Probleem met keerring?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem met keerring?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door LAD78 3 weken geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Luuk66
    Topic starter

Beste forumleden. Ik heb een kickstart vario citta met een DR evo en een homoet uitlaat. Hij reed echt heerlijk zuiver maar toch een beetje veel herrie dus besloot ik om het demperwol te vervangen. Na dit gedaan te hebben startte de brommer ineens moeilijk en wil hij tijdens het rijden ineens afslaan. Leek me toch sterk dat dit puur door nieuw demperwol komt en heb dus wat verschillende sproeiers geprobeerd (hij reed altijd goed, iets aan de rijke kant met 66). Hier werd het niet beter van en heb daarom ook nog een andere 13/13 carburateur getest maar steeds dezelfde problemen: start moeilijk (nu 3 a 4 kicken eerst altijd 1), valt vaak maar niet altijd uit bij gas geven en gaat soms uit het niets ineens heel hoog in de toeren. Dit doet mij meer aan een lekke of scheve keerring denken. Zijn dit symptonen van zoeits dergelijks?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ja dit klinkt inderdaad als valse lucht. Lijkt me sterk dat dit door het demperwol is gekomen. Of heb je het demperwol er echt in lopen stouwen?

Trek je blok er anders eens onder vandaan en check zowel je kick keerring als je ontstekings-kant. Je sproeier 66 zoals je hebt beschreven klinkt goed inderdaad – dus het probleem moet ergens anders zitten.

Wat ook nog kan is je voetpakking die evt is gaan lekken (je hebt toch bij de uitlaatpoort gezeten etc).

Je kan even de deo test uitvoeren om te kijken waar je valse lucht vandaan komt? Start je brom en spray wat deo op plekken waar jij denkt dat hij lekt (inlaat carb, voetpakking, kick kant, etc)

Let us know!

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Luuk66
    Topic starter

De uitlaat is er niet vanaf geweest. Het demperwol zat er eerst echt in gestampt (ik dacht destijds hoe meer hoe beter). Nu heb ik het wat “luchtiger” gevuld. De deo test had ik al vaker uitgevoerd. Wat mij opviel is dat wanneer ik rond het nylon busje spray met deo of wd40 hij niet “reageert” maar met remmenreiniger valt hij uit. Maar dit was ook al toen hij nog perfect reed. Vlak voor het verwijderen van het demperwol startte ik hem met gemak om het geluid te checken. Zonder demperwol startte ik hem ook nog even voor de gein, deed het ook prima. Eerste keer starten met nieuw demperwol ging ook zoals normaal maar toen ik vervolgens weg reed ineens alsof de benzinetoevoer afgesloten werd. Vreesde al dat ik toevallig net tegelijk met het vervangen van het demperwol de keerring eruit blies. “Helaas” kan ik het pas over een week gaan aanpakken aangezien ik op het punt sta om naar Oostenrijk te vertrekken.😅

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dan zou ik even je toevoer checken en evt je filter vervangen schoonmaken in de carb en je benzineslang. Er zit wel benzine in?

als tweede kan je bougie vervangen geen kwaad. Fijne vakantie eerst!

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Luuk66
    Topic starter

Dit heb ik inderdaad allemaal gechecked. In 2020 gaat het blok er maar even onderuit en ga ik alle keerringen en pakkingen na. Dank voor de snelle reactie.

Luuk66
    Topic starter

20200104_16051920200104_161037Vandaag weer terug gekomen vanuit Oostenrijk en dus tijd gehad om even het blok eronder vandaan te halen. “Jammer genoeg” was er niet een duidelijke boosdoener naar mijn mening. De keerring aan de onstekingskant ziet er goed uit en alles is helemaal droog. Aan de kickstartkant zat wel iets wat vocht maar ik vind het moeilijk te bepalen of dat vanuit het blok zou zijn gekomen of langs het kickstartstuk (is natuurlijk niet helemaal afgesloten van de buitenwereld). Voor de zekerheid ga ik deze toch maar even vervangen, helaas duurt het nog even voordat ik weer tijd heb. Ik ga gelijk de voet en koppakking maar vervangen. Laat het aub weten als jullie toch wat opvallends zien en is het aan te raden om vloeibare pakking te gebruiken voor de voetpakking?

LAD78
    Bijdrager

Ik kan het mis hebben maar volgens mij moet de Keering van de kickkrukas dieper erin en op de foto lijkt het erop dat hij scheef zit.

Ik denk (mijn logica) dat door het vervangen van je demper wol (Mischien te strak) dat je uitlaat de druk niet kwijt kon en dat daardoor je keering eruit ligt. (Waarschijnlijk door dat de keering niet lekker heeft gezeten)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.