Polini Speed Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Speed Engine

This topic contains 61 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
  • Gebruiker
  • #148925

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4576

    Heb je ervaringen met de Polini Speed Engine, post ze hier.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #149857

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    hele fijne carter.
    goed afgewerkt en bijna iedere cillinder past er op alleen moet je bij deps een de carter een beetje aan passen.
    en hij is niet te duur en hij is snel

    #149872

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    een goeie manier om snel te gaan

    niet zoals de simo, of de mhr, evo…maargoed die zijn dan ook een stuk sneller…

    #149873

    November Rain
    Bijdrager
    Berichten: 535

    fijn ding rijdt er zelf ook mee. Haal een hoge top met mijn 42Evo en ninja. Gewoon lekker een 13/13 erop waarvoor ie is gemaakt. En je hoeft niet ALLLES aan te passen zoals bij een Evo carter ofzo

    #149960

    Pim
    Bijdrager
    Berichten: 2

    De speed engine is echt een goed carter.. vooral icm de polini 46mm (80cc) cilinder en 13-13 cab. Ik heb hem zelf ook. Dat ding blijft rijden en trekt behoorlijk goed. Ik heb er zelf jaren lang de krant mee gebracht, nooit problemen mee gehad.
    Ik zou zeggen, een echte aanrader!

    #149961

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Fredzzz :
    een goeie manier om snel te gaan

    niet zoals de simo, of de mhr, evo…maargoed die zijn dan ook een stuk sneller…

    ben er niet mee eens dat de evo standaard sneller is dan de speedengine….
    of ik had gewoon een super snelle speedengine(polini 46mm+14/14carb) want ik was (vroeger)sneller dan iemand met een evo.

    oftewel: I love speedengine

    #149962

    jordy
    Bijdrager
    Berichten: 989

    ik heb er een gahad (vandaag verkocht) aan nick_originelli.
    rijd lkkr snel zeker voor de gene die niet een grote carburateur willen aanschaffen.
    afstellen met cp iets lastiger

    #149973

    A¢iD

    Hebben jullie t nou over cp of elektronisch carter.. is wel een verschil volgens mij.. Ik heb beide ontstekingsvormen maar ik twijfel nog voor welke ik een speedengine koop…

    #149974

    heuvel85
    Bijdrager
    Berichten: 379

    top carters:!

    #149975

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    :thumb Zeer Goed en het beste Carter Voor de 13/13. Nooit geen problemen.:thumb

    TICKLING BARN
    #149976

    .-{2F4OV}-.

    Liep zeer lekker bij mij:D

    Dikke 80cc cilinder en blazen maar:thumb

    ArvidW: Even voor de de offtopic spammers hier, het is hier “Mening en Ervaring” dus geen chattopic…..

    #149760

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    waarom hoor ik nooit van iemand dat een 3 en 4 spoels ontsteking niet past op een speedengine

    #149761

    Flip V/d Kuil

    dat het niet past, klopt bij mij was dit ook het geval, het plastic opstaande randje weg gevijld en afgetaped, nog nooit problemen mee gehad…

    verder een prima carter, mooi afgewerkt, en ze rijden heerlijk.

    #150042

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Poepcarterset.

    1. Spoelpoort links onder is niet breed genoeg voor de poort in een 43/46mm polini of de 43DR, moet je eigenlijk nog even bewerken.

    2. De uitsparingen voor de moeren van je carterbouten zijn net iets te groot, waardoor de moer wil gaan happen in je carters tijdens het aandraaien.

    3. De 3e blokbout wordt in een moer gedraaid bij de SE. Deze zit ook vast in een uitsparing achterop het carterdeel.
    Deze uitsparing kan makkelijk kapot scheuren als je de bout een keer strak aandraaid.

    4. Inlaat timing (130-50), vroeg openen en vroeg sluiten. Maar dat zal wel met de 46mm polini in overeenstemming zijn.

    5. Spoelen passen er niet in zonder aanpassingen. WTF? Moet je een randje uit het carterdeel dremelen om de spoelen normaal te kunnen monteren.

    Ik vind het hierdoor echt poepcarters, zeker voor de verhoogde prijs van 120 euro.
    Maar ik geloof wel dat hij lekker hard wilt.

    Ik weet nog een pluspuntje.. ik weet niet of het iemand ooit is opgevallen:

    Standaard voorontsteking!
    Vergelijk het maar met de gaatjes in een std carter:

    Over de prestaties:
    Mij is het helaas niet gelukt om hem lekker lopend te krijgen met een 43DR (80km/h max)
    Maar stephan (vespa avanti) heeft een 43kit racing op een kickspeed zitten.
    Toen m’n AWblokje het nog deed had die moeite om stephan eruit te rijden!
    Koppel was zeer groot, snelheid enorm!

    #150043

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    43mm Kit racing rijdt inderdaad heel lekker op een speedengine. Maar kan nog harder :thumb

    Wat voor een auspuff heb jij eigelijk Stephan? Met m’n proma circuit reed ie net iets harder dan 80 den ik met poelie 70 (rijdt nu denk ik nog wat harder).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.