Lakje geven in koud weer

Home Forums Techniek Overige techniek Lakje geven in koud weer

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mika Leinders 1 week, 3 dagen geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Mika Leinders
    Topic starter

Hallo, morgen ga ik me een ciao halen en die wil ik gaan spuiten. Gezien het weer weer vraag ik toch maar voor wat tips  🙂 ik heb verder geen professionele/speciale spullen. normaal zou ik zeggen: schuren, ontvetten, aan de wasrek, primer, een paar dunne lakje. Maar denk dat ik wel wat tips kan gebruiken  😉  Alvast bedankt  🙂

Jelle
    Moderator

Zou nu niet buiten gaan spuiten…

Even wachten tot het 20 graden is…

Mika Leinders
    Topic starter

Ik heb geen gedult, denk inderdaad voor de zekerheid wachten hoelang ik het vol houd  :mrgreen:

petrolhead
    Bijdrager

Het lukt wel maar de hechting zal niet goed zijn . Is hij zo erg ? Of gewoon versleten orginele lak ? Int laatste geval zou ik zeker nog wachten

Mika Leinders
    Topic starter

bij deze foto valt de lak nog wel mee, maar wil hem onderandere zwart maken. en geen gele velgen en blauwe bagage drager  🙂 

1

zevenenergie
    Bijdrager

Ik heb een keertje mijn frame in de badkamer gespoten, eerst een tent gemaakt van afdekfolie en alles dicht getaped. Bij de ventilatie een gat gemaakt zodat de dampen afgezogen worden.
    Bij de deur ook folie, met een kier waardoor je naar binnen kan. En voor de deur een kleedje en pantoffels voor het heen en weer lopen. Pantoffels uit doen als je naar buiten gaat. (Bij de action verkopen ze pantoffels voor € 2,50 het folie en de afplaktape kost daar ook bijna niets)
    Er komt niets geen nevel naar buiten door de vacuüm werking van de afzuiging.

Het ging perfect. Na afloop nergens spuitnevel of stof en opruimen is in 5 minuten gebeurd.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Jelle
    Moderator

Wat je ook kan doen is… Kijken of er niet een oude tent voor weinig op marktplaats staat. Neerzetten in de tuin kachel erin kiertje open en daar een ventilator neerzeten om de spuitnevel naar buiten te zuigen.

Heb je je eigen spuitcabine…

Wilk1985
    Moderator

Ik heb dit een keer gedaan toen ik 16 was en ook geen geduld had.

Het resultaat is leuk, zorg wel dat je meteen nadat je klaar bent alles in elkaar zet zodat je in ieder geval dezelfde dag nog een goede foto kan maken, want binnen zeer korte tijd ziet het er niet meer uit.

Kansloze missie dus, ik zou wachten en het daarna goed doen.

Ik zie geen foto overigens?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Wilk1985.

Mika Leinders
    Topic starter

waarvan zou ik een foto moeten maken dan?  mn blokje doet t nu toch niet dus heb weer wat gedult voor het spuiten 🙂 en moet het een en ander toch nog lassen en nog alles opschuren  😆

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.