Malossi E9

Home Forums Mening & ervaring Luchtfilters Malossi E9

This topic contains 89 reacties, has 70 deelnemers, and was last updated by Martijnvanheerde 11 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)
  • Gebruiker
  • #152309

    sieger
    Bijdrager
    Berichten: 763

    malossi kan ook wel ik rij al een hele tijd op een malossi filter nooit problemen..
    maar ik weet dat ze bij de meeste brommers wel problemen geven dus ik raad je aan om een polini te kopen

    #152310

    Superbravo
    Bijdrager
    Berichten: 61

    sieger :
    malossi kan ook wel ik rij al een hele tijd op een malossi filter nooit problemen..
    maar ik weet dat ze bij de meeste brommers wel problemen geven dus ik raad je aan om een polini te kopen

    #152311

    Superbravo
    Bijdrager
    Berichten: 61

    Mijn set-up straks is:
    Superbravo met vario/kickstart uiteraard.
    43mm Autisa, 12/10 carb 54 sproeier (42 orig) en Proma CC,
    is een powerfilter noodzakelijk dan?
    In mijn originele filter zater 2 witte dopjes en die heb ik er vast uitgehaald.
    Ook zaten er 2 zeefjes, nu nog 1 maar ik denk dat ik er die ene weer bij doe.
    Maar goed, een Powerfilter echt nodig bij deze set-up?

    Dank u

    #152312

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Geen vragen stellen hier, alleen ervaringen delen.. Maar noodzakelijk is het niet, denk wel dat het wat beter voor je setup is. Meer smering komt er binnen enzo.. Maakt ook stuk meer herrie dan std ding. (;

    #152313

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Top filtertje, heb er niets opaan te merken, hij geeft ook een lkkr geluidje 😛

    #152314

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    heb er ook 1, trekt voor geen meter tenzij ik het rode filter halveer door de lengte en dan icm 1 of 2 standaard gaasjes voor de tjap 8)

    #152315

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    of je verandert je sproeiermaat;)

    #152316

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    iets viel me op..
    Malossi filtertje word door veel mensen afgekraakt doordat ze “Zelf” het probleem hebben veroorzaakt.
    als je je filtertje goed vast zet.. het gaasje van de originele filter effe overzet.. en de luchtfilter regelmatig schoonmaakt zou er geen problemen moeten zijn,, ik zelf rij al vanaf het begin toen mijn brommer nog origineel was met aan malo filtertje.. het geluid word wat krachtiger en de luchtoevoer beter.
    en ik heb eens een keer 1.5 uur door de regen gereden.. geen problemen gehad dat het filtertje te “nat” werd.. kortom: als je alles doet zoals het moet zou er geen probleem moeten zijn..

    (a)

    #152317

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    diac heeft gelijk. het eerste wat ik heb gedaan toen ik mijn ciao kreeg was malossi filtertje gehaald voor een tientje. deze goed vastgezet en natuurlijk orgineel gaasje mee overgezet. ik vind het best mooi geluid maar nu met mun leo cc hoor ik dat tog niet meer. en het maakt zeker uit aan trekken aangezien je meer lucht bij je mengel krijgt dan eerst krijg je ook wat meer vermogen. en het openspringen is mij nog nooit gebeurd alleen als je tijdens het rijden met je decompressie zit te kloten dan spingtie open maar dat merk ik direct want dan loopt de brommer nog maar 30 35. trouwens handig bij de rollerbank 😛 😉 en met standaard cillinder nog geen problemen mee gehad. schuim van de filter is bij trouwens ook groot genoeg. je moet hem alleen regelmatig schoonmaken ik doe dat elke 2 a 3 weken aangezien ik een 125km per week rij

    #152318

    enterthelohman
    Bijdrager
    Berichten: 101

    goeie filter zeker in combinatie met snelle cilinder. mooi geluidje.
    maar je kan natuurlijk ook gewoon een paar gaatjes in je originele filter maken.

