malossi multivar probleem

Home Forums Techniek Vario malossi multivar probleem

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by KennyVespa 15 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #212199

    NvdV89
    Topic starter
    Berichten: 8

    ik heb gister een malossi multivar op mn ciao gezet alleen nu is het probleem dat hij tegen mijn frame aan schuurt. Bij de vario zat wel een afstandsring, die heb ik er gewoon tussengedaan maar moet ik ook de afstandsring die je voor je koppeling gebruikt er ook tussen doen? Alvast bedankt!!

    #213070

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    er moet zowieso een afstandsring tussen je laatste schijf(die bij de krukas)en je vliegwiel.
    Heb geen idee of malossi die afstandsringen mee leverd maar je kan altijd 2 afstandsringen die je voor je koppeling ook gebruikt ertussen doen.

    #213071

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    Nee voor je koppeling absoluut niet

    je hebt 2 bij de vario gekregen
    1 voor tussen je schijven te plaatsen
    dat is om niet te hard te gaan begrensing dus

    die andere moet achter de multivar tussen vliegwiel halfpoelie in

    *De dikke dus*

    #213072

    NvdV89
    Topic starter
    Berichten: 8

    oke dus die ring van plastic die tussen de schijven zit kan ik gewoon weglaten? en hoe kan ik er dan voor zorgen dat de vario niet tegen mn frame schuurt? het frame een beetje naar achter slaan ofzo? iemand die hier ook problemen mee heeft gehad?? het schuurt maar heel licht want ik kan de vario gwoon met de hand draaien en dan hoor ik hem schuren

    #213073

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    Wat ik bedoelde te zeggen is frits, dat als je niet zo’n afstandsring hebt je 2 standaard afstandsringen kan gebruiken. niet bij elke vario wordt zo’n ring meegeleverd.
    En bij een Citta zit zon L vormig blokje waar je schijf tegenaan loopt, kan je zo wegslijpen met een slijptol.

    #213074

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik heb ook altijd last van vario in het frame schuren, bij mij komt dat door me laag coating.
    Gewoon even een dun ringetje van bijv een achternaaf ertussen doen (die zijn 1mm ofzo)

    is toch niet zo moeilijk zelf te bedenken of ?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #213075

    NvdV89
    Topic starter
    Berichten: 8

    nee klopt was ook niet moelijk om zelf te bedenken!:P Maar ik wilde eigenlijk alleen even weten of dat gewoon kon! Als ik nou een ring gebruik waarvan de binnenmaat iets groter is als mn krukas? kan dit gewoon? of bijvoorbeeld de ring van plastic?

    #213080

    .-{2F4OV}-.

    Dat moet kunnen ja;) Kzou geen ring van plastic nemen, maar t kan wel…

    #213081

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    je draait hem best hard aan, weetniet of een plastic ringetje dat houd.

    #213086

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    gewoon ring ertussen, ik heb dit ook ;), gewoon zoon m10 ring ertussen en klaar 😉

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.