Polini Speed Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Speed Engine

This topic contains 61 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
  • Gebruiker
  • #150044

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Stephan reed met een top one (en onbewerkte krukas)
    Ik wed dat hij de 85km/h haalde.
    En er zat vario op!

    #150045

    1-feb
    Bijdrager
    Berichten: 462

    Euhm stephan haalde op de tour iets van 75 a 80 want ik boekte hem er hard uit met mijn speedengine + Drevo.
    En ik vind het super carters. Heb nergens last van ook de spoelen konden er in zonder problemen.

    #150046

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Ik vind het ook super carters. De inlaat is mooi en zeker groot genoeg.
    De poorten komen vrij goed (niet perfect) overeen met de 46 pinasco en 46 polini cilinders. Je hoeft eigenlijk niks aan de carters aan te passen, het is puur plug&play werk.

    #150041

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    1/2 :
    Euhm stephan haalde op de tour iets van 75 a 80 want ik boekte hem er hard uit met mijn speedengine + Drevo.
    En ik vind het super carters. Heb nergens last van ook de spoelen konden er in zonder problemen.

    Dat was met getuned kickblok met 70DR Evo:D
    Met de KitRacing (toen hij nog niet warm was gelopen) op de Kickspeed ging het echt aso hard, kwa snelheid en optrekken, niet normaal!

    Ik heb tot nu toe nog niks te klagen gehad over de SpeedEngine, bij mij ging de ontsteking er moeiteloos in, mischien omdat ik een kickspeed heb, dus ouder dus mischien net iets anders?

    #150080

    QUADEN
    Bijdrager
    Berichten: 75

    welke cilinder kan je het best op een speed engine zetten
    70cc polini??
    80cc polini??
    80cc malossi??

    #150081

    gebruikersnaam
    Bijdrager
    Berichten: 69

    80cc Polini. carter en cilinder zijn voor elkaar gemaakt. beide hebben wat mildere timingen dan Malossie en DR bv.
    beide zijn meer gericht op koppel/optrekken dan op hoge toeren.

    #150082

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ze zijn voor elkaar gemaakt maar de poorten lopen alsnog niet goed over:|

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #150083

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    De 43mm polini loopt volgens mij het mooiste over op speedengine poorten.

    #150084

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    De Polini 42mm Alu draait ook prima op Speedengine,

    Maar de keuze, is niet reuze, een 46mm cilinder te plaatsen, je komt in principe toch al gauw bij een Polini Speedengine terecht.

    Kotteren van een origineel cater voor een 46mm kan, maar is dun..

    #150085

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Ik heb hem gehad met de 46mm polini. Liep goed en trok erg hard. Loopt lekker met een 13/13 en is ook nog best zuinig. Prijs kwaliteit verhouding is erg goed vind ik zelf.
    Afwerking is ook goed :thumb.

    #150086

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Supercarterset, het loopt zeer goed, de ontsteking was bij mij ook geen probleem;)

    #149821

    QUADEN
    Bijdrager
    Berichten: 75

    wat ik heb begrepen dat je met deze 2 cilinders ( polini 80 of malossi 80 ) toch wel de 80 kunt halen

    #149822

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Op een Ciao/Si/Bravo wel jah. Op een citta niet vanwege de kleine wielen. Dan wel met poulie.. Of je moet de 1.9 vertanding van malossi hebben.

    Als je met een 1.10.5 vertanding gaat rijden zal het ws een mooie 75 +- met Malossi 80 zijn.

    #149820

    sjaak trekhaak

    ik haalde 83km/h met 80 polini op speedengine carters simonini racing afgedraaid vliegwiel 13/13 en malossi vario met orginele vertanding.

    #150087

    polini-fan
    Bijdrager
    Berichten: 39

    mooi cartersetje. ik heb de cp uitvoering . toch wel vreemd dat mijn spoelpoorten goed overeen kwamen met mijn 46 mm PM rij met poulie 65 een hele mooie rustige 75

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.