Lage top?

Home Forums Techniek Opvoeren Lage top?

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Vespaatje 5 years, 5 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #780547

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Ik meen gezien te hebben dat ik met een vergelijkbare setup 60-65 te kunnen gaan, maar ik ga max 50. Hier kan ik fout in zijn.

    Setup:
    Vespa piaggio Si Monte Carlo (Uk versie)
    Std brom blok
    Proma bad snake
    Polini 42mm Alu
    Groene trek veertjes
    Malosie koppeling segmenten
    Poelie 95
    Sproeier 50 (moet nog een grotere halen, welke?)

    Ik zou graag de top stukken hoger hebben, (60-65)maar wil mn heerlijke trek kracht niet verliezen 😛

    Een aantal dingen weet ik dat ik zou moeten doen, grotere sproeier, inlaat uitvijlen, spoelpoortjes frezen, kleinere poelie. (kan momenteel niks groots eraan doen ivm dagelijks gebruik)

    Alvast bedanlt! 😄

    #780554

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    50 lijkt mij idd wel iets langzaam.
    Ik rijd ook met 65cc en kom hiermee op 60-65. Mijn carb is 12/12
    De mijne zou wel iets beter op mogen trekken. Kwestie van een andere poelie…………….?

    Ik lees in topic-start niets over welke carburateur…………………….?
    Std bromblok is ook std carb?

    Ik ben Newbe hier, dus mss stel ik een ‘domme’ vraag?
    Ik lees in dit topic, maar ook in andere topics, de vraag welke sproeier je zou moet plaatsen. Een andere sproeier plaatsen is dat niet afhankelijk van de hele configuratie van het blokje? Als ie bijv. inhoudt, dan een grotere sproeier plaatsen. Het zou nog kunnen zijn dat 2 blokjes met zelfde set-up toch verschillende sproeiers nodig kunnen hebben.
    Verder kan je natuurlijk, na een stukje ‘volgas’,  de kleur van je bougie checken…………

    #780557

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Idd ook gewoon een standaard carbuateur (idk welke dat precies is). Ik geloof dat mn sproeier en beetje te arm is (kijk ik morgen nog eens goed naar) Hij houd ook zeker niet in. Is idd volgens mij bij elk blokje ook anders, welke sproeier. Er valt voor mij ook nog genoeg te leren! 😀

    #780573

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Volgens mij is je sproeier echt veel te klein en mag je wel rond de 62/64 er in doen (er vanuit gaande dat je een 12/12 of 12/10 hebt, kijk even wat je erop hebt zitten!), ik zou niet te lang met zo’n kleine sproeier rondrijden aangezien je zegt hem dagelijks te gebruiken. Ik denk dat het met een grotere sproeier al veel leuker gaat rijden, en anders idd een andere poelie erop zetten, 95 is vrij groot maar trekt idd wel lekker. Ik raad je 80 aan, trekt ook leuk maar is een stukje sneller op top.

    Je spoelpoortjes doortrekken en inlaat uitveilen is leuk om nog wat sneller te zijn, maar is echt niet nodig om 60-65 te halen met een 42 alu 😉

    #780578

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Sproeier 50 is erg mager inderdaad, verbaasd me dat je ‘m gestart krijgt. Zie hiervoor ook:

    Welke sproeier heb ik nodig?


    Welke vertanding gebruik je? Dit kan je controleren door je wiel 1 keer rond te draaien en dan te tellen hoe vaak je poelie ronddraait.

    Verder heeft een 12/10, een standaard inlaat, en inlaatvlak nou niet echt mijn voorkeur op deze cilinder. Maar je geeft al aan dat het blok nu niet uit elkaar kan dus dat terzijde.

    #780620

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik heb rij met een 43DR op een compleet gevijld blok in combinatie met een 12/10 en standaard luchtfilter met een 52/54 sproeier.

    Mvg
    Jeroen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.