Polini EVO vs. SE

Home Forums Techniek Opvoeren Polini EVO vs. SE

This topic contains 15 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by ArvidW 15 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #184070

    Daan777
    Topic starter
    Berichten: 2365

    Hallo,

    Ik wilde laatst de evo bestellen.. maar zag dat dit een cp carter is.
    En als je veel toeren maakt moet je dit blijven afstellen.. ook vind ik een groot minpunt dat je er alleen maar een choke-begrenzer voor kunt maken.
    Een vriend van me zei dat het zeker wel mogelijk is om het carter om te bouwen voor een elek ontsteking.
    Maar dan moet je bijv. gaatjes boren voor de spoelen die op mm’s precies moeten komen en zo precies kan ik niet boren:P
    Maar ehm.. ik heb wel ergens een plaat gezien die je in het carter schroeft voor elek naar cp’s. Kan hem alleen niet meer vinden.
    Maar is dit zowiezo mogelijk?
    Als dit dus niet zo is wilde ik graag ipv een evo een Speedengine met een simo 16->21mm zij-inlaat aanschaffen.
    Mijn setup wordt dan:

    Polini speed elek
    Simo zij-inlaat met 19mm carb.
    Polini 46mm
    Simonini Calibrata (denk ik.. moet nog uitvinden of dit de beste trek uitlaat is)

    Gaat dit dan net zo goed lopen als een evo? Of zelfs beter?
    En moet je het frame van je ciao aanpassen voor de zij-inlaat?

    Gr. Daan

    #186129

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Je hebt idd alleen een plaat die van Electronisch – > naar contactpunten gaat.

    Ik ben van mening dat je toch wel wat lekkerder zal rijden met een zij inlaat dan een evo blokje,
    natuurlijk is een evo blokje wel qua poorterij op de 80polini gefreest.

    als je een 80polini gebruikt met zij inlaat is bijv 16, 17 of 19mm carburateur wel genoeg.

    Ik denk niet dat een calibrata daar de beste uitlaat voor is, als je echt voor de lekkere beukpower gaat moet je bijv een Top one, Sp kan (vooral wat harder), simonini racing

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #186130

    .-{2F4OV}-.

    Met zij-inlaat met 19mm carb en calibrata vliegt je brommer!:thumb

    #186131

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    ja die simo zijinlaat+speedengine is wel een aanradertje…

    geloof me maar, heb het zelf ook:D

    #186132

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Stuur je carter liever naar barry om te kotteren ipv. een speedengine waar je verder niks aan hebt behalve dat er een 46mm in past, inlaat sluit je toch af, daar betaal je dan 100 euro voor?

    Ik zou voor de 16-21mm zij inlaat gaan. Meer waar voor je geld dan een evo blok.

    Maar een evo kan ook zeer goed lopen.

    #186133

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    voordeel van een speedengine, tenopzichte van een staandaard carter is dat de originele inlaat heel makkelijk te sluiten is.

    #186134

    Daan777
    Topic starter
    Berichten: 2365

    Dat kan ik me wel voorstellen jah:P
    Je kunt er gewoon een stalen plaatje tegenaan schroeven in plaats van de inlaat die erop zit.

    #186361

    kristofc88
    Bijdrager
    Berichten: 7

    ik had op mijn evo blokje een ontsteking waarvan de spoel gewoon in een cp_blokje past.aan die spoel moet een of ander blokje met 2 of 3 kabeltjes aan en dan naar een gewone bobine voor een cp-ontsteking.Ik geloof dat dat blokje een black box genoemd word maar ben ik niet zeker van.Nog een voordeel was dat je echt een superlicht vliegwiel nodig hebt
    :rules:rules:rules:rules

    #186364

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    kristofc88 :
    ik had op mijn evo blokje een ontsteking waarvan de spoel gewoon in een cp_blokje past.aan die spoel moet een of ander blokje met 2 of 3 kabeltjes aan en dan naar een gewone bobine voor een cp-ontsteking.Ik geloof dat dat blokje een black box genoemd word maar ben ik niet zeker van.Nog een voordeel was dat je echt een superlicht vliegwiel nodig hebt
    :rules:rules:rules:rules

    volgens mij de ontsteking van een kinetic8) correct me if i’m wrong
    groeten nick

    #186368

    kristofc88
    Bijdrager
    Berichten: 7

    WTF is een kinetic 😕 er staat totaal nix op dat blokje en op de spoel ook niet :no ik weet wel dat je met blokje wel moet uitkijken dat niet een van de kabeltjes aan de binnekant van het vliegwiel schuurt want zo’n blokje kan absoluut niet tegen kortsluiting :no :((

    #186411

    Alan
    Bijdrager
    Berichten: 40

    kinetic is een model van berini die dezelfde motor heeft als een vespa (ciao, si, citta enz.). en op dat blok zit een elektronische ontsteking die gewoon op een cp blok past makkelijk als je niet zo een knutselaar bent alleen zie je ze niet zoveel meer de berini dan. en geen enkel elektronisch apparaat houdt/kan van kortsluiting kristoff :thumb.

    #186432

    kristofc88
    Bijdrager
    Berichten: 7

    het is Kristof met een “f” :relax Ja ok dat klopt maar het was wel heel snel game over met dat blokje :boos motor draaide heel laag stationair dus het is niet zo dat het vliegwiel nog een stuk of 20 keer ronddraaide voor de motor stil stond. Volgende keer gewoon beter oplette voor ik het vliegwiel monteer :!…

    #186436

    kay22
    Bijdrager
    Berichten: 11

    heey dit klinkt allemaal vrij aardi.. en ik wil dit zelf ook als ik mijn eigen brommer heb maar een vraag van mij,, welke kruk heb je voor deze setup nodig.. want lijkt mij niet dat je op zij inlaat met std kruk kunt gaan racen..

    #186437

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    nou, op een zij-inlaat kan je het beste een mazzuchelli of malossi krukas nemen. zijn bestelbaar op JMPB, malossi weet ik niet maar die hebben ze wel op mopshop.de. voor de malossi krukas heb je ook nog speciale spietjes nodig dus met de mazzuchelli ben je wel goedkoper uit en is een super krukas :thumb

    ik zou als ik jou was óf de mazzuchelli of de malossi krukas nemen, óf de standaart. andere “race” krukasjes zijn voor krukasgestuurde inlaat en dat heb je met zij-inlaat niet meer. en daarbij is de standaart krukas veel steviger dan die race krukasjes.

    #186438

    kay22
    Bijdrager
    Berichten: 11

    maar ik kan dus wel met de std kruk op die simo inlaat rijden??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.