Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Polini Speed Engine
This topic contains 61 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years geleden.
-
Gebruiker
-
19 juni 2009 om 15:18 #150044
Stephan reed met een top one (en onbewerkte krukas)
Ik wed dat hij de 85km/h haalde.
En er zat vario op!19 juni 2009 om 15:41 #150045Euhm stephan haalde op de tour iets van 75 a 80 want ik boekte hem er hard uit met mijn speedengine + Drevo.
En ik vind het super carters. Heb nergens last van ook de spoelen konden er in zonder problemen.19 juni 2009 om 15:48 #150046Ik vind het ook super carters. De inlaat is mooi en zeker groot genoeg.
De poorten komen vrij goed (niet perfect) overeen met de 46 pinasco en 46 polini cilinders. Je hoeft eigenlijk niks aan de carters aan te passen, het is puur plug&play werk.19 juni 2009 om 16:16 #1500411/2 :
Euhm stephan haalde op de tour iets van 75 a 80 want ik boekte hem er hard uit met mijn speedengine + Drevo.
En ik vind het super carters. Heb nergens last van ook de spoelen konden er in zonder problemen.Dat was met getuned kickblok met 70DR Evo:D
Met de KitRacing (toen hij nog niet warm was gelopen) op de Kickspeed ging het echt aso hard, kwa snelheid en optrekken, niet normaal!Ik heb tot nu toe nog niks te klagen gehad over de SpeedEngine, bij mij ging de ontsteking er moeiteloos in, mischien omdat ik een kickspeed heb, dus ouder dus mischien net iets anders?
5 december 2009 om 18:45 #150080welke cilinder kan je het best op een speed engine zetten
70cc polini??
80cc polini??
80cc malossi??5 december 2009 om 19:18 #15008180cc Polini. carter en cilinder zijn voor elkaar gemaakt. beide hebben wat mildere timingen dan Malossie en DR bv.
beide zijn meer gericht op koppel/optrekken dan op hoge toeren.5 december 2009 om 19:20 #150082Ze zijn voor elkaar gemaakt maar de poorten lopen alsnog niet goed over:|
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 december 2009 om 21:41 #150083De 43mm polini loopt volgens mij het mooiste over op speedengine poorten.
5 december 2009 om 21:48 #150084De Polini 42mm Alu draait ook prima op Speedengine,
Maar de keuze, is niet reuze, een 46mm cilinder te plaatsen, je komt in principe toch al gauw bij een Polini Speedengine terecht.
Kotteren van een origineel cater voor een 46mm kan, maar is dun..
5 december 2009 om 21:49 #150085Ik heb hem gehad met de 46mm polini. Liep goed en trok erg hard. Loopt lekker met een 13/13 en is ook nog best zuinig. Prijs kwaliteit verhouding is erg goed vind ik zelf.
Afwerking is ook goed .5 december 2009 om 22:09 #150086Supercarterset, het loopt zeer goed, de ontsteking was bij mij ook geen probleem;)
7 december 2009 om 16:37 #149821wat ik heb begrepen dat je met deze 2 cilinders ( polini 80 of malossi 80 ) toch wel de 80 kunt halen
7 december 2009 om 16:44 #149822Op een Ciao/Si/Bravo wel jah. Op een citta niet vanwege de kleine wielen. Dan wel met poulie.. Of je moet de 1.9 vertanding van malossi hebben.
Als je met een 1.10.5 vertanding gaat rijden zal het ws een mooie 75 +- met Malossi 80 zijn.
7 december 2009 om 16:58 #149820
sjaak trekhaakik haalde 83km/h met 80 polini op speedengine carters simonini racing afgedraaid vliegwiel 13/13 en malossi vario met orginele vertanding.
12 december 2009 om 20:11 #150087mooi cartersetje. ik heb de cp uitvoering . toch wel vreemd dat mijn spoelpoorten goed overeen kwamen met mijn 46 mm PM rij met poulie 65 een hele mooie rustige 75
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.