    #152319

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    diac :
    iets viel me op..
    Malossi filtertje word door veel mensen afgekraakt doordat ze “Zelf” het probleem hebben veroorzaakt.
    als je je filtertje goed vast zet.. het gaasje van de originele filter effe overzet.. en de luchtfilter regelmatig schoonmaakt zou er geen problemen moeten zijn,, ik zelf rij al vanaf het begin toen mijn brommer nog origineel was met aan malo filtertje.. het geluid word wat krachtiger en de luchtoevoer beter.
    en ik heb eens een keer 1.5 uur door de regen gereden.. geen problemen gehad dat het filtertje te “nat” werd.. kortom: als je alles doet zoals het moet zou er geen probleem moeten zijn..

    (a)

    onzin, ik kreeg mijn brommer niet goed er mee aant het lopen, met 62 sproeier verzoop die nog met de set up hiernaast

    heb ik er extra een gleuf in gemaakt voor meer lucht liep die iets beter, maar nog niet goed met 66 sproeier

    heb ik een opengeknipte polini filter met 1 gaasje en de polini spons erin en rij ik met 70 sproeier heftig goed

    het ligt gewoon aan de set up op std blok met 42 alu liep die ram goed, en op me dr evo ook, maar met deze set up niet

    dus vind het een beetje domme onzin wat je uitkraamt diac

    #152206

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Polini filter
    -laat (standaard) minder lucht door.
    -zitten inderdaad maar 3 buisjes boven op.
    -heeft wel meer volume dan de standaard luchtfilter (is dus ‘dikker’)
    -In de handleiding die je krijgt bij je SpeedEngine carters staat ook aangegeven de Polini filter op een aantal plaatsen te doorboren, om op deze manier meer lucht door te laten. Doe je dit niet, zal je niet veel betere prestaties krijgen dan van het orginele luchtfilter.

    Malossi filter
    – is standaard ‘open’
    -hoef je dus niet meer aan te passen.
    -laat dus meer lucht door, vangt hierdoor wel veel zand en rotzooi van de straat, het beste is deze filter voor gebruik ff in te spuiten met iets van filter olie, hierdoor blijft het vuil plakken. (twin air filter olie oid)

    -Je kunt het vuil een beetje uit je filter houden door een pantykousje er over heen te binden. Ziet er minder stoer uit, maar helpt wel iets.

    Tip: als je je orginele filter er nog op hebt zitten, haal dan de gaasjes die tussen filter en carburateur zitten er uit, en zet deze in de malossi/polini filter. Hierdoor hou je net iets meer vuil tegen.

    Mocht de filter uit elkaar vallen tijdens het rijden, los dit dan op met een tie-wrap. (bind deze er om heen)

    bovenstaande heeft enkel betrekking op filtertjes voor 13/13 carburateurs.

    Foto’s van beide luchtfilters vind je in de webshop op JMPB.nl

    ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,

    #152209

    Bo3T
    Bijdrager
    Berichten: 596

    vind het zelf wel fijn luchtfiltertje nooit problemen mee.

    maak hem ook eigelijk nooit school alleen als men brommer slecht begint te rijden dan maak ik hem schoon.
    (maar dan maak ik ook gelijk alles schoon)

    #152210

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    KennyVespa :

    onzin, ik kreeg mijn brommer niet goed er mee aant het lopen, met 62 sproeier verzoop die nog met de set up hiernaast

    heb ik er extra een gleuf in gemaakt voor meer lucht liep die iets beter, maar nog niet goed met 66 sproeier

    heb ik een opengeknipte polini filter met 1 gaasje en de polini spons erin en rij ik met 70 sproeier heftig goed

    het ligt gewoon aan de set up op std blok met 42 alu liep die ram goed, en op me dr evo ook, maar met deze set up niet

    dus vind het een beetje domme onzin wat je uitkraamt diac

    weet niet hoe lang het is geleden dat je dit hebt gepost, maar ik vind dat jij grote onzin uitkraamt.
    ligt er maar net aan hoe groot je die gleuf hebt gemaakt of hoe je die polini filter hebt verneukt.
    dus het lag puur aan jou kwaliteiten en niet aan het filtertje..

    #152211

    Rebel

    Ik vind ut wel relaxte filtertjes

    pleur ze overal op werkt altijd bij mij.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.