Oude Ciao start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Oude Ciao start niet

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 18 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #166376

    DusT
    Topic starter
    Berichten: 3

    laatst een ciao op de kop getikt, van +- 25 jaar oud. was gratis dus dat was een voordeel. maar helaas, het nadeel, je raadt het al… hij start niet!
    Bij het aanlopen wel het borrelend start geluid, maar daarna helemaal niets..

    Waar moet ik naar gaan kijken?

    als eerste de bougie? lijkt me nogal oud :blush
    als deze blijkt te werken.. waar moet ik dan naar gaan kijken?

    alvast bedankt!

    #169736

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    carburateur even eraf halen en schoonmaken, met benzine of diesel ofzo. sproeier even schoonmaken.
    bougie vervangen.
    misschien doet hij t dan wel.
    en probeer niet teveel met die benzine te rijden als die er al lang in zit (oude benzine is slecht)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #169737

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Idd. zoals Flick ook al aangeeft, absolúút nieuwe benzine eringooien!(niet helemaal vol, maar daar kom ik zo op terug)

    En daarna ff je bougietje eruitdraaien, en kijken of hij vonken wil.

    Is dat het geval, dan is er(in eerste instantie) nog nix an de hand…..

    Maar, ik weet bijna zeker dat de benzine in je carburateur hélemaal “verrubberd” is…

    Daar wordt mee bedoeld dat de benzine zó oudgeworden is dat er niet meer mee te rijden valt, en hij soms z11s niet eens meer vloeibaar is!

    Haal ‘m er ff af, en kijk ff goed alles na, dus haal alles, maar dan ook alles van je carb. af en maak alles GOED! schoon, bijvoorbeeld met een kwassie, een bakkie en een fles thinner *HIGH!* dus niet al te erg inademen(of je moet ’t lekker vinden……:P)

    Ik ga er niet vanuit dat je een luchtcompressor tot je beschikking hebt, dus gebruik mijn ouwe truuk, deed ’t ook altijd zo voor ik een compressor kocht:

    Neem een fietspomp, en blaas, (nadat je met thinner alles schoongemaakt hebt) àlle gaten, kanaaltjes en wat dan ook GOED! EN DESNOODS LANG! door met de fietspomp…
    Dus de sproeier(als ie erg verstopt zit, probeer hem dan voorzichtig door te prikken met een los draadje van een ouwe rem- of gaskabel, werkt perfect!) en het kanaaltje waar de “banjo” van je carb. opkomt…..
    (dit is het dingetje waar je benz. slang opkomt, met het filtertje erin)

    Gedaan?
    Frisse peut in de tank?

    Móóii!! 🙂

    Controleer ff of de benzinekraan wel op allebei de standen benzine doorlaat!
    Ja? Perfect…!

    Nee?
    🙁
    Ok, leg ‘m dan op z’n linkerzijkant(vandaar dus niet de hele tank volgooien;)) zodat er geen sappie uit kan lopen, en schroef met steeksleutel 14 je benzinekraantje uit de tank…

    De kraan zélf kun je met sleutel(dacht ik) 15 of 16 ook uitelkaarhalen, maar pas op, want er zit een veertje in, en er kan dus iets wegspringen!

    Blaas/prik de kraan dan ook door met thinner en je “handcompressor” en schroef het zooitje weer inelkaar!
    Let op met het inschroeven van de kraan in de tank, op de kraan zelf zit “linkse schroefdraad”!!!

    Hou de moer “onderaan” de kraan, en schroef hem dan(met de kunststoffen pakkingring er uiteraard tussen) weer in je tank…

    Als je vonk nu goed is, hoor je als ’t goode is zéér snel het typische, bijna LIEVE! zachte gesnor van een antieke Vespa Ciao……..:P

    Lukt het niet mag je me gerust mailen…..:
    iaccaloco@NOSPAM.gmail.com
    (ff NOSPAM weghalen!)

    Succes,
    J@pie…..! http://www.vespafreak.nl

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #169739

    DusT
    Topic starter
    Berichten: 3

    Ok hardstikke bedankt voor jullie advies.. als ik klaar ben met mijn o zo fijne proefwerk week:cry gaak meteen weer aan de slag=)

    laat het wel weten als het lukt..:yes of niet:no

    complimenten trouwes voor de site:blush is lekker handig en overzichtelijk!

    greetz,

    *DusT

    #169740

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    bedankt, als je nog problemen hebt moet je het maar vragen/zeggen

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.