Home › Forums › Mening & ervaring › Luchtfilters › Malossi E9
This topic contains 89 reacties, has 70 deelnemers, and was last updated by Martijnvanheerde 11 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
19 juni 2007 om 12:51 #152309
malossi kan ook wel ik rij al een hele tijd op een malossi filter nooit problemen..
maar ik weet dat ze bij de meeste brommers wel problemen geven dus ik raad je aan om een polini te kopen27 juni 2007 om 20:19 #152310sieger :
malossi kan ook wel ik rij al een hele tijd op een malossi filter nooit problemen..
maar ik weet dat ze bij de meeste brommers wel problemen geven dus ik raad je aan om een polini te kopen27 juni 2007 om 21:07 #152311Mijn set-up straks is:
Superbravo met vario/kickstart uiteraard.
43mm Autisa, 12/10 carb 54 sproeier (42 orig) en Proma CC,
is een powerfilter noodzakelijk dan?
In mijn originele filter zater 2 witte dopjes en die heb ik er vast uitgehaald.
Ook zaten er 2 zeefjes, nu nog 1 maar ik denk dat ik er die ene weer bij doe.
Maar goed, een Powerfilter echt nodig bij deze set-up?Dank u
27 juni 2007 om 21:10 #152312Geen vragen stellen hier, alleen ervaringen delen.. Maar noodzakelijk is het niet, denk wel dat het wat beter voor je setup is. Meer smering komt er binnen enzo.. Maakt ook stuk meer herrie dan std ding. (;
13 juli 2007 om 22:49 #152313Top filtertje, heb er niets opaan te merken, hij geeft ook een lkkr geluidje 😛
7 september 2007 om 08:50 #152314heb er ook 1, trekt voor geen meter tenzij ik het rode filter halveer door de lengte en dan icm 1 of 2 standaard gaasjes voor de tjap 8)
7 september 2007 om 08:57 #152315of je verandert je sproeiermaat;)
7 september 2007 om 09:39 #152316iets viel me op..
Malossi filtertje word door veel mensen afgekraakt doordat ze “Zelf” het probleem hebben veroorzaakt.
als je je filtertje goed vast zet.. het gaasje van de originele filter effe overzet.. en de luchtfilter regelmatig schoonmaakt zou er geen problemen moeten zijn,, ik zelf rij al vanaf het begin toen mijn brommer nog origineel was met aan malo filtertje.. het geluid word wat krachtiger en de luchtoevoer beter.
en ik heb eens een keer 1.5 uur door de regen gereden.. geen problemen gehad dat het filtertje te “nat” werd.. kortom: als je alles doet zoals het moet zou er geen probleem moeten zijn..(a)
6 oktober 2007 om 16:25 #152317diac heeft gelijk. het eerste wat ik heb gedaan toen ik mijn ciao kreeg was malossi filtertje gehaald voor een tientje. deze goed vastgezet en natuurlijk orgineel gaasje mee overgezet. ik vind het best mooi geluid maar nu met mun leo cc hoor ik dat tog niet meer. en het maakt zeker uit aan trekken aangezien je meer lucht bij je mengel krijgt dan eerst krijg je ook wat meer vermogen. en het openspringen is mij nog nooit gebeurd alleen als je tijdens het rijden met je decompressie zit te kloten dan spingtie open maar dat merk ik direct want dan loopt de brommer nog maar 30 35. trouwens handig bij de rollerbank 😛 😉 en met standaard cillinder nog geen problemen mee gehad. schuim van de filter is bij trouwens ook groot genoeg. je moet hem alleen regelmatig schoonmaken ik doe dat elke 2 a 3 weken aangezien ik een 125km per week rij
13 oktober 2007 om 16:51 #152318goeie filter zeker in combinatie met snelle cilinder. mooi geluidje.
maar je kan natuurlijk ook gewoon een paar gaatjes in je originele filter maken.13 oktober 2007 om 17:06 #152319diac :
iets viel me op..
