere versie van de Proma CC. Heeft iemand een recente ervaring tussen de 2 uitlaten en welke kiezen jullie? Ik wil voornamelijk een mooi hard geluid, goede trekkracht en een hoge topsnelheid. Welke kiezen jullie?

Shark
    Donateur

Ook de Leo Krul heeft meerdere “facelifts” gehad. Hoe een uitlaat presteert hangt natuurlijk ook af van het type cilinder etc.

Ik denk dat je met 60cc of meer beter een proma kan pakken, voor een standaard setup misschien eerder de leo al ontlopen ze dan niet zo veel is mijn ervaring.

Qua prestaties heb je misschien nog wel het meeste aan een city power, maar ik vind dat persoonlijk maar niks, zo’n suf geluidje 🙂
    Dus in dat opzicht: qua prestaties maakt het niet zo gek veel uit (proma ietsje beter verwacht ik), dus je zou in principe gewoon op looks en geluid kunnen selecteren, en dat zijn persoonlijke keuzes. Vraag je het aan mij dan zou ik zeker voor de oude leo krul gaan (mooiste geluid, vind ik) 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 2 months geleden door Shark.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Voor voornamelijk een mooi hard geluid, goede trekkracht en een hoge topsnelheid dan zou ik voor de CC gaan.
    Die heeft alles wat jij wilt, volop in huis. 😎

Spartafrank
    Topic starter

Bedankt! En hoe denk je er over om een uitlaat 2de hands te kopen of adviseer je nieuw?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Maakt niet zo veel uit.
    Ik zou hem wel deuk vrij kopen als ik jouw was en let er op dat hij niet te veel roest heeft.

zevenenergie
    Forum Goeroe

De Proma CC maakt ook met demper aardig wat geluid. Ik twijfel of je dat wel wilt.
    De meest ideale uitlaat vind ik zelf de leovince SP. die is snel en net iets minder stil dan de city power.
    Maar ik vind eigenlijk dat iedereen de cc in zijn collectie moet hebben 😎

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 2 months geleden door zevenenergie.

Spartafrank
    Topic starter

Ja, las het net. Moet er wel door de binnenstad mee kunnen rijden en niet van de weg gehaald worden. Maar een lekker geluid mag na mijn mening niet ontbreken!

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb een motor iedereen die hem ziet vind het een ruig ding, een beetje verbouwd en zo. En er hoort eigenlijk een uitlaat op die flinke knallen geeft. Daar is iedereen, zelfs mijn bejaarde buren het over eens.
    Maar ik rijd met een standaard demper ik heb gewoon geen zin in een bekeuring van ruim 300,- euro bij een verkeers- controle.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 2 months geleden door zevenenergie.

Dustin
    Bijdrager

De leo krul trekt onderin wat beter, trekt goed op maar houd best wat in op topsnelheid. Deze uitlaat klinkt heel zwaar / dof, en knettert goed. Meestal moet je wel de demperwol vervangen als je een gebruikte koopt, anders maakt die te veel herrie. Deze uitlaat doet het super op 50cc, op 65cc doet de leo krul het ook prima als je hard wilt optrekken, maar dan houd je echt in op topsnelheid.

De proma cc trekt onderin niet zo goed, maar vanaf het middengebied krijg je een behoorlijke “zet in de rug” en knalt hij in een stuk door naar een hoge topsnelheid. Deze uitlaten klinken een stuk scheller, mooi 2 takt gejank. Ze zijn allemaal wel luid, niet echt voor de binnenstad geschikt. Deze uitlaat doet het oke op 50cc, maar komt dan niet volledig tot zijn recht. De leo krul zal daar in bijna alle gevallen beter op lopen. Op 65cc haal je er met deze uitlaat veel meer uit dan met de leo krul. Je zal een behoorlijk hoge topsnelheid hebben, en goed optrekken.

Het verschil tussen de nieuwe proma (tecnigas) cc en de oude zit hem in de demper en de dikte van het metaal. Van het nieuwe model is de demper waardeloos, klein, en doet vrij weinig. Daardoor is deze uitlaat een stuk luider. Ook het metaal is dunner, waardoor de uitlaat nog luider is. Klinkt veel blikkeriger dan het oude model. Je kan evt het nieuwe model uitlaat stiller maken door de bocht in dikke lak te zetten, en dan in te wikkelen met uitlaat tape / heatwrap, en er een betere demper op te zetten.

Ik zou persoonlijk lekker met een citypower rijden, met voorkeur de sito plus (model 249 voor si, model 252 voor ciao). Of een leovince sp. Beide zijn stil maar knetteren leuk, en presteren goed. Als dit te duur is of moeilijk te vinden blijkt, zou ik de leo krul pakken, en de demper opfrissen.

Eventueel kan je voor een giannelli original power gaan, die voldoet ook aan je eisen en is goedkoop.

mean-machine
    Bijdrager

………………………Qua prestaties heb je misschien nog wel het meeste aan een city power, maar ik vind dat persoonlijk maar niks, zo’n suf geluidje 🙂

Een krul-uitlaat ziet er best leuk uit!

Toch wil ik juist WEL een Citypower.
    De pijp mag GEEN herrie maken en moet er zo suf mogelijk uitzien.
    Prestaties hebben de voorkeur boven ‘looks’.
    Als een agent mijn brommer ziet dan moet ie denken wat een ‘rustig brommertje’.

Spartafrank
    Topic starter

Ik kan een Proma CC kopen, over gespoten in zwart maar wel de nieuwe versie voor maar 30 euro. Wat zeg jij?

Dustin
    Bijdrager

30 euro is geen geld, als de uitlaat compleet is kan je dat altijd doen. Als je de prestaties tegen vind vallen kom je er ook weer makkelijk vanaf.

Zeker met de originele demper zal hij wel nog veel herrie maken, maar als je de uitlaat wilt houden na een testritje kan je hem op eerder genoemde manieren stiller maken :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.