Polijsten

Home Forums Techniek Framedelen Polijsten

This topic contains 15 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by kevin030 14 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #161632

    Guus
    Topic starter
    Berichten: 154

    Ik heb een oude leovince krul liggen die ik een beetje wil opknappen. Ik wil de demper gaan spuiten en de uitlaat zelf polijsten. Ik heb al hittebestandige lak gehaald.

    Heeft iemand nog tips waarmee ik goed kan polijsten? En wat ik moet doen voordat ik hem ga spuiten (het schuren bijvoorbeeld met wat voor een schuurpapier) en moet ik hem dan ook nog ontvetten?

    Hoop dat iemand er meer over kan vertellen.

    #164845

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Ja altijd ontvetten voordat je gaat spuiten.

    Om met polijsten het mooiste resultaat te krijgen moet je een polijstmachine hebben. deze heeft niet iedereen.
    Een opzetstuk voor op de boormachine is een goede vervanger. wel gebruiken icm. polijstpasta

    Eerst opschuren met fijn schuurpapier en dan met de boormachine er over heen.

    Resultaat na 1e keer polijsten:

    Hierna heb ik het nog een keer fijner gepolijst maar dat is niet perse nodig

    #164846

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Gewoon eerst met wat groffer schuurpapier alle roest eraf halen, Daarna fijner schuurpapier gebruiken en daarna nog fijner. Dan met staalwol afwerken. Dan moet je hem ontvetten met bv. Wasbenzine. Laten drogen en je kan hem in Hitte bestendige lak zetten!

    #164847

    Guus
    Topic starter
    Berichten: 154

    Ok bedankt! Waar kan ik zo’n opzetstuk voor het polijsten en polijstpasta kopen bij een speciaalzaak? En iemand misschien ook nog een indicatie van de kosten daarvan?

    #164848

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Pff geen idee meer wat ze kosten.
    Heb ze op de vorige Vehikel beurs gekocht.
    Grotere bouwmarkten zullen het ook wel hebben:)

    #164849

    sjaak trekhaak

    polijst borstel krijg je bij bijna elke doe het zelfzaak, dus bij de gamma ofzo, borstel kost iets van 5 euro ofzo, wat ik zelf goed spul vind is unipol, wat de koste hiervan zijn weet ik niet.

    #164866

    brenda
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hallo Guus,

    op de polijstwinkel.nl kun je ook veel verschillende materialen vinden die je goed in kunt zetten voor het polijsten. Je vind op deze site diverse polijstpasta en polijstschijven. Daarnaast staan er ook diverse polijstsetjes op,die je gelijk in kunt zetten, als je in het bezit bent van een boormachine.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    groet brenda

    #164867

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    haha, laat me raden, Brenda maakt onderdeel uit van polijstwinkel.nl

    Wel slim om op deze manier reclame te maken !

    #164843

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Aangezien Brenda, en de winkel allebei in Hattem gevestigd zijn..
    Begint het er wel verdacht veel op te lijken hé.
    Zal haast wel een beginner moeten zijn, lijkt mij toch hopeloos werk het hele web afspeuren naar mensen die polijstspul zoeken :con

    #164868

    Guus
    Topic starter
    Berichten: 154

    Lijkt me inderdaad reclame aangezien ze ook pas 1 post heeft en zo als AA-T zei in Hattem woont, maar ik zag dit op site staan:

    Kinket is al bijna 20 jaar importeur, leverancier in kwalitatief hoogstaande Schuur – Slijp & Polijstmaterialen. Bovendien voert zij hiervoor een totaal programma aan de benodigde machines en stofafzuigsystemen. Immers, oppervlaktebewerking is de laatste fase van bewerking van vele producten. Deze producten kunnen bestaan uit bijv. roestvaststaal, messing, aluminium, koper, goud, zilver, hout, kunststof, steen en glas. Een perfect afgewerkt product spreekt voor kwaliteit.

    Lijken toch geen beginners te zijn.

    #164869

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Maak gelijk nog wat meer reclame zou ik zeggen 😉

    #164870

    Peter.S
    Bijdrager
    Berichten: 176

    dit is grappig :haha
    al is’t wel een beetje offtopic :haha

    #165139

    Guus
    Topic starter
    Berichten: 154

    Haha ja ik zit in het complot net of iemand dat hele verhaal leest gaat alleen ff om de eerste zin. Ik heb nu een opzetstuk stuk gekocht om te polijsten en m’n pa heeft een polijstmachine onder het stof vandaag kunnen toveren. Overigens niet bij de polijstwinkel:D. Hierbij heb ik ook groene polijstpasta(zo’n blokje) gekocht wat me aangeraden werd door de onbekwame verkoper.

    Ik heb het polijsten van middag geprobeerd en het wilde niet echt lukken de polijst pasta blijft eigenlijk gewoon zitten en het gaat niet glimmen of zo. Iemand nog verdere tips? Het spuiten is trouwens wel mooi gelukt bedankt voor de hulp!

    #165142

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Waar blijft de pasta op zitten?
    Je moet het op je polijstschijf doen, niet je onderdeel he:P.

    Machine aanzetten, en je blokje pasta even tegen je schijf houden.

    Maak er wat moois van

    #165143

    Guus
    Topic starter
    Berichten: 154

    aha daar zit het probleem dus=)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.