koppelingshuls draait niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppelingshuls draait niet

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Martino 5 years, 5 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #779778

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Ik heb alle onderdelen die ik graag op mn Vespa piaggio Si Monte Carlo wil hebben, erop.
    Maar als ik gas geef dan draait het wiel niet, de koppeling segmenten komen er wel/niet/amper tegen. Als ik vol gas geef dan draait het wiel wel (niet super snel) maar zodra ik hem van de standaard afhaal dan draait hij niet meer, alsof hij niet de kracht heeft ervoor.
    Voordat ik alle nieuwe onderdelen erop heb gezet deed hij het wel zoals hij hoort.

    Setup:
    Brom blok
    95 poelie
    Nieuwe getande v-snaar
    standaard carb
    Polini 42mm alu met kop (2de hands gekocht in nette staat)
    Proma Bad Snake (2de hands gekocht, zag er behoorlijk roestig uit maar had gelukkig geen gaten of zwakke punten, heb het nog gespoten)
    Standaard koppeling: ik heb nieuwe malossi segmenten gekocht omdat de oude versleten waren. Ik heb allerlij trekveertjes gebruikt: zwarte die bij de malossi segemten kwamen, blauwe, groene, zilveren. Mijn koppelingshuis is ook best wel versleten er is behoorlijk een laag van af.
    Hij maakt trouwens ook heel veel lawaai.

    Hoe kan ik dit probleem fixen? Alvast super erg bedankt!

    #779780

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Een foto of filmpje graag? Waarschijnlijk koppelen je segmenten nauwelijks. Je geeft al aan dat je huis is versleten en lawaai maakt. Malossi segmenten helpen ook niet mee gezien deze een stukje lichter zijn en zeker met de Malossi trekveren heb je veel vermogen rpm nodig om de segmenten te doen uit zetten.

    Je oude segmenten werkten nog wel en heb je die al wel weer geprobeerd?

    #779781

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Ik heb de oude segmenten idd ook al geprobeert, maar nog steeds het zelfde probleeem. (de scooter zelf maakt trouwens heel veel lawaai en niet ze koppeling. voor als je dat dacht)   🙂

    #779783

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Tip monteer een koelkapje over je cilinder en trek je luchtfilter er eens af. De “brommer” lijkt te smoren. En zet je blok wel goed vast, zo ook je 3e ophangpunt vast zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.