Malossi filtertje word door veel mensen afgekraakt doordat ze “Zelf” het probleem hebben veroorzaakt.
als je je filtertje goed vast zet.. het gaasje van de originele filter effe overzet.. en de luchtfilter regelmatig schoonmaakt zou er geen problemen moeten zijn,, ik zelf rij al vanaf het begin toen mijn brommer nog origineel was met aan malo filtertje.. het geluid word wat krachtiger en de luchtoevoer beter.
en ik heb eens een keer 1.5 uur door de regen gereden.. geen problemen gehad dat het filtertje te “nat” werd.. kortom: als je alles doet zoals het moet zou er geen probleem moeten zijn..(a)
onzin, ik kreeg mijn brommer niet goed er mee aant het lopen, met 62 sproeier verzoop die nog met de set up hiernaast
heb ik er extra een gleuf in gemaakt voor meer lucht liep die iets beter, maar nog niet goed met 66 sproeier
heb ik een opengeknipte polini filter met 1 gaasje en de polini spons erin en rij ik met 70 sproeier heftig goed
het ligt gewoon aan de set up op std blok met 42 alu liep die ram goed, en op me dr evo ook, maar met deze set up niet
dus vind het een beetje domme onzin wat je uitkraamt diac
13 december 2007 om 21:27 #152206Polini filter
-laat (standaard) minder lucht door.
-zitten inderdaad maar 3 buisjes boven op.
-heeft wel meer volume dan de standaard luchtfilter (is dus ‘dikker’)
-In de handleiding die je krijgt bij je SpeedEngine carters staat ook aangegeven de Polini filter op een aantal plaatsen te doorboren, om op deze manier meer lucht door te laten. Doe je dit niet, zal je niet veel betere prestaties krijgen dan van het orginele luchtfilter.Malossi filter
– is standaard ‘open’
-hoef je dus niet meer aan te passen.
-laat dus meer lucht door, vangt hierdoor wel veel zand en rotzooi van de straat, het beste is deze filter voor gebruik ff in te spuiten met iets van filter olie, hierdoor blijft het vuil plakken. (twin air filter olie oid)-Je kunt het vuil een beetje uit je filter houden door een pantykousje er over heen te binden. Ziet er minder stoer uit, maar helpt wel iets.
Tip: als je je orginele filter er nog op hebt zitten, haal dan de gaasjes die tussen filter en carburateur zitten er uit, en zet deze in de malossi/polini filter. Hierdoor hou je net iets meer vuil tegen.
Mocht de filter uit elkaar vallen tijdens het rijden, los dit dan op met een tie-wrap. (bind deze er om heen)
bovenstaande heeft enkel betrekking op filtertjes voor 13/13 carburateurs.
Foto’s van beide luchtfilters vind je in de webshop op JMPB.nl
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,
13 december 2007 om 22:44 #152209vind het zelf wel fijn luchtfiltertje nooit problemen mee.
maak hem ook eigelijk nooit school alleen als men brommer slecht begint te rijden dan maak ik hem schoon.
(maar dan maak ik ook gelijk alles schoon)13 december 2007 om 23:39 #152210KennyVespa :
onzin, ik kreeg mijn brommer niet goed er mee aant het lopen, met 62 sproeier verzoop die nog met de set up hiernaast
heb ik er extra een gleuf in gemaakt voor meer lucht liep die iets beter, maar nog niet goed met 66 sproeier
heb ik een opengeknipte polini filter met 1 gaasje en de polini spons erin en rij ik met 70 sproeier heftig goed
het ligt gewoon aan de set up op std blok met 42 alu liep die ram goed, en op me dr evo ook, maar met deze set up niet
dus vind het een beetje domme onzin wat je uitkraamt diac
weet niet hoe lang het is geleden dat je dit hebt gepost, maar ik vind dat jij grote onzin uitkraamt.
ligt er maar net aan hoe groot je die gleuf hebt gemaakt of hoe je die polini filter hebt verneukt.
dus het lag puur aan jou kwaliteiten en niet aan het filtertje..14 december 2007 om 09:22 #152211
RebelIk vind ut wel relaxte filtertjes
pleur ze overal op werkt altijd bij mij.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.