Nick's Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Nick's Bravo

This topic contains 2 reacties, has 1 deelnemer, and was last updated by Nick Jacobs 2 hours, 59 minutes geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Nick Jacobs
    Topic starter

Heyhey iedereen,

Vorig jaar heb ik een Ciao gekocht, waar ik ondertussen toch al een half jaartje mee aan het rondcrossen ben. Onlangs heb ik een toer gedaan in de Belgische ardennen van ongeveer 450-500km, verspreid over drie dagen met elke dag ongeveer 3000 hoogtemeters. Hiervoor heb ik uiteraard de Ciao genomen en die heeft het uitgehouden zoals een beest. Het is een 43mm Polini met uitgevijlde inlaat, 12mm carb, Gianelli citypower en uiteraard een vario (met trekstart) om toch maar bergop te geraken.
    tdnuzgtbbsn61
    (Oude foto zonder vario)

Ik wil deze toer volgend jaar zeker terug doen, maar deze keer wel met iets anders. Miraculeus zijn de wegen in Wallonië nog slechter dan bij ons in Vlaanderen, waardoor een iets betere vering niet slecht zou zijn.

213419473_178328894353068_5055499101832206992_n

Na een tijdje zoeken heb ik vandaag een Bravo op de kop weten te tikken op een kleine 20 minuten van mijn huis. Hij is serieus afgeleefd maar deze jongen komt met een elektronisch kickblok en een vario 😎
    Hij is over de hele lijn niet meer zo heel fris dus ik denk dat ik er eens iets wild mee ga doen. Het jeukt al wel een tijdje om eens een “custom” brommer te proberen bouwen en ik denk dat dit dat project gaat worden. Ik ben er nog niet helemaal uit welke richting ik uit wil dus ideeën zijn altijd welkom.
    De vario en het kickblok (min de elektronische ontsteking) gaan waarschijnlijk de verkoop in. Ik heb al een variosetje en heb geen tweede nodig. Het kickblok is wel mooi, maar met het geld dat ik hiervan krijg zou ik graag een speed engine gaan kopen om dit dan te gaan combineren met m’n 43 Polini. Ik denk om voor het elektronisch carter te gaan en dan de elektrische ontsteking (+vliegwiel) van het kickblok hierop over te bouwen. De grootste reden hiervoor is dat ze hier in Belgie nogal pittige boetes durven uitschrijven voor brommertjes die te snel rijden en met de elektronische ontsteking kan ik hem vrij eenvoudig begrenzen indien nodig.

Meer fotos volgen nog

Nick Jacobs
    Topic starter

7A8D0422-441E-43A6-A171-B9D8A74849B926FB4B7A-E345-42D7-A156-0B2B3E58F5F1

Hier zijn nog een aantal fotos. Ik heb de kappen er vanmiddag afgehaald om alles eens beter te bekijken. De ketting van het kickblok heeft betere tijden gekend maar verder zit alles er (vuil maar) ok uit.

Eerste probleem dat ik ben tegengekomen is dat de benzinekraan verstopt zat. Verder heb ik nog niet veel tijd gehad, het volgende is de kraan eens uiteen halen en de carb proper maken. De compressie is goed dus met een beetje geluk start ie dan.

Nick Jacobs
    Topic starter

Zo, de vario is verkocht en de Speedengine besteld. Het enige probleem dat ik heb is dat ik enkel een snorkrukas heb en dat ik niet van plan ben om 100€ uit te geven aan een racekrukas. Voorlopig ben ik van plan om mijn snorkruk te bewerken zodat de inlaat wat later sluit. Ik lees echter overal dat een snorkruk het niet goed doet in een SE met de vroege inlaat opening dus ik hoop dat het meevalt.

Tenzij dat iemand nog een bromkruk heeft liggen waar ie afstand van wil doen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 hours, 58 minutes geleden door Nick Jacobs.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.