Met een speedengine naar de rdw?

Home Forums Techniek Motorisch Met een speedengine naar de rdw?

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 9 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #799091

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Beste forumleden,

    Ik wil mijn Vespa ciao laten omkeuren naar geel kenteken en daarna flink opvoeren. Mijn planning was om mijn oude motorblok te reviseren maar wel meteen al de inlaat 13 mm te maken + het inlaatvlak uittevijlen en als ie terug is van de keuring een 70cc malossi erop te gooien. Zo gezegd zo gedaan, alleen start de ciao na revisie niet meer doordat ik mijn inlaat te ver heb uitgevijlt. Dit heeft dus de hele planning overhoop gegooid maar bied wel weer leuke andere opties. Om nu een nieuw Carter te kopen en alles weer te demonteren heb ik niet zo veel zin in. Dus dacht ik dan doen we het maar meteen goed en zetten we er maar gelijk een serieus blok onder. Bv een speedengine maar eigenlijk wil ik liever iets specialers. Mijn vraag aan jullie is of jullie weten of dit ook toegestaan is door de rdw? Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik aan de contructiesnelheid van 45kmph voldoe. Denk dat ik dat moet doen door tijdelijk een 50cc op de speedengine te zetten en misschien dan ook nog mijn origine snorklok erop te zetten. Wat vinden jullie ervan?

    bedankt voor jullie reactie!

    #799094

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Waarom begin je al met opvoeren, vóór de keuring? Dat lijkt me de verkeerde werkvolgorde…

    Maar goed, volgens mij is uit je andere topic gebleken dat je inlaat waarschijnlijk nog oké is en je het startprobleem ergens anders moet zoeken.

    Wil je toch met een speedengine naar de keuring, kun je inderdaad problemen verwachten. Tijdens de keuring wordt het motornummer namelijk genoteerd en dat heeft een speedengine niet.

    Als je er met je huidige blokje niet uit komt, zou ik je daar eventueel wel eens mee willen helpen.

    Oh ja, als het je plan is om “flink” op te gaan voeren, is het sowieso verstandig om een standaard blok achter de hand te houden. De kans dat je binnen de kortste keren een wok te pakken hebt is vrij groot, en dan sta je wéér bij de rdw.

    #799097

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Als je hier bij de gezocht advertenties een setje standaardcarters vraagt kan je ook weer verder.
    En er staat ook zoveel op marktplaats.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.