Monoshock monteren

Home Forums Techniek Framedelen Monoshock monteren

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Spotkip 3 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #807713

    Spotkip
    Topic starter
    Berichten: 99

    Goeiedag leden!

    Ik heb nu een monoshock gekocht, en wilde toch even wat bevestiging zoeken naar hoe het precies vastgezet wordt.

    Want ik heb het idee dat ik een beugeltje moet maken om hem aan het frame vast te maken. Maar weet nog niet helemaal hoe ik hem in de brug vast krijg.

    Is een Si brug

    Heeft iemand een idee?

    Alvast bedankt!!

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years geleden door Spotkip.
    #807718

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Bij een Si zal je eerst de 2 rubbers moeten monteren. 1 op de brug en 1 op de beugel waar ook je voetenplankjes op bevestigd zijn. De beugel schroef je van je frame af om de monoshock eerst aan te bevestigen. Je steekt de bovenkant door de net gemonteerde rubber en kan dan van de bovenkant de dikke ring, waaier en moer bevestigen. Hetzelfde geldt dan ook voor de bevestiging aan de onderkant van je brug, (in dat bakje).

    #807719

    Spotkip
    Topic starter
    Berichten: 99

    Aha, daar zal het probleem zitten!

    Heb de veer wel. Maar mis de rubbers en de ring denk ik.
    Ik weet ook niet helemaal wat je met de waaier bedoelt.

    Het plaatje zal ik morgen even bekijken of ik die dan kan vinden!

    Enig idee of die rubbers nog ergens te vinden zijn?

    Een ring vinden gaat wel lukken

    #807720

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Hier een plaatje van het net waar je de rubbers ziet zitten. Evenals de ringen wat idd gewoon ook carrosserieringen kunnen zijn. Waaierring zodat ze niet los trillen.

    vespa-SI-mono-shock-2

    De rubberen ringen los kom je zelden tegen het zijn dan ook niet gewoon ringen maar hebben een speciale vorm. 2e hands zal je ze sneller vinden.

    #807721

    Spotkip
    Topic starter
    Berichten: 99

    Ik zie het!
    Dus ik zou gewoon even moeten zoeken naar een paar mooie dikke rubberen ringen, bedankt voor je hulp!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.