Ploffen uit mn luchtfilter

Home Forums Algemeen Oude topics Ploffen uit mn luchtfilter

This topic contains 19 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by iaccaloco 18 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #123701

    Sjittie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Als ik mn Ciao wil starten ploft ie uit mn luchtfilter (Polini powerfilter), hij start nu dus niet.
    Wat kan het probleem zijn?
    bvd Arno

    #130978

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    contactpunten misschien even opnieuw afstellen (0.45)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #130979

    Sjittie
    Topic starter
    Berichten: 12

    ik heb geen contactpuntontsteking.
    mn vader dacht ook dat ie te vroeg of te laat vonkte, maar hoe moet je dat afstellen dan?

    #130980

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    dat krijg ik als ik mn start kabel continu intrek en gas geef… wel slecht voor de ciao..maar wel leuk.. dus misschien zit dat start dingetje vast?

    #130982

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Glenn :
    dat krijg ik als ik mn start kabel continu intrek en gas geef… wel slecht voor de ciao..maar wel leuk.. dus misschien zit dat start dingetje vast?

    Neuh, is niet zo slecht… Je verliest alleen vermogen, maar voor je blok kan het weinig kwaad.

    #130983

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    @Sjittie: Geef eens wat meer info: Deed ie het eerst wel goed? Heb je m net? Heb je recent iets veranderd? Zo als je het nu zegt is het een beetje gokwerk…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #130984

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Punten staan vlgns mij zéér beroerd afgesteld!

    Rijdt ie miss. z11s achteruit?:)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #130985

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Frenkie :

    Glenn :
    dat krijg ik als ik mn start kabel continu intrek en gas geef… wel slecht voor de ciao..maar wel leuk.. dus misschien zit dat start dingetje vast?

    Neuh, is niet zo slecht… Je verliest alleen vermogen, maar voor je blok kan het weinig kwaad.

    Mn luchtfilter is er kapot van geklapt 😉

    #130989

    GeFret
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Doe je goed dan:P

    #130990

    Sjittie
    Topic starter
    Berichten: 12

    hij deet het eerst wel, maar had mn blok eronderuit gehaald omdat het deel waar je koppeling op je krukas zit, was uitgesleten, dat heefty mn vader gelast is is nu goed.
    En ik heb mn inlaat van mn carter uitgevijlt, omdat het een snorfiets carter is.

    toen weer in elkaar gezet een doet het nu niet, het zou best kunnen dat mn onsteking niet goed staat, een vriend van me zei dat dat vet simpel is af te stellen dus dat mag hij doen 😛

    als dat het niet is weet ik het ook niet meer 🙁

    #130992

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Sjittie :

    En ik heb mn inlaat van mn carter uitgevijlt, omdat het een snorfiets carter is.

    je vertelt het probleem zelf al 😛

    ze hebben teveel of het verkeerde weg gevijlt..

    #130994

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Dat zit er dan dik in.. Heb je de inlaat alleen hoger gemaakt of ook breder?? Maar kan evengoed aan de c.p. of condensator liggen.. lekke carterpakking of oliekeerring zou ook nog kunnen, of keerring verkeerd om gemonteerd.. bougie kapot.. zelfs afstelling v.d. carb. zou nog kunnen.

    Geef je setup nou even volledig en wat je allemaal al geprobeerd hebt…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #130998

    Sjittie
    Topic starter
    Berichten: 12

    doordat ik mn inlaat van mn carter heb uitgevijlt zou ie kunnen ploffen? lijkt me heeel erg sterk.

    ik haal zo mn blok er ff onder vandaan en dan gaat mn pa mn onsteking goed zeten.
    als ie het dan nog niet doet dan zal ik hem ook wel ff met een hamer bewerken net als mn scooter

    #130999

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Vriend van mij had door iemand ook iets weg laten vijlen.. hij wou niet starten.. achterband van citta tegen draaiende scooter wiel gehouden..vinger voor dat aansluiting van de carb.. ding zoog niet alleen.. maar baasde ook.. dat kan bij jou ook het geval zijn.. nu blaastie de mengel terug in de carb en laat het zo ontploffen.

    #131000

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    pcies, als je te breed geveilt hebt, dan heb je dus zegmaar een spleet naast je krukaswang, de krukas zuigt mengsel aan en op het moment dat de zuiger naar benden gaat drukt ie het mengsel via die spleet het carter uit, recht je luchtfilter in!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.