Malossi mp one voor Herlings replica

Home Forums Mijn brommers Mijn collectie Malossi mp one voor Herlings replica

Dit onderwerp bevat 60 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 2 dagen, 15 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
  • Gebruiker
  • #781278

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Ja dat van die O-ring snap ik eigenlijk ook niet.
    Maar misschien dat ik er die zelf nog wel in draai.

    #781396

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Vandaag weer aan het hobbyen geweest.
    Om straks toch zo min mogelijk slip te hebben wil ik een ketting aandrijving gaan maken.
    vandaag al wat gedraaid.

    20181208_123936_resized20181208_123926_resized20181208_123942_resized20181208_123947_resized20181208_18382220181208_15111620181208_18383120181208_183842

    Nu nog iets gaan verzinnen om het tandwiel te borgen.
    Mijn idee was om vier pasboutjes in de koppeling te maken, en in het tandwiel corresponderende gaatjes.
    En hem op zijn plek te houden met een borgring waarvan ik de gleuf nog moet draaien in de koppeling.

    #781397

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Ik geef mezelf trouwens voor kerst toch maar de nieuwe Malossi deps 🙂  😀 :mrgreen:
    Met daarbij de nieuwe malossi too bad 27mm uitlaat.
    Spul is besteld in italie en komt als het mee zit volgende week binnen.
    Ben benieuwd.

    malossi too badmalossi deps

    #781399

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3489

    Ziet er weer goed doordacht en uitgewerkt uit! Mooi werk..

    #781400

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 853

    Eindelijk iemand die het aandurft om een kettingoverbrenging te maken 😉
    Ik ben benieuwd naar het resultaat  🙂

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #781401

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2084

    Zo he, gaaf die koppeling. Dat zijn de leukere projecten. :thumb
    Komen er ook originele Malossi koppelingsschoentjes in?
    Ik heb eventueel een koppeling van staal mocht je het gietijzer te zwak vinden.

    Malossi deps 😀 😛  😯
    Jij bent dan de eerste die met een full Malossi blok rijd. 😎 😎 😎 Wordt de blits factor dan niet veel te hoog?

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #781402

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    @zevenenergie
    Die malossi koppelingsschoentjes, zit daar veel verschil in met origineel?
    Zijn die stalen koppelingen ook gewoon te koop ergens? of heb je die zelf gemaakt?
    En hij wordt idd wel heel blits zo haha.

    @lightlord
    Is dit nog niet eerder gemaakt dan door iemand?

    #781403

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2084

    Die schoentjes verschillen niet veel, er zitten 2 gaatje in geboord. Op de originele zie je twee cirkeltjes daar zou je ze zelf in kunnen boren.
    Ik heb die stalen van wlik1985 gekocht ik weet niet of ze nog nieuw verkrijgbaar zijn,  maar ik zocht net in mijn bak met koppelingen en ik zie dat ik er een stukje uit geveild heb. Want ik ging hem in korten.IMG_0485
    😥

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #781404

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 853

    @ktmgek niet dat ik weet ik ken alleen de tandoverbrenging van moparts waar je ook niets meer over hoort.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #781411

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9810

    Ik wist wel dat er spoedig weer een leuk creatief iets gemaakt zou worden:thumb
    En ook al is ketting qua schoon werken niet beter dan een snaar. Tof om is wel, gewoon omdat het anders is:thumb
    Mijn ervaring met de koppeling schoentjes van Malossi en origineel geboorde, is dat de Malossi wel beduidend langer meegaat dan origineel geboorde.

    #781426

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Ik heb nog een nieuwe set koppelingsegmenten liggen van DR.
    Iemand daar ervaring mee?

    Of ooit iemand geprobeerd met een koppeling van een minibike?
    image (1)image

    #781446

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2084

    Hmm  🙂 met verstelbare veren, niet verkeert.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #781450

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2177

    download Jij bent met hele mooie spulletjes bezig, mooi om te zien!

    #781681

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Vandaag weer wat verder gekomen met de koppeling met tandwiel.
    Ik heb de borgpennen nu in de koppelingen zitten en heb de gaten in de tandwielen gefreesd.
    In de eerste heb ik vier pennen zitten, maar later bedacht ik mezelf dat er 2 ook wel genoeg zullen zijn.20181215_115833_resized20181215_115829_resized20181215_115841_resized20181215_115855_resized20181215_124326_resized20181215_124330_resized20181215_132005_resized20181215_132012_resized20181215_162739_resized20181215_162746_resized20181215_161441_resized20181215_161433_resized20181215_161453_resized

    #781682

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 363

    Nu heb ik er dus 1 met 16T, 17T en 18T.
    kan ik een beetje uitvogelen wat straks het beste is.
    Voor achter heb ik 24T, 25T en 27 Tands.
    Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat 2 van de koppelingen gietijzer zijn, en 1 is er van gietstaal.
    Die van gietstaal was geen originele piaggio.
    Het project loopt overigens wel wat vertraging op aangezien de cilinder pas in januari geleverd kan worden.
    Ik had bericht gehad van de Italiaanse verkoper op e-bay.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 16 uur geleden door ktmgek.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.