meeste (trekkracht) halen uit 50cc DR

Home Forums Techniek Opvoeren meeste (trekkracht) halen uit 50cc DR

This topic contains 33 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Daan777 14 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
  • #184361

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    ik ga dus mijn ciao’tje die ik heb proberen om te zette voor dagelijks vervoer ๐Ÿ™‚ moet dus gwn erg lekker trekken en niet te snel gaan (wegens politiecontroles en zo..Ik zelf zat te denken aan een 55 a 60 met lekkere optrek :lol

    wat dus al zoiezo vast staat:

    – 50cc DR (wrm 50cc –> gewoon omdat ze je dan al niet kunne pakken op cilinderinhoud he :D:con) –> uitlaatpoort binnenin oppolieren (kreeg deze raad van mijn goeie oude leraar die kennis van zaken heeft xD)
    – polini of malossi luchtfilter (heb beiden dus kan kiezen)
    – mengeling van een citypower uitlaat en een krul van een peugeot (leovinci tt).
    dit bedoel ik:

    waarom deze? omdat ik hem vet vind staan (jullie wrs niet maar het is mijn brommer) en dat hij in theorie ongeveer dezelfde prestaties gaat geven als een citypower maar dan met vetter geluid. Mocht deze niet presteren heb ik nog een tecno circuit :lol:bier
    – variomatic

    welke tips hebben jullie nog voor een lekkere optrek en een top van rond de 55 a 60 8)

    #195743

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Waar haal je die theorie over je uitlaat vandaan dan?
    Volgens mij krijg je dat enorme ding namelijk niet gevult met een 50cc.

    Als je niet te hard wil gaan zou ik die DR50 nemen met een leuk uitlaatje met trekkracht en je vario.

    #195744

    Geert (H) Ciao

    gebruik je 50 dr en zet er vario met malossi voorvario op. moet de 60 wel halen:) waarschijnlijk met ziek optrekken en bruut doortrekken:)

    #195746

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    @ kevin030: weet het niet ๐Ÿ˜• ik twijfel best maar zou het te rijden vallen?

    @ geert (h) ciao: welke uitlaat moet ik dan hierop nemen? hou toch liefst bij wat ik heb (tecno is mindr slecht dan vroeger las ik lijkt nu erg op een proma (is nog maar een paar km’s oud me tecno..Dus komt niet af met een proma want ik koop alles nieuw en die proma’s zijn niet meer wat ze geweest zijn :con kan aan mij liggen maar dit is mijn mening..

    #195747

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    tecno en technigas zit verschil tussen he..
    de technigas is replica promacc
    tecno is gewoon een lawaai uitlaat

    #195748

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    ah ok :lol gaat dit dan echt zoveel verschil geven?:lol haal nu met mijn tecno ongeveer 5km extra top en wat beter trekken dan std uitlaat..Wat niet veel is maar ja..Wil wel gwn 55 a 60 blijve rijden met vario en 50cc dr he :p moet niet teveel beboet worde

    #195749

    Geert (H) Ciao

    ja kheb nog nooit een techno circuit op me ciao gehad maar ik heb wel op een ciao gereden die er eentje had, geloof me niet echt een boost in te bekennen. En in een proma… naja als je hem hebt gevoelt wil je nooit meer anders:P

    #195750

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    geert (h) ciao ik zie dat je ongeveer 55 rijd met je setup? is dit echte km’s? En is het gwn een snor toch? En nieuwe of oude proma cc? ik weet het veel vrage maar ja :bier

    #195751

    Geert (H) Ciao

    Ik geloof het wel:) kheb het met tom tom gemeten dus moet wel goed zitten;) Ik heb een geel kenteken anders wordt het me te duur. (Ik zou bij mij in de buurt niet 60 durven rijden op een snor, polizies zijn gemeen) en kheb een oude proma, dit zeg ik alleen omdat ik hem 2de hands heb gekocht en hij had hem ook al een aantal jaar

    #195752

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    hmm dus met snor ga je een stukje trager? volgens vorige eigenaar reed hij 40 met gwn variomatic en zo..Helemaal standaard dus :con:D –> is dus snor. het klinkt misschien stom maar wat zou deze setup doen qua snelheid op een variomatic snor?:

