ploffend geluid uit vliegwiel

Home Forums Techniek Motorisch ploffend geluid uit vliegwiel

This topic contains 17 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #808662

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    in eens heb ik een raar ploffend geluid contstant uit mijn vliegwiel net dat uitlaat lekt zn geluid heb laatst mijn keering net vervangen is die er dan uitgeblazen hij loopt nog wel steeds maar niet echt 100% stationair maar heeft die ook niet echt gedaan wie weet wat dat kan zijn?

    #808663

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Sleept r niet iets aan? Achter of rond t vliegwiel.
    Draai het eens rond met de hand.

    Of zit je uitlaat niet goed op de cilinder?
    Dat ie daar wat lekt, zit dicht bij t vliegwiel.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808664

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30
    • zal eens kijkn maar geluid kwam in eens pakte hem toen deed die dat in eens daarvoor nooit vliegwiel slijt nergens aan dus hoop niet keering eruit geblazen maar lijkt me sterk want hij loopt wel
    #808665

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Brommer kan best lopen met een scheve keerring hoor.
    Ik denk wel dat je het daar moet zoeken.

    #808666

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    nou hij deed het eerst wel alleen trekt niet goed dus ik wou hem even met boormachine starten maar wou niet zodat ik valse lucht check kon doen alleen toen ik hem dus weer aanliep had ik dat geluid net dat uitlaat lek is maar die lekt niet en komt uit vliegwiel

    #808668

    Joeri999
    Bijdrager
    Berichten: 135

    (Soms is het best handig om punten en komma’s te gebruiken. Ze hebben die dingen niet voor niets uitgevonden.)

    #808671

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    nou hij deed het eerst wel alleen trekt niet goed dus ik wou hem even met boormachine starten maar wou niet zodat ik valse lucht check kon doen alleen toen ik hem dus weer aanliep had ik dat geluid net dat uitlaat lek is maar die lekt niet en komt uit vliegwiel


    Dus de uitlaat lekt uit het vliegwiel door valse lucht vanwege het starten met de boormachine…………………..? Van deze woordenbrij kan ik geen kaas maken.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years geleden door mean-machine.
    #808672

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    uitlaat is sws beetje lek moet ik nog oplossen maar dat geluid komt ook uit mijn vliegwiel maar de moer van koppeling zat los en kreeg koppeling er niet af dus weer vast gedraaid ga vanavond weer kijken

    #808674

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    8-O

    #808675

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    dus dacht mischien keering eruit geblazen maar heb ik nog niet naar gekeken hij loopt wel

    #808724

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    vandaag weer geprobeerd wil nu niet meer lopen dus denk keering er weer uit lijmen jullie die ook met loctite of met iets anders?

    mijn contact punten willen ook niet nauwer als 0.55 kan dat liggen omdat het mischien imitatie contactpunten zijn?

    mvgr kevin

    #808726

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Keerring hoef je niet te lijmen, die zitten vast zat.
    Maar t kan wel.
    Spietje nog heel?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808727

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    ga ik morgen kijken

    maar hoe kan het dat mijn contactpunten niet nauwer kunnen als 0.55 mischien omdat imitatie is? en hoe kan ik dit oplossen

    #808733

    kevin770
    Topic starter
    Berichten: 30

    hij doet het weer contactpunten wat bewerkt kon hem nu goed afstellen alleen hij trekt nog niet goed dit is de kleur van mijn bougie 20210331_094813

    #808739

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Die kleur is wel goed hoor.
    Echter de juiste kleur komt pas op de bougie na een lang stuk vol gas.
    Zeg 2km. Daarna direct de bougie bekijken.  Zorg dan dat je geen halfgas of gas los acties hebt tussendoor.
    Ligt er een te kleine poelie achteraan? Dat denk ik, ook uit je eerdere filmpje. Komt niet van zn plek.
    Toen ook al gezegd, geen antwoord.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.