Polini Speedengine 80CC Electronische ontsteking

Home Forums Techniek Motorisch Polini Speedengine 80CC Electronische ontsteking

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Danzl 2 years, 6 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #812124

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    Ik heb een nieuwe cilinder (DR snel) en een nieuwe krukas besteld.(https://www.ebay.nl/itm/KIT-REVISIONE-MOTORE-SP10-50CC-PIAGGIO-CIAO-50-2T-80-88-/265002694709?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m2548.l6249&mkrid=724-127637-2357-0)
    Nu was ben ik eigenlijk van plan om een geheel verse start te maken door ook een nieuw carter te kopen.
    Maar past de DR cilinder op het Speedcarter, de hemdmaat van de DR is 46mm.

    Tevens ben ik op zoek naar een goede stille uitlaat, ik heb nu een gianelli citypower maar deze maakt teveel lawaai.
    Of is deze aan te passen (wol in de demper of iets dergelijks)
    Iemand ervaring met deze uitlaat, Simonini Circuit Vespa Ciao?
    Heeft het zin om daar de demper van aan te passen

    Alvast bedankt

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 years, 6 months geleden door Danzl.
    #812127

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    cartertje lijkt me beetje overkill hoor met 50cc en een standaard uitlaat. Dan kun je echt prima met een standaard carter rijden. De poorterij van een dr50 is ook standaard, de speedengine is gemaakt voor een snellere cilinder. M.a.w. het past ook niet echt lekker lijkt me.
    Lawaai komt bij een brommer niet alleen uit de uitlaat, ook de inlaatzijde maakt herrie, zeker als je met een Malossi-filter rijdt. Heb je die? Dat lawaai overstemt soms het uitlaatlawaai.

    Geen enkele expansieuitlaat zal stiller zijn dan een standaard schottenuitlaat voor zover ik weet. Dus je zou dan gewoon moeten shoppen naar een andere citypower, maar er is ook niet veel lengte beschikbaar om genoeg kamers aan te brengen om een citypower echt stil te krijgen zeker als je dat bijvoorbeeld vergelijkt maar de nauwelijks hoorbare Tomos a35 snorfiets uitlaat. Misschien een snoruitlaatje? Maar ja dan knijp je de boel echt helemaal af.

    #812128

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja een DR cilinder past op een speedengine.
    Veel stiller dan een Gianelli zijn er helaas niet.
    Wat jij wil is tegendraads, je hebt allemaal snelle spullen maar wil geen hard geluid, helaas gaat dit niet op, wil je snel dan komt het geluid met de snelheid mee ophoog, ga je een stille uitlaat gebruiken dan druk je de prestaties ook, dus wat jij wil is onzin. 😎

    TICKLING BARN
    #812129

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    Bedankt voor de reactie, mijn filter is een originele.

    #812131

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Volgens de handleiding van de speedengine moet je ook met 13mm rijden en veel meer lucht toelaten dan een standaard filter. En wat al was gezegd met een 50cc gaat dat nooit lekker lopen. Inlaatvlak van een speedengine is vele malen groter dan een standaard Carter. En zal daardoor onderin geen power hebben en waarschijnlijk ook verzuipen.

    zie ook dit topic.

    speedengine met 50

    #812136

    Danzl
    Topic starter
    Berichten: 208

    Bedankt, ik wilde het beste van 2 werelden 😊

    maar helaas

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.