    * 50cc DR
    * inlaat uitgevijld van snorcarters, dmp of alfaerre krukas, alle lagers en pakkingen nieuw
    * 12/10 carburateur met malossi of polini luchtfilter (heeft een 13/13 zoveel nut in theorie is hij niet veel groter maar je haalt idd gewoon het maximum uit je gevijld inlaatje –> maar dat lukt dan toch ook min of meer met die 12/10 of niet?
    * variomatic (std vespa gwn)
    * uitlaat??

    wil dus 60 max rijde wil niet teveel gezeik met de politie you know..haat die manne :p

    EDIT:

    ga ik met polini speedengine met dmp krukas of zo even hard als met een gevijld std cartertje met dmp krukas?

    #195753

    Geert (H) Ciao

    Met standaard variomatic reed ik ook iets van 45 max, met een multivar rijd je een stuk harder. Als ik jouw was zou ik standaard variomatic blijven rijden. een gewone shitty power eronder en lekker 45-50 knallen. Hard zat zonder helm:)
    Ik geloof dat bij 12/10 de 12 staat voor de diameter van de inlaat, als je deze dus uitboord naar 13 heb je nut van een 13/13.
    De 10 staat geloof ik voor de opening in de carb bij de kant van het luchtfilter. Ik zou gewooon 12/10 of 12/12 nemen en klein beetje uitveilen. Als je te ver veilt dan heb je niet genoeg carterdruk om een stationair toerental vast te houden.(correct me if im wrong)

    #195754

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ik zal zeker een 13/13 carb gebruiken icm. je gevijlde carters. Misschien lijkt het qua cijfertjes niet op veel groter, maar een 13/13 luchtdoorlaat is bijna 2x zo groot als dat van een 12/10. Dit ga je vooral merken met optrekken.

    Polini filter pakken omdat deze ietwat rustiger rijdt(Geluid).

    En ik kan persoonlijk helaas niks zinnig zeggen over die omgebouwde Leo tt. Behalve dat het waarnschijnlijk nog minder doed dan je orgineel. Van de Tecno ben ik ook geen fan wat betreft icm. poelie. Met een vario is stukker beter, maar het blijft een lawaaierige roestbak. Ik zal toch op zoek gaan naar wat anders.

    #195745

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    jup maar moet gwn lowbudget blijve :p is zo’n beetje me rat :p dagelijks crosse en vuiligheid maakt niet zo je kent dat wel..Word zoiezo een andere cilinder want de mijne is aan vervanging toe ๐Ÿ˜ฎ Zou ik niet gewoon dit setupje kunne nemen? lekker lowbudget en moet er niet veel aan doen :p:

    * DR 65cc (ja is illegaal maar kom even niet naar kijken :p)
    * ongewijzigde carters
    * 12/10
    * malossi of polini luchtfilter
    * shitty power
    * variomatic

    moet toch wel lekker optrekke en rond de 55 rijde? Of heb ik het mis..En kan je bv aan de kant van je wiel (dus niet zichtbaar) paar gaatjes boren voor iets harder geluid (eentje boren, luitstere, niet goed weer eentje en zo verder? weet klinkt dom maar ja ben nu eenmaal zo voor het hardere 2 takt geluid :D:con zolang het niet asso is en dagelijks te verdragen valt is het goed..

    #195755

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Vreemd… en te hard gaan vind je niet illegaal ??????? :pest

    De tijd dat ze met een schuifmaat je cilinder op gaan meten is geweest. Persoonlijk zou ik een 43DR evo doen met een iets geveild inlaatje, spoelers aangepast en een citypower. Dit moet een mooie 60-65 gaan en met pully 80 heb je trekkracht genoeg.

    #195756

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    hansieb :
    Vreemd… en te hard gaan vind je niet illegaal ??????? :pest

    De tijd dat ze met een schuifmaat je cilinder op gaan meten is geweest. Persoonlijk zou ik een 43DR evo doen met een iets geveild inlaatje, spoelers aangepast en een citypower. Dit moet een mooie 60-65 gaan en met pully 80 heb je trekkracht genoeg.

    als ze je met 60-65 aan zien komen vรณรณr een flink ongeluk, reken maar dat de technische dienst je cilinder gaat bekijken ;).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.